1. Battlefield: 1942 (PC)

Battlefield: 1942 (PC)

Battlefield 1942

Ik ren zo hard als ik kan. Ik ben er bijna... Eindelijk, ik sta bij het vliegtuig van mijn medesoldaat en spring erin. “Go Go Go!” zeg ik schreeuwend daar zijn oor heen. Langzamerhand stijgt het vliegtuig op. Heerlijk, zo'n vluchtje over de zee van Wake Island. Maar plots komen de Jappen eraan en er volgt een hevig vuurgevecht boven de grond. Beneden komen langzaam tanks naar elkaar toe en er is een dikke wolk van explosie. Een groep soldaten probeert het dorp in te nemen en antitank infanterie komen eraan. Even verderop komen er meer vriendelijke troepen via boot. Een slagveld vol geweld en bloed is begonnen. Ik hoor satan lachen... Ik bid tot god en ga de strijd aan...

Ter land, Ter zee, en in de lucht.

Ja, je kent het waarschijnlijk al. Battlefield 1942. Een spel uit de oude doos van het jaar 2002. Maar daar wordt de pret niet minder van! Battlefield 1942 staat in het thema van, zoals de naam als zegt, de Tweede Wereldoorlog. Je speelt massieve veldslagen na zoals het gevecht om Wake Island, Battle of the Bulge en nog veel meer andere maps verspreid over Europa en Afrika. Het leuke aan Battlefield 1942 is dat je gewoon over het veld kan lopen en proberen iedereen overhoop te knallen met je geweldige Thompson geweer. Maar de veldslagen zijn bijzonder groot. Zelfs te groot om lopend te gaan. Daarom zijn de voertuigen er. Wil je even snel naar het slagveld je medesoldaten helpen? Pak een jeep en rij er toe om mee te vechten, of stap in de Amerikaanse Sherman tank en geef je maten wat support. Of ga je toch liever als een echte kapitein over zee? Dat kan ook! Je kunt een boot pakken en over zee gaan varen, en je kunt mensen zo ook makkelijk vervoeren. Of ben jij misschien toch een Top Gunner en ga je liever het gevecht aan in de lucht? Stap in het vliegtuig en vlieg als een vogel in de lucht. Drop bommen of schiet andere vliegtuigen in de lucht. Ter land, ter zee, en in de lucht... Dat maakt Battlefield 1942 bijzonder.

Welk land vertegenwoordig jij?

De Britten? De Jappen? Of misschien toch de Amerikanen? Battlefield 1942 heeft veel nationaliteiten qua locatie. Speel je in Stalingrad? Kies uit de Russen of Duitsers. Of misschien kun je niet laten om in de barre kauw van België te weerstaan en ga je vechten in The Battle of The Bulge? Kies dan uit de Amerikanen of Duitsers! Zoals je ziet kun je dus voor een bijpassende natie kiezen om mee te vechten. En zoals normaal heeft iedere natie zijn eigen wapens. De Britse Enfield bijvoorbeeld, of de Amerikaanse Thompson. Of wat dacht je van een Duitse MP44? Je kunt in totaal voor de volgende naties kiezen:

1) Amerikanen

2) Britten

3) Jappen

4) Duitsers

5) Russen

Het enige nadeel is, is dat de wapens bij sommige naties niet echt helemaal kloppen. Ik had er toch liever een Mosin Nagant gezien, want een Britse Enfield bij de russen klopt niet echt volgens mij?

Medic! Help! .. of toch maar engineer?

Klassen spelen een grote rol in Battlefield 1942. Zo kun je bijvoorbeeld je medesoldaten weer oplappen als je medic bent. Je pakt je kit, gebruikt het op je medesoldaat en hij kan weer vooruit en het slagveld in. Zo heb je ook nog de engineer. De engineer heeft weer andere dingen zoals een moersleutel om voertuigen te repareren, en de satchel charge om een tank mee op te blazen. Ook kun je voor scout kiezen als je erg veel van het sniper geweer houd. Ook kun je antitank infanterie zijn om tanks uit te schakelen. Maar wat als je nou geen zin hebt in al die speciale klassen? Nou, daar is ook aan gedacht hoor. Zo kun je ook voor het Assault klasse kiezen. Dat is gewoon het simpel soldaatje. Een geweer, en schieten.

Multiplayer... Zonder kan niet!

Battlefield 1942 is speciaal gemaakt om online te vechten. Grote gevechten van maximaal 64 spelers. 32 mensen tegen nog eens 32 mensen. Grote veldslagen online. Dat staat centraal in Battlefield 1942. Want zeg nou zelf, tegen bots is toch geen ene reet aan? Zo kun je samen met je maat een tank besturen, of vliegen of wat je ook wilt doen. Want zeg nou zelf, samen sta je toch sterker?

Conquest...

Conquest is het standaard game-type voor Battlefield 1942. Iedereen weet wel wat TDM en Co-Op is neem ik aan, dus wil ik hier ff Conquest onder de loep nemen. In conquest heb je op de map verschillende punten. Bijvoorbeeld een dorp, of het vliegveld. Je veroverd die punten door bij de vlag te staan. Zodra je het punt veroverd hebt, is die dus van jou, dat is vanzelfsprekend. Als je meer als de helft van alle punten van de map hebt, gaat de Ticket Ratio van de tegenstander omhoog. De ticket ratio is een getal waar de 2 teams mee beginnen. Zodra die op omlaag gaat omdat de helft van de punten van de tegenstander is gaat die omlaag. Zodra de tegenstanders Ticket Ratio op 0 staat heb jij gewonnen. Conquest is heel erg leuk, en je moet ook een beetje tactisch zijn.

Graphics & Sound

Het geluid en beeldkwaliteit is nou niet van die über graphics. Het zit wel goed, de graphics zijn redelijk, en het geluid ook. Maar als je het nou eens van de andere kant gaat kijken? Het was het jaar 2002 toen het gemaakt was. Technologie was toen echt niet zoals nu. En als je nu kijkt wat het spel te bieden heeft? Open veldslagen, en groot om wel te verstaan. Ter land, ter zee, en in de lucht. Groot aantal maps en naties. Wat denk je zelf? Ik vind het dan toch een goede prestatie van DiCE Stockholm!

Conclusie en beoordeling

None

Al met al is Battlefield 1942 een geschikte game voor elk persoon. Of je nu van games houd of niet. Er is een groot aantal voertuigen, vliegtuigen, boten, maps, wapens en naties. Ik raad iedereen dit spel aan. Bovendien ligt het spel maar voor €15,- in de schappen! Ondanks wat kleine mispuntjes vind ik toch echt dat dit spel een dikke 9 verdiend!
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Vergeleken met wat het spel te bieden heeft zijn de graphics en sounds best goed
  • Ter land, ter zee, en in de lucht
  • Minpunten
  • Bij sommige naties zijn de wapens niet goed geplaatst

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • valt me tegen, neej echt goed man.

  • Damn, das lekker veel. Ook al is het verlies verdubbeld, ze zouden daar toch winst mee moeten maken..

  • 13 miljoen keer, ik snap niet dat je daarop verlies kan draaien.

  • Wauw! Da's veel :P

  • moet je nagaan hoeveel het zou zijn als er niet illegale games in omloop waren

  • Ik vind het veel. Als Halo 1 + 2 + 3 samen 20-25 miljoen verkopen en deze game alleen al 13 miljoen, dan gaat het niet slecht.

  • @Profox77, voor de pc is dat misschien wel veel.. maar voor de consoles valt dat wel mee in tegen stellen tot het aantal verkopen.





    Logisch dat ze verlies maken,bijna iedereen maakt verlies tijdens de kredietcrisis


  • Ziek! 13 miljoen is heel erg veel.

  • Kijk, dat zijn nog eens aantallen!

  • 13 Miljoen is idd heel erg veel voor zo'n middelmatige game als GTA 4, want GTA was vroeger leuk, maar het is steeds weer meer van hetzelfde en snap dan ook niet dat fans van de serie geen kritiek op deze game leveren, want sorry dat ik het zeg, deze game komt niet, omdat ik het allemaal al een keer gespeeld heb!



    Verder vond ik het ook een drama qua motorcontrols, het leek wel als of ze het er extra in hebben gestopt dat het motorrijden zo moeilijk is, want in de DLC van The lost and the Dammed of hoe die uitbreiding ook heten mag kan het opeens wel!



    Ik hoop dat Rockstar nu eens met een totaal ander concept komt en niet weer komt aan zetten met Liberty City want die stad ben ik helemaal zat laatstaan al die missies die we al eens eerder hebben meegemaakt in de eerdere GTA'S



    X





  • Zozo, 13 miljoen is niet niks.

    Maar hoe kan het dan dat ze nog steeds verlies draaien? :S

    Als je 13 miljoen exemplaren van je game verkoopt en nog steeds geen winst kan maken doe je toch echt wat verkeerd in mijn ogen…

  • Dat is pas veel :D Ik denk trouwens dat Lost and Damned niet is meegeteld, want die kun je toch niet verschepen..?

  • Da's wel erg veel eigenlijk!! Hoe kan 't dat ze dan nog verlies draaien?

  • ZOALS ER AL STAAT: Het bedrijf geeft hiervoor de marketing, rechtszaken en ontwikkelingskosten de schuld. -_-'

  • Naaaiss!!

  • overrated.

  • Jemig gaat lekker daar! Helaas is de kredietcrisis in volle gang.. -_-

  • Zozo, dat zijn een hoop eurotjes!

  • Zo'n groot bedrijf als Take two maakt verlies omdat je het nu eenmaal niet redt met 1 topgame (waarvan de productiekosten ook in de ettelijke milioenen liggen) en de rest crap (waar ook kosten voor gemaakt moeten worden), die nieuwe midnight club bijv. ziet er dan wel super uit maar de fun factor van de vorige delen wordt bij lange na niet gehaald (gameplay boven graphics)

    @DJERO-: qua GTA4 ben ik het volledig met je eens!!!

  • Datr is veel

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren