1. Racing Gears Advance (GBA)

Racing Gears Advance (GBA)

Review: Racing Gears Advance

Top-down racers hebben mij altijd geboeid. Micro machines en Micro Maniacs vind ik op dit gebied de klassiekers, maar ook RC Pro AM van Rare die uitkwam op de Gameboy mag er zijn. Dit soort games waren vooral leuk om met meerdere spelers te spelen. Racing Gears Advance (RGA) is de nieuwe aanwinst van het genre en dit lijkt ook een zeer bijzondere game te worden. We namen de game onder de loep………..

Het verhaal in deze game is erg simpel. Er zit namelijk geen verhaal in. Zoals in de meeste racegames zul je ook in deze game als eerst over de streep moeten komen. Maar deze game laat je dit niet zomaar doen natuurlijk. In RGA race je met z’n achten op maar liefst 25 zeer uitdagende parkoersen. Dit is natuurlijk geen garantie voor een goede game, maar bij RGA pakt dit heel erg goed uit.

In RGA race je vanuit een soort overzichts-view. Je ziet de hele omgeving vanuit een standpunt en dus kan het gebeuren dat je auto wel eens uit beeld raakt. Soms is dit een beetje storend, maar over het algemeen is dit geen groot probleem. Qua graphics ziet RGA er erg goed uit en ook de soundtrack is dik voor mekaar. De game haalt het maximale uit de Gameboy Advance en dat is natuurlijk altijd een goede zaak.

In RGA kan je je tegenstanders te lijf gaan door middel van wapens. Dit is misschien het grootste minpunt van de game. Door de snelle actie is het nauwelijks te doen om een wapen succesvol af te vuren met als gevolg dat je tegenstander geraakt word. Toch is het niet essentieel voor een overwinning om wapens te gebruiken. Goed rijden kan ook al genoeg zijn. Je tegenstanders zijn over het algemeen best slim en racen allemaal aardig mee. Alleen is het jammer dat ze altijd short-cuts gebruiken, waardoor de lol er gauw vanaf gaat. Waarom zou je de gehele track afrijden als je tegenstanders toch short-cuts nemen en hierdoor een voorsprong op jou opbouwen.

De 25 parkoersen bieden je genoeg om je even zoet te houden. Je zal ze eerst moeten ontgrendelen en dat is al een hele klus. Het is niet onmogelijk, maar het word je zeker moeilijk gemaakt en dat siert dit spel. Daarnaast zijn er 12 verschillende karakters die elk weer net even anders rijden en daardoor genoeg variatie bieden. Ook hiervan zul je er weer een paar van moeten unlocken.

De grote vakantie komt eraan en veel kids, maar ook volwassenen nemen graag wat Gameboy Advance of Nintendo DS games mee naar hun bestemming. Racing Gears Advance is op race-gebied een goede keus om mee te nemen. Een game als Mario Kart speelt namelijk heel anders en is niet echt te vergelijken met deze game. Neem deze game mee, want hij bied je genoeg uitdaging en plezier om je een paar weken bezig te houden.
9
90
Score: 90