1. Mario Kart Super Circuit (GBA)

Mario Kart Super Circuit (GBA)

Review Mario Kart Super Circuit

Mario en het circuit

Mario heeft al een verleden op de kartbaan achter de rug. Hij ging vaak tekeer, zowel met zijn vrienden, als met zijn vijanden. Op de SNES en op de Nintendo 64 was hij al te bewonderen op de racebaan! Dit heeft zich doorverwikkeld naar de Gameboy Advance. Doelloze, maar zeker niet stomme wedstrijden, zorgen voor de grootste lol die je ooit gehad hebt. Hou zal het hem nu afgaan, op deze handheld?

Het verhaal

Ik stopte de cartridge in mijn GBA. Je begint met een leuk intromuziekje en een mooi plaatje. Als je in het hoofdmenu komt, ziet het er zeker strak uit! Vrijwel direct gaan de meeste MarioKarters voor de grand prix. Hier kan je kiezen uit 3 verschillende moeilijkheidsgraden. 50 CC is erg simpel, 100 CC is voor de gemiddelde racer, maar 150 CC wordt al erg lastig. Deze classes moet je natuurlijk zien te winnen met de bekendste nintendo figuren! Op de baan schitteren Mario, Luigi, Peach, Toad, Yoshi, Wario, Donkey Kong en Bowser. Natuurlijk hebben Bowser en Toad wel wat verschil. De 1 weegt meer, en gaat langzamer. Bij de ander is dat andersom. Met je lievelingscombinatie moet je zien te winnen. Win je alles in 1 grand prix, dan heb je meestal rank C, B of A. Dit kan hoger, namelijk op rank ster. Het is de bedoeling om zo’n goed mogelijke tijd neer te zetten. Pas dan val je hoger in de ranks. Ook is het belangrijk veel muntjes te pakken. Een gemiddelde van 30 muntjes per baan is zeker nodig. Deze muntjes liggen soms makkelijk, maar soms ook in een lastige bocht. Dit is waarschijnlijk om je racetechniek te verbeteren. Rank ster is het hoogst wat je kunt halen. Voor elke Cup die je rank ster haalt, krijg je 5 nieuwe banen terug. Deze zijn weliswaar korter, maar is toch een goede toevoeging. Hier race je ook 5 ronden in plaats van 3. Verder heb je niet alleen Grand Prix, maar ook Time Trials. Hier kan je je eigen ghosts verbeteren. Deze kan je uitwisselen met vrienden, etc. De multiplayer is sowieso een heel goed punt in deze game. Racen tegen je vrienden, en vooral het winnen, geeft een supergevoel. Hier ben je wel even zoet mee. Dit spel is een echte topper. Hij is inmiddels uit op de DS, als versie van Mario Kart DS, maar deze game blijft ook een topper, voor de GBA. Dit is bijna zeker een must have!

Conclusie

Zoals je in de review wel leest is het spel een topper. Het racen geeft je een goed gevoel van spanning en sensatie. Het is altijd weer leuk die race te winnen. De muziek bij de game past precies. De racegeluiden worden goed opgenomen in de achtergrond muziek. De graphics zijn ook gewoon goed. Mooi spel, dat moet toegegeven worden. Je doet overigens niet erg lang met de game. Een uurtje of 10 is genoeg om het ultieme te bereiken. Omdat de game zo kort is, is het wel leuk, om de game nog eens te pakken.

Gameplay 8,5

Sound 8,5

Graphics 8,5