1. Kirby Air Ride (NGC)

Kirby Air Ride (NGC)

HAL Laboratories dacht op een dag, laten we een Kirby-racer maken. Kirby staat voor simpelheid, dus moest ook dit spel zo simpel mogelijk worden gemaakt. Hoe maak je een spel zo simpel mogelijk? Door het maar één knop te laten gebruiken! Met die gedachte ging HAL Laboratories aan de slag…

En ziedaar! Een Kirby-racer die alleen maar de analoge stick en de A-knop gebruikt.

Simpel? Zeker.

Werkt het? Hmmm.

Om dit mogelijk te maken, rijd je met Kirby en zijn kar automatisch vooruit, zodat je daarvoor geen knop hoeft in te drukken. Lekker simpel.

Het probleem is echter dat de andere functies allemaal tegelijk de A-knop gebruiken.

Een van die functies is gliden. Hierdoor kun je scherpere bochten nemen, maar het remt je ook een beetje af. En dat verpest het nou net.

Om je opgezogen wapen te gebruiken moet je óók op de A-knop drukken. Dus je remt automatisch af als je je wapen gebruikt. Aan de andere kant is het zo dat je je na lange tijd volledig opgeladen wapen per ongeluk wegsmijt als je scherp de bocht om wil gaan.

Om deze fouten een beetje te verdoezelen biedt Kirby Airride drie verschillende modi:

Modus 1: Airride

Dit is de standaard modus. Hierin race je op één van de vele wagens over een karig aantal banen. Deze negen banen zijn vrolijk en komen zo uit het Kirby universum. Het is daarom ook jammer dat je alleen maar met Kirby kunt racen. Er zijn nog 2 geheime karakters maar, en daarmee kom ik gelijk bij het volgende minpunt, er is totaal geen balans tussen de verschillende karretjes. Er zijn er zo’n 2 die aan elkaar gewaagd zijn en de rest van het wagenpark is veel trager. In feite zijn die dus waardeloos.

De modus Airride is samengevat nou niet bepaald een funracer.

Modus 2: Top Ride

Een zeer simpele mini-racer van bovenaf gezien.

Twee verschillende wagens, weinig te doen, zeven banen. Oftewel: meer een minigame dan een volwaardige modus.

Verwonder je ook even over de creativiteit van de namen van de banen in deze modus:

Fire, water, grass, etcetera.

Modus 3: City Trial

Ha! Hier kan ik positief over zijn. Dit is namelijk, zeker met meer spelers, gewoon leuk.

Met je karretje rijd je voor 5 minuten door een grote stad, zoekend naar powerups om je auto mee te upgraden. Deze kun je gaan zoeken of je kan ze van je medespelers stelen.

De stad ligt bezaaid met allerlei voorwerpen en andere auto’s en er gebeuren vaak leuke dingen, zoals ufo’s die landen of meteorieten die het landschap opblazen.

Na die 5 minuten volgt er een minigame om te kijken wie er in de stad het best gepresteerd heeft.

Nog even een paar zaken in het kort.

Graphics: Niet veel soeps

Muziek: Voornamelijk orkestmuziek. Je moet ervan houden.

Op de lange termijn: In je eentje ben je het na een halfuurtje zat, maar in multiplayer valt er best wel wat lol te beleven. De LAN-optie voegt daar veel aan toe.

Conclusie en beoordeling

None

Deze game is totaal ongeschikt voor de solist. Met multiplayer valt er zeker wat te beleven, maar dan nog is dit spel geen aanrader. Wil je een leuke funracer kopen, ga dan voor Mariokart.
5
Score
50
Score: 50
  • Pluspunten
  • Veel wagens
  • Origineel
  • City Trial
  • LAN-optie
  • Minpunten
  • De besturing
  • Geen balans tussen de verschillende wagens
  • Weinig banen
  • Waardeloos voor in je eentje

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • En daar komt'ie nu pas achter? Dacht dat die gasten veelal afgestudeerd waren en dus pretty slim moesten zijn?

  • Whaha.. ok EA goed dat jullie er eindelijk achterkomen :')

  • No shit, Sherlock.

  • hmm das handig? of niet?

    Mocht tijd worden dat ze hier achte komen

  • hehe, het was een hele bevaling denk ik om dat eens te gaan proberen… ^^

  • werd tijd

  • Dan krijgt de PS3 eindelijk EA spellen die geen kut fps hebben en heel veel bugs. ;)

  • Nu gaan ze ingewikkelde ports uitbrengen :'D

  • PC?

  • Heeft met geld te maken. Met het oude quick & dirty beleid komen ze nu langzaam achterop/teveel kritiek.

  • DURRRR

  • Goed zo.

  • grappig dat het bedrijf dat zich daar het meest schuldig aan heeft gemaakt, ons nu ff komt vertellen dat dat \"echt niet meer kan\"…



    wat een pannenkoeken zeg!!!

  • Niks ''Werd tijd'' .. dit is fucking beter :D

  • Ten tijden van financiële crisis denkt EA het 'slim aan te gaan pakken'. Ik wens ze veel succes.

  • lijkt wel alsof ze nu pas hun studie hebben afgerond, die gasten worden steeds slimmer lijkt het…. eerst al over dat uitmelken

  • You are fucking kidding me!

  • Niet? Pfff.

  • Eindelijk multiplatformgames gespecialiseerd voor de kracht v/d PS3? Nice.

  • Godzijdank…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren