1. SOCOM 3: U.S. Navy SEALs (PS2)

SOCOM 3: U.S. Navy SEALs (PS2)

Eind 2005 lag hij al in de Amerikaanse winkelrekken. Wij konden er, door velen vertragingen, pas op 19 april mee aan de slag. Was het wachten het waard? Lees en ontdek!

Socom was een van de eerste online games voor de PlayStation 2. Het spel was razend populair, en er kwam al snel een vervolg, Socom 2. Dit was eigenlijk vooral een meer en beter versie. Pas in Socom 3 merk je duidelijk verandering...

In je uppie

De Socom serie moest het nooit zo hebben van zijn offline missie gedeelte. Het was vaak saai, en de A.I. van je teammaten en van de vijanden waren zo slecht, dat het gewoon niet meer leuk was. In Socom 3 is het al een stuk verbeterd, maar nog steeds erger je je soms dood, als een van je teammaten weer als Rambo het slachtveld op rent en de missie laat mislukken.

Het verhaal is wel spannend gemaakt. Je begint in Noord-Afrika, waar je een serie aan missies moet doen, om dan op het einde de “Big Boss” te vangen. Dit doe je ook in Zuid-Azië en Polen. Tussen de missie’s krijg je mooi in elkaar geflanste SGI-filmpjes te zien, die het verhaal goed uitleggen.

Verder kan je offline nog wapens en speciale pakjes voor het online gebeuren open spelen.

Met z’n allen

Hier begint het echte speelplezier pas ! Je kan nu met maarliefst 31 andere mensen door immens grote mappen lopen en rijden. Ja, voor het eerst heb je nu ook voertuigen zoals Hummers, Pick-ups en boten. Veel mensen waren hier bang voor, want de Socom serie was juist zo populair door de close-combat gevechten. Gelukkig merkte ik al snel dat je een niet zo groot voordeel had in een voertuig. Je kan op veel plekken niet komen met je voetruig. De auto’s en boten zijn vooral de grote maps snel over te steken.

Er zijn 12 nieuwe mappen. Ze zijn allemaal speciaal voor 32 man gebouwd, en je kunt ze allemaal in verschillende mode’s spelen. Verder kan je nu elke map in respawn spelen en je kunt kiezen of je in de nacht of overdags wilt spelen.

De “lag” van het vorige deel is zo goed als helemaal verdwenen. Ook zijn de zogenaamde “Noob-Wapens” verdwenen. Elk wapen mag gewoon.

De community verdient een grote, echt hele grote pluim! Dit is de eerste PlayStation game met zoveel opties online. Je hebt online FAQs, forums, rankings, clanwar-systeem ingebouwd en nog veel meer! Alles is veel overzichtelijker en makkelijker te overzien.

Verder…

De grafische kant van het spel is redelijk. De graphics zijn niet altijd even scherp, en als het even druk op het scherm wordt, gaat de framerate flink omlaag. Op het audio gebied zit het wel snor. Alle wapens hebben een eigen geluid, en klinken erg zuiver. Je hoort vijanden lopen, en hoort mooie achtergrond deuntjes.

Als extraatje kun je ook nog de PSP versie van Socom, Socom: Fireteam Bravo aan je PlayStation versie koppelen. Hiermee kun je pakjes en wapens uitspelen voor het online gedeelte, deze wapens kun je overigens ook krijgen als je de Socom 3 singleplayer uitspeelt.

Om nog een beetje te mierenneuken, een aantal dingen zijn minder. Zo zie je online de namen van je teammaten erg laat, en schiet je vaak een teammaat neer, omdat je pas te laat zag dat ie bij jou hoord. Ook het liggen en opstaan gaat een stuk langzamer dan in de voorganger. En een ding, waar ik me persoonlijk erg aan erger, is dat de Belgen geen eigen server hebben, en ze dus allemaal in de Nederlandse server komen. Dit is zwaar storend, als je niet met Belgen overweg kunt.

Conclusie en beoordeling

None

Het is een zeer mooie game, die vooral bedoelt is voor online. Offline is wel grappig, maar je moet er deze game zeker niet voor kopen. Voor iedereen die van een potje tactisch schieten houd met mensen rond heel Europa, dit is je kans!
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Tactisch spelen
  • Online heel verslavend
  • Minpunten
  • Framedrops

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Mooi, ik vraag me eigenlijk wel af wat er na deel IV zou gaan gebeuren. (ookal weet ik bijna 100% zeker dat ik teleurgesteld ga worden)

  • Nou, ik ben benieuwd, op de handhelds waren ze wel oké, imo, maar wat deze hier op de Wii gaat doen..

  • Ook ik ben heel benieuwd!

  • Lijkt erop dat het een niet al te lange/uitgebreide game gaat worden vanwege het grootte limiet op WiiWare. Ben bang dat het geen volwaardige Final Fantasy zal worden, maar een leuk tussendoortje kan ook geen kwaad natuurlijk.



    EDIT: De naam kwam me al zo bekend voor! Dit spel was al eerder uitgekomen voor mobieltjes. Ziet er vertrouwd uit en lijkt op een volwaardige Final Fantasy. Had ik niet verwacht! Was even vergeten dat sprites amper ruimte innemen.

  • Een FF vervolg op de wii. Gaat daar nou al het geld en tijd heen. We zitten te wachten op FFXIII, niet op dit soort shit.

  • Zo denkt SE; kunnen we weer eens effe wat euries aftroggelen van die gamertjes op de wiik, die zijn tenslotte snel tevreden met de rest van die bagger die op de wii uitkomt… (hoop uiteraard dat ik het bij het verkeerde eind heb).

  • ik benieuwd een om dat het van het wiiware twee wat er gaat gebeuren na finalfantasy IV af spelen drie waarom hebben ze niet eerder zo iets gemaakt

  • Moet deel 4 ook nog eerst eens uitspelen voordat ik deze ga halen.

  • Vandaag staat ie op WiiWare :D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren