1. Cold Winter (PS2)

Cold Winter (PS2)

Wel ja, gooi de genres maar door elkaar. Is het dan zo moeilijk om eens wat origineels te bedenken? Bijvoorbeeld een varken dat de wereld rond gaat in 40 dagen, dat is al origineel. Maar in deze game gooien ze van alles wat erin. Een beetje sluipen, wat in het rond schieten, een beetje James Bond, enz... . Zo kan iedereen een game maken. Willen jullie weten waarom ik dit zeg dan lees je de recensie maar.

China is het land vol kansen. Wat zeg ik nu, vol maffia natuurlijk!

Ja het leven is hard in China, vooral als je in een gevangenis zit. Maar als je gered moet worden door een blokkerige dame, dan is het wel heel erg. Die "dame" heet Kim en is een speciale agente (wat zijn we lekker origineel zeg). Je moet proberen nadat ze jou achterlaat, zelf de gevangenis uit te komen. En dat dan nog met een besturing die stroef zit van alle kanten. Wat later lukt het je dan toch om de gevangenis uit te komen en het koste je bijna geen druppel zweet. Af en toe een wachter doden die niet staat te slapen is niet bepaald moeilijk hé. Op het binnenplein wordt het dan toch wat interessanter. Er staat daar namelijk een hele horde wachters op je te wachten. Hier komen je schietijzers dan toch tot hun recht. Want daar zijn ze natuurlijk voor gemaakt. En die zijn dan wel mooi gemaakt. Na een tijdje rond te hebben gedwaald, kom je uit de gevangenis en raak je ook nog eens betrokken met "De Koude Oorlog. En dat is natuurlijk iets wat je serieus moet nemen. Je hebt het vast al door dat dit een game met hoogtes en laagtes is. En daar zal ik wat meer over zeggen.

Waar een kale knakker toe in staat is.

De oorzaak van al de problemen liggen bij een kaal, dik ventje met wat hersenen. Hij is degene die je moet tegenhouden. En dit met behulp van wat wapens. Dit is dan weer een groot pluspunt aan de game, het is eigenlijk het enige wat de game draagt. De wapens zijn in grote maten en aantallen aanwezig. Bazooka's, een pistool, shotguns, Molotov cocktails... . Oh ja, die Molotov cocktail kan je zelf maken met bepaalde benodigdheden die je kan vinden in de game. Dat is ook best mooi bedacht. Maar de vijanden die je ermee moet uitschakelen zien er dan weer niet uit en zijn heel standaard. De "stealth" in deze game kan je niet echt als sluipen aanzien. Het is eigenlijk even door een gleufje kruipen en wat schieten. En ook als je er kilometers langs schiet horen ze je, en weten ze waar je zit. Dus veel sluipen is er niet aan. Ook zijn de zogenaamde bazen eigenlijk mietjes met een geweer. Ze verschuilen zich achter een paar soldaten en schieten dan laf op je personage. En als de baas er dan alleen voor staat dan is hij zo omgelegd. Van een uitdaging gesproken! Maar de omgeving waar het zich allemaal afspeelt is wel goed gekozen.

Was ik maar een film aan het kijken!

Het ergste vind ik nog de graphics. Die worden slechter wanneer de game vordert en stellen voor deze tijd echt niets voor. Alleen de filmpjes zijn grafisch mooi en indrukwekkend. En daar beleef je dan toch nog een beetje plezier aan. De muziek valt ook mee en past bij de sfeer van de game, dus daar is ook niets mis mee. Maar waarom deden ze dan niet wat meer moeite om de in-game graphics er goed uit te laten zien. Dan zou de game er al heel wat beter uitgezien hebben (duh!). De in-game graphics zijn gewoon te blokkerig! De stemmen klinken wel heel zuiver en passen bij de personages. Ook al hebben die personages bijna geen persoonlijkheid. En als je op voertuigen gehoopt had dan moet ik je teleurstellen. Die zijn amper aanwezig. Van de actie moet je het hebben hé. En dat is wat deze game nog speelbaar maakt. Want als er geen wapens in hadden gezeten dan was er echt geen *** meer aan geweest.

Ik ga wat naar de natuur kijken om, ra ra, inspiratie op te doen!

Conclusie en beoordeling

None

Dit is typisch een game waar ontwikkelaars snel geld mee willen verdienen. Het maakt niet uit hoe, als er maar wat geld in het laatje komt. Mooi niet dus. De magazines, ik, enz... . Gaan hier een stokje voor steken. Er zit totaal geen inspiratie in, en grafisch stelt het ook niet veel voor. Dit is echt een game die het van schieten, schieten en nog eens schieten moet hebben. Heb ik al gezegd dat je moet schieten? ! Dit is echt een afrader. Niet kopen die handel.
5,7
Score
57
Score: 55
  • Pluspunten
  • Wapens.
  • De filmpjes.
  • De muziek.
  • Minpunten
  • Totaal geen inspiratie.
  • Slechte in-game graphics.
  • Wat originaliteit zou welkom zijn.
  • Wat een eentonig gedoe.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • bekend van onder meer Ship Simulator en Sun Age,

    Okay, ik zal maar van wal steken: WHO THE FUCK IS Lighthouse interactive??? Nooit van gehoord van deze games…



    Lighthouse Interactive is één van de grootste, en weinige, uitgevers uit Nederland

    Als deze al een van de grootste is, hoe klein zijn die andere bedrijven dan wel niet?



    Maar dessalniettemin is het natuurlijk wel shit voor de werknemers die in deze toch al niet zo makkelijke tijd op straat staan…





  • Another one bites the dust…

  • Nooit leuk dit, hoewel ik me niet kan herinneren ooit van Lighthouse Interactive gehoord te hebben.

  • Pas opgericht in 2005 en nu alweer de lichten moeten doven.

  • Om het positief te houden, het is eigenlijk al lang geleden dat er nog een uitgever/ontwikkelaar failliet gaat, zelfs met Midway gaat het nu alweer goed (bron ; de site van de PU). Maar het is altijd minder als een uitgever kapot gaat, maar wat kunnen we eraan doen ?

  • Ship Simulator. :')

  • nooit van gehoord…

  • Een van de grootste van Nederland? WTF? Ik zou ze toch echt niet in het rijtje naast Guerrilla en Triumph Studios zetten hoor. Natuurlijk wel jammer dat een Nederlandse developer failliet gaat, maar echt een groot verlies is het nou ook weer niet voor ons.

  • @ Vaultdescendant



    Dit is een uitgever, geen developer.





    Sun Age en Sword of the Stars ken ik wel. Niet A-games, maar toch. Jammer.




  • Geen echte toppers die ze onder hun hoede hadden.

  • Jammer voor die mensen, verder boeit het me niet.

  • Dat krijg je met zo'n slecht (verkopende) spellen. Jammer voor het voormalige personeel

  • Lichthouse Interactive

    hehehe het is dan wel nederlands…

  • Arme Jeroen (Limelight)! Geen Ship Simulator meer…

  • Sword of the stars vond ik een heel tof spel, jammer…

  • Tjah vuurtorens zijn nu eenmaal achterhaald..

  • de enigste goede nederlandse game bedrijf is guerella (vast fout geschreven)

  • Hè, wat vervelend.

  • Ken dat hele bedrijf niet…?

  • Like many other people here, nog nooooooooooooooooooooit van gehoord.

    Nouja, we zullen maar doen alsof het ons iets scheelt.

    SO LONG LICHTHOUSE INTERACTIVE!!!!!! :'[

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren