1. Close Combat: First to Fight

Close Combat: First to Fight

We worden de laatste tijd overladen met spellen gebaseerd op de realiteit. Het begon allemaal toen de Amerikaanse overheid met succes een gratis actiespel van het Amerikaanse leger uitbracht. Electronic Arts komt met Battlefield 2 en Battlefield: Modern Combat, Ubisoft komt met de sterke titel Ghost Recon 2, geen wonder dat Gathering (onderdeel van Take 2 Games) eind dit jaar ook met een spel in dit genre komt: Close Combat: First to Fight. Close Combat: First to Fight zal ook gebruikt gaan worden door de Amerikaanse Marine, waardoor we dus realisme op z’n top kunnen verwachten.

Om Close Combat: First to Fight even kort samen te vatten: het gaat hier om een first person shooter dat visueel zeer gelikt is, doordachte teamgameplay en veel spanning en sensatie bevat. Buiten een groot aantal singleplayer missies kunnen we ook een innoverende multiplayer verwachten. Het gaat hier echter niet helemaal om een nieuwe titel, want in 1992 ontwikkelde Atomic Games al hun eerste Close Combat-spel en ze hebben in de afgelopen veertien jaar verscheidene spellen in deze reeks gemaakt.

Atomic Games is ervan overtuigd één van de meest realistische spellen van het jaar neer te zetten. Door samen te werken met de Amerikaanse Marine kunnen ze alles namaken tot in de kleinste details. Er is zelfs gepraat met soldaten die nog maar net terug zijn uit Irak en Afghanistan, door het horen van hun ervaringen hoopt Atomic Games alle aspecten van een oorlog te kunnen verwerken in het spel. Atomic Games krijgt bij de ontwikkeling hulp van ontwikkelaar Destineer dat zich vooral bezig houdt met het technische deel van het spel en voor een mooi visueel plaatje moet zorgen. Destineer doet er alles aan om zowel de buiten- als binnenlocaties met hoge kwaliteit te verzorgen.

Jij zult de taak als leider van een team op je nemen en zal dus je teamgenoten moeten commanderen tijdens het spelen. Je team bestaat uit verschillende mensen met verschillende specialiteiten. Elk van deze specialiteiten zal jij op het juiste moment moeten toepassen. De computergestuurde spelers hebben een uitgebreide kunstmatige intelligentie en gaan net een stapje verder dan in alle andere spellen. Soldaten zullen de hele tijd met je praten over hoe ze over dingen denken en of ze bang zijn en dergelijke. Jij moet het moraal van je soldaten hooghouden, aangezien ze dan beter functioneren; logischer nadenken, sneller schieten en ga zo maar door.

Close Combat: First to Fight is nu al één van de meest belovende actiegames van eind dit jaar. Door de commanderende elementen van Full Spectrum Warrior te mixen met de directe actie van Ghost Recon hoopt Gathering een revolutionaire titel neer te zetten, en het ziet er naar uit dat dit ook gaat lukken.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • illegale :P



    maaruh game ziet er wel goed uit :)

  • leuk dat er vette games komen maar hoeveel fps moeten er nog komen totdat ze met een nieuw iets komen voor fps.

  • nu begint deze setting ook een beetje uitgemolken te worden…

  • stoere shit hoor :D dit soort games rulen echt

  • Als ze goed spelen en de simuatie leveren die beloofd word is dit idd een hele goed titel.

  • lijkt echt heel veel op full spectrum warriors alleen dan in fps

  • ut ziet er goed uit

  • Ziet er zeker goed uit (Y)

  • @ultra-shadow: Full Spectrum Warrior is heel vernieuwend. Goed spel ook, zou ik zeker checken als je een Xbox hebt. Komt geloof ik ook uit voor PC in september/oktober.

  • @ napole0n dan maar ffe tot oktober w8n ik had er een trailer van gezien en het zag er best chill uit.

  • Hierover las ik iets in de PC Zone Benelux in de feature over Wargames maar daar hadden ze het over een militaire trainingssimulator die niet commercieel zou uitkomen in de winkel.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren