1. Super Mario 64 DS (NDS)

Super Mario 64 DS (NDS)

Na zijn fantastische debuut op de Nintendo 64 is hij nu ook in portable versie.

Het verhaal :

Je start het spel met een brief van Peach die vertelt dat ze een taart voor je gebakken heeft.Opgewonden ren je naar het kasteel.Eenmaal aangekomen blijkt het een valstrik van Bowser te zijn.Mario ziet dat Peach en de 150 sunshine sterren zijn gestolen !! Je moet peach vinden en de sterren terug brengen.

In het kasteel waar je begint zijn kamers met schilderijen en in die schilderijen zitten opdrachten.Deze opdrachten verschillen van :

Vind een schakelaar,verzamel 100 muntjes,vecht tegen bazen en veel meer.

Om deze sterren terug te krijgen moet je veel opdrachten doen en als je ze wint krijg je een ster.

De 15 levels verschillen ook veel van een onderwater level naar vulkaan gebieden,van vlieg levels naar ondergrondse levels en van woestijnen naar sneeuwbergen !!

2 Schermen :

De twee schermen

Het 2e scherm op de Nintendo DS word bij Super Mario 64x4 gebruikt als map om te zien waar je je met je superheld bevindt. Via het 2e scherm kan de camera ook worden gedraait door met de styles tegen het touch screen te tikken. Je kan ook lopen via het touch screen door met de styles bepaalde bewegingen te maken, wat ik niet erg handig vind, oftewel niks bijzonders.

De besturing :

De besturing heeft 2 mogelijkheden :

De Touch Mode en de Dual-Hand Mode. Bij de Touch Mode moet de duimstylus gebruikt worden. Mijn voorkeur gaat echter uit naar de besturing met de penstylus: de Dual-Hand Mode.

De besturing is niet erg verbeterd maar wel uniek.Deze laatste manier van besturen heb ik liever, omdat ik een dergelijke ‘touch’ besturing liever met rechts bedien en mijn linkerhand vrij houdt voor de spring- en actieknoppen. In de Dual-Hand Mode kun je het pennetje ook met links vasthouden: voor de spring- en actieknoppen gebruik je dan niet de vierpuntdruktoets, maar de A-,B-,Y- en X-knop. De besturing werkt verder hetzelfde als de Touch Mode. Dit is een analoge besturing en wanneer je dit eenmaal onder de knie hebt, dan is dit een zeer fijne besturing en een nieuwe aangename manier van gamen, aangezien je met je stylus feitelijk op de map moet drukken om vooruit te komen.

Vernieuwing :

Naast deze vernieuwde manier van besturen verschilt de DS versie van de N64 door het aantal characters. In het begin is alleen Yoshi speelbaar. Wanneer je Mario hebt gered, kun je hem besturen. En zo gaat het door, totdat je Wario en Luigi ook hebt gered. Je hoeft niet te wachten tot de bevrijding wanneer je iemand wilt besturen: her en der liggen petten door de levels verspreid. Pakt Yoshi bijvoorbeeld de rode pet van Mario, dan transformeert hij in Mario, met alle eigenschappen van Mario. Om te onthouden dat je nog wel met Yoshi speelt, wordt de stem van Mario niet overgenomen. Yoshi verliest zijn Mario transformatie zodra hij is geraakt door een vijand of een ster heeft gevonden.

De graphics :

De graphics zijn geweldig van 2d naar 3d is een echte revolutie

De graphics zijn verbazingwekkend voor een handheld console.De levels maken mario nog gedetaileerder en alles ziet er gelikt uit.

Het geluid :

Het geluid is op zich wel goed maar het is natuurlijk wel jammer dat er geen nieuwe liedjes in zitten... maar mario's stem is gewoonweg irritant als je dood gaat...hij zegt steeds hetzelfde en hetzelfde......

Speelduur :

De game is extreem lang.Er zijn 150 sterren maar 20 ervan zijn verborgen.Je moet goed kijken erg lang en erg leuk.

Het spel is geweldig vanaf het begin tot het eind.Je kan tussen muren springen,driedubbele sprong en naar beneden glijden als pinguin's.

Echte aanrader ook al heb je de n64 versie al 100x uitgespeeld.

Mini games :

Er zijn in totaal 36 mini-games,zo moeten er lijntjes getekend worden zodat Mario’s hoofd niet in een vleesetende plant verdwijnt en moeten rode en zwarte bommetjes in hun eigen gebied gesleept worden, kun je parachutespringende bommetjes met een katapult uit de lucht halen enzovoorts.In totaal zijn er 36 minigames te spelen. Je moet ze echter wel verdienen: in het begin zijn er maar acht beschikbaar. De andere minigames kun je vrijspelen door in de hoofdgame konijntjes met een sleutel te vangen.

Multiplayer mania :

Meer characters, meer spelers! In de VS Battle mode kunnen maximaal vier spelers het draadloos tegen elkaar opnemen, en wel met één cartridge. Degene(n) zonder cartridge downloaden de game van degene die wel één heeft. In de VS Battle mode is het de bedoeling zoveel mogelijk sterren te verzamelen. Hier kun je net als in de hoofdgame, ook wisselen van character door petjes op te pakken. Het is zeker leuk om draadloos te spelen, maar het is de VS Battle mode die nogal snel gaat vervelen. Er zijn namelijk maar vier locaties waar het gevecht plaatsvindt en na een tijdje heb je dat geren naar die sterren eerst wel weer voor gezien.

Conclusie en beoordeling

None

Het is leuk om (opnieuw) te spelen en de minigames maken pas écht gebruik van de mogelijkheden van de Nintendo DS. Waar het in de hoofdgame ophoudt bij de vernieuwende besturing op de map, heeft Nintendo allerlei minigames gemaakt die alleen maar gespeeld zouden kunnen worden op de Nintendo DS. Maar het gemis van een analoge stick op de DS gooit echter roet in het eten en maakt het spel soms frustreerend.. Gameplay 60% Graphics 80% Geluid 80% Replay 100%
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Verbeterde graphics
  • Personages wisselen
  • Minigames
  • Multiplayer met 1 cardridge
  • Minpunten
  • Besturing
  • Camerawerk
  • Te weinig verandering

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Duidelijke naam!

  • Pixeljunk Depths klinkt anders best goed.

  • De uitgevers hebben tegenwoordig veel te veel macht bij ontwikkelaars, dat is jammer voor de kwaliteit van de games.

  • pixeljunk awesomeness

  • Word wel over besproken dat Sony die naam niet zag zitten maar met een dikke knipoog.



    Overigens deze namen zijn de runner ups:

    PixelJunk Depths - Thomas Ella

    PixelJunk Atlantis - Takuhiro Hara

    PixelJunk Caves - Chi Lo

    PixelJunk Blaster - Edward Stumpfel

    PixelJunk S.O.S! - Derrick Kross






  • Depths had ook best goed geklonken, maar boeien, het gaat om de game, niet de naam

  • Ik hoopte op PixelJunk Elements, omdat je namelijk gebruik maakt van de 4 elementen in de game.

  • Cool hoor!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren