1. Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

Na het slechte Prince of Persia (pop) 3D. was de glorie al een beetje af van de goeie naam van pop. Niemand had gedacht dat er nog pit in kon zitten. Toen kwam Ubisoft, ze namen de titel eens goed onder handen en ze maakten het magistrale pop: the sands of time. De sfeer droop er gewoon af bij dit spel, de moves, het geluid, de graphics alles was gewoon goed. Helaas de game verkocht niet zo heel goed. Maar Ubisoft besloot toch een vervolg te maken Alleen dan in een duistere vorm.

Pop: warrior within (pop:ww) is de direkte op volger van pop:tsot het verhaal loopt vloeiend over in het verhaal van pop:ww. Toch zie je meteen dat je een heel ander spel in je handen hebt. De sfeer is veel donkerder, je krijgt dat typische Perzische sfeertje niet. Het verhaal word mooi opgepakt door de een filmpje waarbij je ziet dat de prins achterna word gezeten. Meteen daarna kom je bij een oude man terecht die vertelt dat dat monster de Dahaka was, een monster die niet rust totdat jij de dood hebt gevonden. Jij hebt hem ontketent door de sands of time los te maken. Jij bent vastbesloten de tijd terug te draaien en te zorgen dat de sands of time nooit worden gemaakt. Of dit lukt….

Hak hem in de pan

Je reist naar the Island of time om te zorgen dat het zand niet word gemaakt. Opeens komt uit de schaduw een schip met een mysterieus vrouw gekleed in het zwart. “Get him boys” is de laatse kreet van de krijgster en dan weet je dat de actie nu pas echt begint. Meteen merk je dat het gevecht systeem flink is verbetert, je zit niet meer hersenloos te button-bashen, maar je zit serieuze combo’s uit te voeren en al gouw vliegen de koppen in de rondte. De verschillende wapens voorwerpen die je kunt gebruiken zorgen ervoor dat je als een acrobaat zit rond te vliegen. Water is je levensbron elke keer als je bij een waterput komt kun je drinken en je levensbalk weer vol maken. Maar het mag allemaal niet baten. Na een spannend gevecht tussen jou en de krijgster word je bemanning gevangen genomen en jij word over boord gegooid en verliest je wapens.

Good morning Prince

Je bent bewusteloos aangespoeld op The Island of time. Je wordt wakker en Zonder wapens moet je je weg zien te vinden in deze woeste omgeving. Gelukkig word je in het begin uitgelegd hoe de knoppen werken. In dit deel word er weer veel geklimt en gepuzzeld. De puzzels zijn niet al te moeilijk, maar geven je toch genoeg voeldoening en soms zit je toch wel even te kijken waar je nu precies heen moet. Grotendeels van het spel zit je binnen je een weg te banen naar the Emperes of time. Dit gebeurt niet zonder slag of stoot en haar onderdanen geven genoeg weerstand om je tegen te werken. (is het te simpel dan zet je hem gewoon op “moeilijk”) De weg naar de Emperes leidt je tot kleine gangen maar ook grote troonzalen wat vaak een aanknooppunt is van meerdere wegen. De Dahaka blijft je het hele spel op de hielen. Je blijft goed scherp, want één mistap bij de Dahaka en je bent eraan. De achtervolgingen van de Dahaka zijn soms best lastig omdat de camera niet wil meewerken, hij staat meestal op grote hoogte en daardoor is het best moeilijk om goed te kunnen inschatten hoever je moet springen. De eindbazen zitten er ook weer in, die kunnen uitlopen tot een gigantisch vliegend monster tot een monster die in kraaien kan veranderen. De eindbazen heb je in twee categorieën, eentje die wat met het verhaal te maken heeft en de andere zijn meer voor de afwisseling.

Afspraak gemist? Gewoon even terug in de tijd!

De tijdkrachten maken een groot deel uit van het spel. Je hebt ze nodig in zowel de puzzels en in gevechten. Je hebt verschillende krachten die je kan gebruiken tijdens het spel. Je kan bijvoor beeld de tijd een beetje terug draaien (handig als je van een klif afvalt), je kan de tijd iets langzamer laten lopen (handig in gevechten en sommige puzzels) en je kan een schokgolf maken.(handig in gevechten) Al deze handelingen geven veel waarde aan de gameplay. Ze vormen een belangrijke rol in het spel. Want zeg nu zelf als je de tijd niet kan terugdraaien wat doet de prins dan daar. Ook een belangrijke rol spelen de timeportals ze zorgen ervoor dat je grote tijdsprongen kan maken. Het spel speelt zich eigenlijk in de dimensies af, het heden en het verleden. Daardoor kom je vaak op punten waar je eerst ook al was geweest. Je kan in het verleden ergens anders komen dan in het heden. Dan ga je weer terug in het heden en dan kan je weer ergens anders komen dan in het verleden zo gaat het steeds door, totdat je een uitweg hebt gevonden en naar het volgende gebied kan.

plus en minpunten

Toch zijn is er een punt om op te merken. De camera werkt niet goed Mee. bijvoorbeeld als de Dahaka achter je aan zit en je wilt een sprong maken. Dan schat je meestal de afstand verkeerd in met als gevolg dat je een paar honderd meter de afgrond in valt. Maar dan heb je altijd nog de tijdkrachten. Even een knopje indrukken en je kan weer gaan rennen. De tijdkrachten zijn goed uitgewerkt en geven het gevoel dat je de koning van de tijd bent. Ook met de graphics en sounds zit het allemaal goed, het beeld loopt goed mee met het geluid en andersom. Het vecht systeem zit goed in elkaar, de puzzels zijn uitdagend. Wat heb je als resultaat een prachtgame, die de prijs binnen heeft gehaald van meest verkochte spel die op alle consoles verkrijgbaar was.

Conclusie en beoordeling

None

pop:ww is een waardige opvolger van pop:tsot. Het spel heeft goeie graphics en eigenlijk moet je deze game gewoon thuis in je kastje hebben liggen. Want dit is een avontuur die je niet vaakt ziet. Een absolute Must-have
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • vechtsysteem
  • graphics
  • sounds
  • puzzels
  • verhaal
  • tijdkrachten
  • moeilijksheidsgraad
  • lengte van het spel
  • Minpunten
  • de camera wilt soms tegen werken

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Singstar is dan ook de enige echt goede karaoke-game. Mooi dat het deze aantallen zijn en de opmerking over adverteren is natuurlijk om nog meer adverteerders te interesseren.



    Leuk marketingbericht, meer ook niet.

  • das veel:P

  • 'voice control'? ok dan, het is een zingspel dus ik neem aan dat het zingen wel snor zou horen te zitten…

  • Dat zijn toch al aardige cijfers.

  • Zijn er aardig wat, zullen er vast nog veel meer komen.

  • @ Srebseig

    idd, ik dacht precies hetzelfde toen ik het las…

  • leuk weetje

  • ik houd niet van westerse (aka, non-japanese) muziek, anders had ik 'm ook:P

  • Vooral de video's waarbij mensen in een pandakostuum op een feestje SingStar spelen, zijn onbetaalbaar :P

  • Haha ik heb er zelf ook een hele zooi videos op staan van mijn verjaardag. Zijn echt prachtige filmpjes. Het is wel mooi om te zien hoe het niveau verlaagd naarmate de avond vorderd. :')

  • Singstar is leuk om met vrienden te doen, maar niet alleen. Ik weet nog de tijd toen ik dit nog deed (2 jaar geleden).

  • Je moet het maar durven, jezelf belachelijk maken door video's van jou en je vrienden te posten die Singstar aan het spelen zijn :P

    Vroeger heb ik Singstar veel gespeeld op Playstation 2 met vrienden maar nu ben ik er wat op uitgekeken :P Maar leuk is het wel!

  • Vroeger vond ik Singstar ook echt tof, maar nu voel ik me meer aangetrokken tot GH :D

  • Mooie cijfers, zitten hilarische filmpjes tussen! :D

  • Lachwekkend om daar eens door heen te kijken.

  • dat is geen katpis ik denk dat ik hem ook wel binnen kort ga haal kan leuk worden .. :P

  • O very nice

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren