1. The Legend of Zelda: The Minish Cap (GBA)

The Legend of Zelda: The Minish Cap (GBA)

In 2004 kondigde Nintendo een nieuwe zelda aan voor de GBA, natuurlijk kreeg het niet de aandacht van de 3d zelda's, maar het zag er tof uit.

Deze game kocht ik direct op de release, ik vond hem leuk en vernieuwend maar er kwam een grote teleurstelling, hier volgt de review van The minish cap.

Inhoud

Deze game is een feest van herkenning, je ziet de carpenters, malon en talon, maar ik vond dat deze characters er niet in hoefden, ze zijn behoorlijk verkracht (ze zien er heel slecht uit vergeleken met bv tingle).

Ik zou het bijvoorbeeld veel toffer vinden als je een paard kon hebben, of je een (goeie ouwe) trade quest zou hebben.

De vernieuwingen zijn ook volop aanwezig, zoals de four sword puzzels (hoewel niet spectaculair) en die nieuwe paddestoelen, die je naar je toe trekt of zuigt waardoor je een sprong voorwaarts maakt.

Het krimpen element is goed uitgewerkt, je kan in kleine tunnels en je kan tegen dieren praten (voorproefje op de TP), hoewel de kleine en de grote wereld niet zo spectaculair veranderd als de light en dark world zoals in LTTP, wat ik wel jammer vind.

Gameplay

Dat de gameplay vernieuwent is heeft de game te danken aan te 2 nieuwe items, cane of paci en gust jar. Gust jar word gebruikt voor vijanden op te zuigen maar ook voor stof en spinnenwebben te verwijderen, zelf als motor op een blaadje. Cane of paci word gebruikt om dingen om te draaien zoals als een vaas, waardoor het een portaal word naar het klein worden.

Het ander nieuwe item, mole mits is redelijk nutteloos, word alleen gebruikt in een dungeon en in grotten (waar meestal niks te vinden is)

De goeie ouwe 2d gameplay is terug, gemengd met side quest met stijl van majora's mask (hoewel niet in hoeveelheid).

Grapics

Uitstekende semi-cel shaded stijl. De game draait op de motor van Four sword die je als extraatje krijgt bij de GBA port van ALTTP. Gebieden waar je binnen gaat waneer je lein bent zijn zeer mooi vormgegeven, net als hyrule town, die in de buurt komt van clock town sfeer. Er is wel een minpunt, wanneer je krimt is link maar een hoopje kleine pixels.

Sounds

De sound effects zijn goed, link heeft de kreten van windwaker link.

De muziek is niet zo goed als in andere zelda games maar minish town is een zeer goede melodie.

Speelduur

Dit is waar het spel punten verliest. De game speel je uit in nauwelijks 10 uur. De sidequest zijn tof maar zijn er nauwelijks, en de enige minigame die ik kon ontdekken wat de coccus catch game (was best geinig). De dungeon schieten ook te kort, er zijn maar 5 dungeons, hoewel wind waker er 6 had ,had de game vele dingen om te ontdekken. Door de korte speelduur kun je geen band maken met de characters, zoals je kon in spellen als ocarina of time, majoras mask en wind waker.

Conclusie en beoordeling

None

De game had de potentie om een super topper te zijn maar de speelduur en de verkrachting van char doet de game niet meer dan een toppertje lijken
7,7
Score
77
Score: 75
  • Pluspunten
  • Grapics
  • Vernieuwing
  • Gust jar en cane of paci.
  • Minpunten
  • Sound minder catchy als voorgaande delen
  • De speelduur waardoor je vele dingen mist die in zelda game voorkomen.
  • Mole mits
  • Verkrachting van n64 characters

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Haha, WTF moet dat nou weer voorstellen :P

    Relaxte sfeer haha..

  • Yes, hier zat ik nu al heel mijn leven op te wachten :D

    :'/

  • Omg he -.- Kunnen ze echt niks anders verzinnen ?

  • Altijd leuk zo'n fitnessprogramma tussendoor tijdens de E3

  • :/ als ik wil relaxen slaap ik wel, ik wil spanning in games…

  • wtf… boring

  • what where they thinking ???

    Wii Vitality Sonsor ?

    Nintendo gaat hier toch wel even de mist in vrees ik

  • Nintendo: why?

  • Wat is dit van troep !!



    gelukkig zijn ze gekomen met, Metroid en Mario.



    Want dit en Wii Sport Resort waren echt om te janken. Net zo als dat ene spel voor meisjes. Alsof elk meisje dit koopt !



  • -_-'

    Sorry hoor, maar wat moet ik me hierbij voorstellen?

    Leuke technologie? Ja.

    Iets voor games? Nee.


  • Hmm…nee.

  • Ik denk dat veel mensen, die handig zijn met Photoshop, al snel wat anders in die sensor gaan vastklippen :)



    Ik zie me nog niet met dat ding voor de buis hangen….What's next?

    Een hoofdband die het aantal zweetdruppels analyseert en n.a.v. daarvan het spelverloop aanpast?



    Ik heb niets tegen nieuwe hardware en juich de motionplus toe, maar dit ziet er echt niet uit zeg.



    So long for WiiHD…….






  • WTF is dit…

  • k denk dat veel mensen, die handig zijn met Photoshop, al snel wat anders in die sensor gaan vastklippen :)

    Dat is dan wel een erg kleine 'wat anders' ;).

  • the gods must be crazy

  • \"Volgens Iwata zorgt de Wii Vitality Sensor voor een relaxtere sfeer\"



    hoe wil je dat nou weer doen met een hartslag meter..



    De game gaat automatisch op pauze als je hartslag boven een bepaald niveau komt, en dan komt zo'n domme nintendo health/safety waarschuwing die pas weg gaat als je hartslag weer laag is en je nog ff heb gecontroleerd of je polsbandje nog wel goed aan je wiimote zit xD



  • @ Wexxle: Hij is natuurlijk 20 cm verkleind met Photoshop he :)

  • Oh lol. Van dit soort uitbreidingen zie ik het nut niet :')

  • Wii Relax?

  • Nintendo doet alles voor geld dus zij brengen de gekste dingen!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren