1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)

The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)

Het is al weer meer dan 7 jaar terug dat ik dit spel bij mijn vriend in de Nintendo 64 mocht stoppen en spelen ik was meteen verkocht door de geweldige Graphics en Game-Play veel mensen vinden dit een geweldig spel en de meeste gamesite's gaven het spel een dikke verdiende 10 en terecht ook.

Game-Play

De game-play was eigenlijk een revolutie voor de gaming wereld als het neer komt op de Z-Targetting dat hield eigenlijk in als Navi (een feetje dat met je mee gaat op avontuur) bij een vijand ging zweven werd ze geel en moest je op de onderste knop drukken van de 64 Controller dan wordt er op de vijand een lock gezet waardoor hij niet uitbeeld kan raken en dat je hem eigenlijk makkelijker kunt aanvallen met je items.

Veder was de besturing eigenlijk best wel zoals de andere games Analogesticky lopen en rennen, A rollen als je liep en springen als je de Z-Targetting gebruikte, B met je zwaard aanvallen, de C knoppen kon je de andere items op selecteren van een kip tot een glas melk en van een boomerang tot een pijl en boog, de R knop voor het schild en onlangs dat de L knop bijna geen nut had was die er alleen maar voor de map.

Als je kunt zien wordt er gelocked op een boss

Graphics

De Graphics zijn eigenlijk betoverend voor toen en nog steeds blijven de Graphics mij verbazen onlangs dat ze nu nog een beetje ouderwets het vergelijkt met andere spellen van deze generatie maar dat kan logisch overkomen omdat het spel toch eentje was van de vorige generatie spelsystemen was, maar het enige nadeel van de geweldige Graphics was was dat ze bij Nintendo zo hun best hebben gedaan om dit het meest perfecte spel ooit te maken dat het een slechte invloed heeft achtergelaten op de frame-rate (aantal verschillendende beelden per seconde) van een max. frame-rate in sommige plaatsen van 20 frames met name Hyrule field was dit het geval.

Link in Zora River een van de plaatsen die ook een hele lage frame-rate had

Muziek

Ook met de muziek is het dik in orde elk liedje past precies bij elk deel van het spel zo heb je bijv. in Hyrule Field een lekker gezellig deuntje en heb je tijdens een boss een lekker spannend en soms ook nog eens een griezelleg deuntje. De muziek is dus eigenlijk altijd precies op de juiste plek.

Dit is waar het hele spel om draait de Triforce

bosses

De bosses ja waar moet ik beginnen ze zijn eigenlijk stuk voor stuk geweldig als ze eigenlijk ziet lijkt het makkelijker dan dat het is zo heb je bijv.een reuzachtige visachtig ding met kwallen om zich heen tot tot een draak tot weer een Ganondorf's kloon. De tussen bosses zijn eigenlijk heel erg anders dan de bosses zelfs zo moet je bijv. tegen Dark Link vechten en ergens anders moet je tegen twee of drie van die skelleten vechten.

Dark Link is die echt zo makkelijk als die eruit ziet?

Magie

Onlangs dat dit spel een magisch spel is moet je ook gebruik maken van magie die je krijgt van de Great Fairy's ze hebben allemaal de zelfde fontijn maar ze liggen allemaal ver van elkaar verwijdert eentje zit bij Hyrule Castle en de andere zit in de woestijn afhankelijk welke Fee je bezoekt krijg je een spreuk en magie als je kind bent zodat je die spreuken tegen vijhanden kunt gebruiken maar je krijgt ook de Spin-Attack die is erg handig als je omsingeld bent door vijhanden de B-knop een aantal seconden ingedrukt houden en los laten. Als je later volwassen bent dan geven de feeén je extra weerstand voor als je geraakt wordt door een vijand en meer magie dat in het laatste gevecht handig van pas komt.

Daar heb je een van de Great Fairies ziet er nogal blood uit =P

tussen qeusts

Ja er zitten weer zoals gewoonlijk leuke tussen qeusts in het spel om precies te zijn 2 maar dat lijkt weinig maar dat is echt makkelijker gezecht dan gedaan om die af te krijgen.

De eerste is om spinnen te zoeken met een goud masker ''ach makkie'' denk je dan maar dan vergis je je lelijk het zijn er in totaal 100 klinkt nog steeds makkelijk maar ze zijn over heel Hyrule verspreid van Bomen tot dozen en weer tot zacht grond noem het gekste maar op en ze kunnen er zitten en ze zijn ook nog eens verdeeld over 3 secties een is als Kind eentje als Volwassene en de derde kan het met allebij.

De tweede is voor het derde en het sterkste zwaard daarvoor moet je heel Hyrule afreizen om spullen te ruilen met andere mensen en dan weer naar een andere gaan om die je van de andere kreeg weer met die te ruilen maar het moeilijke is dat je met sommige tijd hebt om een item optijd af te leveren als dat niet lukt dan ga je weer terug naar de persoon van wie je het kreeg en mag je weer op nieuw beginnen. Lekker moeilijk vind ik.

een GoldenSkulluta

Conclusie en beoordeling

None

The legend of Zelda: Ocarina of Time is eigenlijk de beste Zelda game ooit en misschien wel het beste spel ooit een echte MUST-HAVE voor elke gamer.
10
Score
100
Score: 100
  • Pluspunten
  • Verhaal
  • Graphics
  • Game-Play
  • Z-Targetting(R op de Cube)
  • Wapens
  • puzzels
  • Minpunten
  • Navi irriteerd na een paar minuten

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • De PS2 versie was niet heeeel erg goed. Dus tjah, misschien verbeteren ze het voor de PSP.



    Tis in ieder geval geen bagger titel.

  • Benieuwd hoe de PSP versie wordt.

    Dit bericht is trouwens al wel een maand oud.

  • Ik ben ook benieuwd!

  • nooit van gehoord

  • Hier wil ik wel screens van zien.

  • Ben benieuwd.

  • waar blijven de screens?? :P

  • Ik hoop dat de game wat beter wordt dan de andere versies. Ben benieuwd naar de eerste beelden.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren