1. Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

Ik heb PoP:WW nu al een tijdje maar nu ik toch op dreef ben met reviews schrijven, schrijf is er eentje over deze game.

Het verhaal

In het vorige deel heeft de Prins zijn dood voorkomen door de "Sands of Time" te gebruiken, het gevolg hier van is dat de "Dahaka"(de bewaker van de tijdlijn) achter je aan zit. Het probleem is dat de "Dahaka" niet verslagen kan worden. Om toch te kunnen blijven leven probeert de Prins te voorkomen dat de "Sand of Time" ooit gemaakt worden. Ik weet het, het klinkt allemaal maar krom en vaag maar dat doet er niet toe.

De enige manier om te voorkomen dat de "Sand of Time" gemaakt worden is, terug in de tijd gaan en de maker te van de "Sans of Time" te doden. De maker is de Keizerin van de tijd genaamd "Kailena". Raar vind ik (ik dwaal nu af van de game maar toch) is dat je aan het eind Kailena doodt, nu blijkt dat Kailena in de volgende PoP weer een rol speelt. Maar ik dwaal af.

Moves

Het klinkt raar maar er zijn tijdzand-moves in de game, dit zijn moves die hun kracht halen uit tijdzand. Enkele van deze moves zijn: tijd terug draaien, slowmotion, speedmotion en een soort kring van zand die de vijand omgooit. Al deze moves zijn erg handig in de gevechten, deze krachten zijn zelfs soms nodig om de hele horde vijanden te verslaan. Al deze moves zijn erg goed uitgewerkt.

Ook nieuw is het "Freeform-fighting system", dit laat je van al je moves een grote combo maken. Al deze moves zijn even gruwelijk, hoofden vliegen van hun romp, je hakt vijanden letterlijk door midden, en ook kan je ze wurgen en daarna hun wapen stelen. Met als gevolg dat deze game echt gruwelijk wordt (in zeer positieve zin).

Eindbazen?

Toch jammer van deze game is dat er maar een stuk of vijf eindbazen in zitten en dan zijn ze nog allemaal het zelfde ook. Gelukkig zijn deze gevechten wel leuk en breken ze een beetje het hoge tempo van deze game (ook al is hij zo lang, ik had hem in 3 dagen uitgespeeld).

Klachten

Nog het storends vind ik de AI (voor zovere die er is), echt de vijanden zijn ze dom dat ze hun eigen kamaraadjes verrot slaan om de speler te pakken te krijgen. Dit is heel slecht maar het levert wel grappige momenten op, op een gegeven moment begonnen ze elkaar massaal af te slachten omdat ze allemaal naar die kleine inham wouden gaan (daar stond ik natuurlijk in).

Ook zie ik vaak klachten staan over de vele bugs die in het spel zitten, ik persoonlijk heb daar dus echt geen last van gehad. Of dit aan de Cube versie ligt of niet ik weet het niet. De enigste bug die ik kon vinden was de camera: Deze zweeft 1 tot 2 meter boven de speler, dit geeft je dan wel extra inzicht maar hij is moeilijk te besturen.

Conclusie

Graphics: Mooi, het bloed vliegt in de ronte en blijft ook echt liggen. Het enige minpunt dat ik kon vinden is dat het allemaal zo verschrikkelijk donker is.

Sounds: Goed, lekkere meeslepende rock muziek, past helemaal in het sfeertje.

Gameplay: In de gevechten goed maar in het platform gedeelte mateloos slecht.

Conclusie: PoP:WW is echt een gave game alleen jammer van de AI en de Camera

Conclusie en beoordeling

None

PoP:WW is voor 20 euro echt de moeite waart.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Gaaf combo systeem
  • Tijd-moves zijn erg handig
  • Lekkere meeslepende muziek
  • Minpunten
  • De AI
  • De camera

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik wil MGS5 :'(

  • Ben benieuwd.

  • Interessant! Lijkt me vet

  • @ Ombudsman van de schreeuw

    Alles wat Kojima doet is geniaal.. MGS5 komt toch wel over een tijdje..

  • Het lijkt me best een vette game, Maar hebben jullie ook dat plaatje van Assasin's creed 2 daaronder gezien. Die Graphics zijn niet mis

  • snap echt niet waarom hij een mgs game exclusief op de 360 zou willen laten verschijnen, het is nutteloos. Een multiplatform titel zou veel logischer zijn. Het is gewoon een feit dat de kern van de MGS-fans bij playstation zitten, elk deel is tot nu toe op de PS verschenen. Waarom dan denken dat er mensen zijn die de hele serie vanaf het begin hebben gevolgd maar nu geen ps3 meer hebben maar een 360…

  • Ik heb er nu al het volste vertrouwen in. ;)

  • @lost: Agree, maar wil hij dan een exclusieve op de 360 dan? Ik geloof dat Hideo K. uberhaupt geen MGS meer wil maken. Althans, daar heeft ie geen zin in.

  • MGS was toch afgelopen ?

  • @andyman



    Je kan nu al enkele screens bewonderen op verschillende sites, en het ziet er gewoon veel belovend uit héhé ^^



    OT: Achja we zien wel wat het word:)



  • we zien wel

  • @cptyanni



    Thnx, ik had alleen nog die Teaser gezien.. Daar vond ik al vet. Maar ik was vergeten om screens te zoeken.:P

  • Heb ik toch liever MGS5.

  • bummer.

  • Njuh zien wel wat het wordt

  • we zullen zien.

  • boooring

  • euh, yay?

  • Hier zie je de afbeelding die inderdaad heel veel gelijkenissen toont met het silhouet op de cover van dat magazine.

  • @Bob!

    dat is hem gewoon

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren