1. Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

De oude man waarschuwde mij al: 'Je kunt je lot niet veranderen'. Ik weigerde te luisteren, ik kon het niet accepteren. Ik zal niet doodgaan en de Dahaka zal me niet te pakken krijgen. De tijd zal aan mijn zijde staan, want ik ben de Prins.

De aanval

Mijn missie was duidelijk: ik moest gaan naar de plaats waar het Zand geschapen is, het vervloekte Eiland der Tijd. Ik en mijn bemanning waren al dagen onderweg. We dachten dat we het nooit zouden vinden, tot het ons vond. Uit het niets doemde een schip op en in het holst van de nacht werden we aangevallen door allerlei duister wezens. Pas toen merkte ik dat ik veranderd was. Niet alleen met mijn ruigere uiterlijk en kleding maar ook met mijn vechtkunsten. Sinds mijn tochten door de paleizen van de sultan ben ik een stuk dodelijker geworden. Ik kan nu met twee wapens tegelijk vechten, wapens gooien en brute finishing moves uitvoeren. Het bloed vloeit rijkelijk bij iedere slag en mijn zwaarden snijden als warme messen door de boter terwijl ze een spoor van bloed achterlaten. Mijn tegenstanders zijn geen tijdzombies meer, dus ik hoef ze ook niet meer met die hinderlijke dolk te steken om ze voorgoed af te maken. Dat doen mijn zwaarden wel. Na een gevecht hoef ik gelukkig mijn zwaard ook niet meer terug in zijn schede te doen . Hinderlijke onderbrekingen behoren dus tot het verleden, net als de zo juist geslachte tegenstanders. Mijn meester Ubisoft heeft me dit keer een stuk beter voorbereid op dit avontuur. Ik voel me dan ook zelfverzekerd als ik het opneem tegen hun meesteres, maar toch verlies ik. Terwijl ik in de diepe golven verdwijn, heb ik het gevoel dat het een stuk lastiger gaat worden dan de vorige keer om mijn fout ongedaan te maken……

Het Eiland

Droom ik? Nee, ik droom niet. Vaste grond, het verkoelende briesje, ik leef nog! Ik ben aangespoeld op het Eiland der Tijd, mijn doel komt dichterbij. Ik besluit het Eiland te verkennen. Er zit flink wat variatie in de gebieden. De tuinen zijn lekker groen en de buitenlucht is heerlijk fris. Helaas kom ik meer binnen al buiten. Dat is jammer, want de gebieden binnen zijn namelijk erg donker en somber. Waar de vertrekken van de sultan mij nog deden denken aan de sprookjes van Duizend en één nacht, doen deze gebieden mij meer denken aan de gevangenissen van Babylon. Gelukkig maar dat de wereld geen moment hapert en dat alles zeer vloeiend beweegt en er goed uitziet.

Het geluid is dan wel heel vreemd voor mij. Het is harde,wilde muziek die totaal niet past bij het sombere Eiland. Nee, geeft mij dan maar die Arabische klanken bij de sultan thuis.

De tijd staat aan mijn zijde

Ik ken al mijn oude trucjes nog en wat nieuwe. Dat is hard nodig, want de omgevingen zijn sadistisch, dodelijk en raadselachtig. Bovendien zitten ze vol met puntige stekels, diepe afgronden, roterende messen en schakelaars die op de meest onmogelijke plekken lijken te zitten. Gelukkig heb ik ook nu weer beschikking over het Zand des Tijds. Als het misgaat tijdens het muurlopen, trapeze springen of messen ontwijken dan spoel ik gewoon weer de tijd terug en probeer ik het opnieuw. En als ik snel onder een poort door moet rennen die langzaam dicht gaat dan vertraag ik de tijd. Het zou makkelijk zijn geweest als ik dit voor altijd zou kunnen doen, maar helaas raakt het Zand wel eens op. Gelukkige kan ik Zand verzamelen door de vele aanwezige vijanden te slachten. Ik merk wel dat ik hier een stuk meer moet vechten dan de vorige keer. Gek genoeg vond ik het niet zo erg omdat ik een stuk soepeler vecht dan de vorige keer. Ook tijdens de gevechten kan ik het Zand gebruiken bijvoorbeeld om mij te versnellen of om de vijand te vertragen. Mijn tegenstanders zijn er in grote groepen en ze zijn een stuk slimmer en diverser dan de vorige keer. Oversekste vrouwelijke assasins, skeletten, monsters: ik rijg ze allemaal aan mijn steeds sterker wordende zwaarden.. Als het me allemaal te veel word, dan drink ik een forse slok water uit een van de vele fonteinen. Daarna voel ik me weer als herboren en bovendien sla ik zo ook nog alle voorgaande gegevens in mijn geheugen op.

Afwisseling

Mijn avontuur bestaat niet alleen maar uit puzzelen en vechten want er zijn ook nog andere stukjes die vaker in het spel terugkomen. Zo zit de monsterlijke incarnatie van het Lot, de Dahaka, me constant op de hielen. Zodra hij mij gevonden heeft kan ik slechts vluchten. Voor mijn ogen word alles zwart-wit. Maar dit heeft niks te maken met het feit dat ik alles zo raar zie. De camera, die tijdens mijn hele avontuur nog niet een keer een blunder heeft gemaakt heeft hier namelijk een heel raar perspectief ingenomen. Toch laat ik me hierdoor niet tegenhouden en gaandeweg raak ik vanzelf gewent aan dit perspectief.

Meester Ubisoft waarschuwde mij voor veel en moeilijke boss battles, maar hier had hij het mis. De eerste keer dat ik oog in oog met een grote reus kwam te staan was het nog speciaal. Eerst prikte ik hem met wat heftige combo’s net zo lang in zijn benen tot zijn knieën het begaven. Vervolgens klom ik op zijn hoofd, ontweek zijn graaiende armen en stak mijn zwaard recht door zijn hoof heen. Maar na 10 keer deze boss over en over verslagen te hebben is het echt niet leuk of origineel meer. Met de eindbaas als enige noemenswaardige boss, vind ik dat meester Ubisoft zwaar overdreven heeft.

Op een gegeven moment vond ik ook Tijdportalen die me naar het verleden brachten. Door in de tijd te reizen kon ik sommige puzzels oplossen. Sommige kamers die ik bezoek zijn kapot in het heden, maar werken wel in het verleden. Al deze dingen zorgen voor de broodnodige afwisseling binnen mijn avontuur. En dat is nodig, want mijn avontuur is behoorlijk lang.

Geld

Al met al kan ik terugkijken op een geweldig avontuur. Sommige omgevingen waren misschien een beetje te donker, de muziek past er niet goed bij en ik miste de sfeer van het paleis van de sultan. Het lot overwinnen is niet voor iedereen weggelegd omdat het behoorlijk moeilijk is, maar toch zullen de meeste mensen genieten van mijn avontuur, ondanks de kleine minpuntjes.

Wil jij mijn avontuur zelf beleven? Koop dan de elektronische versie van deze biografie. Meester Ubisoft heeft namelijk geld nodig voor het financieren van mijn avonturen en het kost je nu maar dertig euro. Als ik geen geld opbreng word ik namelijk verbannen naar hetzelfde onbewoonde eiland van Sam en Max en de Ice Climbers. Voorlopig zul je je daar geen zorgen over hoeven te maken, want aan het brandende Babylon dat ik zie in de verte kan ik zien dat er alweer een nieuw avontuur zit aan te komen. Want meester Ubisoft heeft geld nodig......

Special Thanks

Bedankt voor het lezen van mijn biografie, de conclusie laat ik over aan mijn goede vriend Warioman, want zonder hem had ik het waarschijnlijk niet overleeft.

Conclusie en beoordeling

None

Prince of Persia: Warrior Within is allerminst het afgeraffelde en geforceerd stoere deel dat ik had verwacht. Kijk je langs de stijl heen, dan zie je nog steeds PoP in zijn puurste vorm. De game is grafisch mooi, heeft dit keer een tof vechtsysteem en alles klopt gewoon aan deze titel. Ondanks de afwijkende stijl gaat de Prins de vorige met gemak voorbij. Een superlang en onderhoudend actie avontuur waar je zeker geen spijt van zal krijgen als je het eenmaal hebt aangeschaft.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Vechtsysteem flink verbetert
  • mooie graphics
  • platformpuzzels
  • Sand powers zijn nog steeds leuk
  • Lekker lang
  • Minpunten
  • Recyclen van boss battles
  • Geforceerde donkere mainstream stijl.
  • Camerapunten tijdens Dahaka chases
  • Soundtrack past niet bij PoP

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Heb er niks op tegen dat ie geport word, zeker niet gezien de aanwijzingen die er voor waren, maar toch schandalig dat men hier al aan begint voordat het spel uberhaupt in Europa uit is.

  • ik ga dan wel voor de ps3 versie net als eternal sonata die ik heb gehaald voor me ps3 =]

  • det kan nog iets worden zeg .. was die maar ook nog Online dan kan het gewoon niet meer kapot

  • Ben niet zo van de Japanse RTS'en…

  • mooi zo:D

  • Als de 360 versie dan maar weer goedkoper is dan de ps3 versie, zodra deze uitkomt. Anders is het best wel slecht…

  • Fijn is dat… Zit ik al weer bijna langer als een jaar te wachten (nou ja dikke 8mnd dan) tot wanneer die eindelijk hier gereleased wordt, komt er een ps3 versie die waarschijnlijk nog een jaartje langer op zich laat wachten met extra content… Pfff wat te doen?!?

  • Ja, vervelend.. over 2 maanden de inferieure versie kopen of weer een jaar wachten…



    Tja dan maar de mindere versie, ik wacht al zo lang.

  • En ik heb gelezen dat de PS3 versie alleen in japan uitkomt verlopige toch.



    PS is lijk Bjornbeijer zegt ik ga weer nog geen 3 a 4 maannden extra wachten.



    ik zal wel voor de xbox360 versie gaan.



  • xtra new outfits dat is een must buy

  • Gelukkig is de PS3 regio-vrij. Ik wacht waarschijnlijk gewoon tot een US-release :P

  • snap echt niet waarom capcom hun eigen games op een bepaalde console waardeloos wil maken door andere versies uitgebreider en beter te maken :S

  • Ben niet zo van de Japanse RTS'en…

    Euh … what?



    O.T. : Het was te verwachten, ze mogen iets doen om de wachttijd goed te maken. Tegen dat hij uit komt is hij net zoals bvb Lost Planet, Bioshock en Eternal Sonata een game dat de 360-eigenaars al elfendertig keer hebben uitgespeeld. Hetzelfde voor Ninja Gaiden Sigma II en waarschijnlijk ooit Star Ocean.



    Leuk dat je extra's krijgt maar je speelt wel de games van vorig jaar op je cutting-edge console. Persoonlijk lijkt het me beter voor de rep van de PS3 om met nieuwe games aan te komen draven ipv met de \"oude\" games van 360. Gelukkig voor de PS3 werken niet alle developpers op deze manier.



    @ Laura32 : Namco Bandai






  • Blijkt ook bij eternal sonata te zijn gebeurd. Maar namco heeft echt zichzelf hiermee, want de mensen zijn allang uitgekeken op ToV als hij uitkomt op de ps3 terwijl dat gewoon dé userbase is. Maar goed mij maakt het niet uit. Ik ben alleen maar blij al moet ik nog een jaar wachten.

  • Als niet-360Doos-bezitter had ik stiekem wle gehoopt dat dez enaar de PS3 kwam. Ben al wel een tijdje aant wachten op een nog eens goede jRPG. Maar wss wordt het weeral een lange tijd wachten voordat deze daadwerkelijk in de EU te verkrijgen is.

  • Sorry hoor, maar ik vind het vet dat die naar de PS3 komt!! Mij leek deze game erg gaaf, vooral de stijl. Hiep hiep hoera voor Namco!!

  • Hmmm… klinkt alvast goed!

  • Handig, ps3 spel uit Amerika halen en verder geeft de blu ray genoeg ruimte voor die extra's. Ooit moest het toch beginnen, de voordelen van de PS3 tov de X360.

  • Alleen al voor de gebrekkige voice acting zou je de 360 versie skippen. :)

  • Breng 'm nou maar eerst hier uit op de 360. =D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren