1. TimeSplitters: Future Perfect (NGC)

TimeSplitters: Future Perfect (NGC)

Aangezien ik weer helemaal 'droog' stond qua games(ook omdat mijn pa het vertikt om een betere pc te kopen) was ik enorm blij dat mijn broertje op een dag zei: "Ik wil een nieuwe game voor de gamecube gaan kopen." Aangezien ik normaalgesproken de enige was die dat deed...

Als grote broer gaf ik hem de volgende adviezen: Splinter Cell: CT, en Time Splitters: Future Perfect.

Uiteindelijk heeft hij er geen spijt van gekregen, en ben ik blij dat ik hem Time Splitters heb aangeraden!

Waarom geen Splinter Cell, vraag je je misschien af? Het antwoord is heel simpel: Multiplayer. Games op een console moeten voor mij en mijn broertje bijna altijd een Multiplayer bevatten, en dat had deze, naast de Coöp Mode(die SC: CT ook heeft) heeft hij ook nog een Multiplayer die met zijn 4en gespeeld kan worden. Maar genoeg nu over waarom we Time Splitters gekocht hebben, en op naar het echt deel van de Recensie!

Geluid en Visualisatie:

Voor de game is een wat vreemde manier van Visualisatie uitgekozen, die tegelijkertijd ook wel weer heel goed werkt. Want hoe wil je anders op een niet al te moeilijke manier de leukste cyborg- aapjes, zombie- aapjes, of de lompste robotten en de sletterigste vrouwen op het beeld krijgen? Dat kost nog wel heel wat moeite... en waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan?

De songs en het geluid zijn wat mij betreft allemaal in orde. Het had misschien iets beter gekund, maar een echte storingsfactor vind ik het niet.

Singleplayer:

De Singleplayer, en dan de Story Mode, is in 3 woorden beschreven: matig tot voldoende.

Je zult altijd dezelfde vervelende filmpjes moeten blijven kijken, telkens als je een level overnieuw begint/moet beginnen. De verhaallijn is echter wel goed, en de meeste vijanden zijn ook goed te doen, al heb je af en toe een horde die weer bijna onmogelijk is... maar zulke dingen zorgen ook weer voor een beetje lange houdbaarheid! Toch viel de Story Mode mij tegen... de levels zijn een beetje eenzijdig, en je zult het ook niet vaak opnieuw doen, op een enkel level na...

Coöp Mode:

De Coöp Mode is in 1 woord: bagger

Dit spel koop je dus echt niet voor de Coöp, de Coöp is alleen vermakelijk voor mensen die al een beetje ervaring hebben met FPS', terwijl een Coöp voor mij juist moet zijn omdat je met een wat minder ervaren speler speelt, en toch het level wil kunnen halen.

Waarom? Er liggen te weinig 'health packs' en 'armor', te weinig verschillende wapens(soms heb je dat je maatje het hele level door met 1 wapen blijft lopen, terwijl jij er al 5 hebt), en te veel nauwe gangetjes, waar je te makkelijk elkaar kapot schiet, wat in combinatie met de lage hoeveelheid 'health packs' en 'armor' voor behoorlijk wat frustratie zorgt.

Als je een spel zoekt met een goede Coöp, kan ik je Time Splitters: Future Perfect zeker afraden!

Multiplayer:

De Multiplayer is nou niet in 1 woord te beschrijven: hij is weergaloos, maar nog veel meer.

Het is telkens weer ontzettend leuk om met de lompste en grootste wapens elkaar kapot te maken, dan wel een vijandelijke basis aanvallen, dan wel van een besmet personage proberen weg te rennen, totdat je zelf ook besmet wordt, en je de rest van je teamgenoten moet gaan aansteken.

Singleplayer 2:

Eerder in deze recensie heb ik het over de Singleplayer gehad, toen over de Story Mode, nu ga ik het eens hebben over de 'MiniGames' en de 'Events'.

Ook al viel de Story Mode tegen, dit betekent niet dat je als Cube- bezitter met weinig bezoek dit spel niet de moeite waard kunt vinden. Aangezien al de MiniGames(grofweg gezegd een stuk of 60- 70) wel voor veel vermaak zorgen. Of je nou aapjes met een shotgun wil afknallen, ofdat het de dode, half afgeslachte lijken van koeien mogen zijn, het maakt allemaal niks uit! De keuze uit verschillende soorten MiniGames is bijna eindeloos te noemen!

Mapmaker:

De Mapmaker in Time Splitters: FP is eigenlijk het leukst als je online kan... helaas kan de Cube dat niet. Hoewel je dus minder aan de Mapmaker hebt dan als je hem op de PS2/ XBOX koopt, is hij toch goed uitgewerkt en uitgebreid. Je kunt er echt veel kanten mee op, en alles ligt in je eigen handen. Één nadeel vond ik wel dat de levels vrij snel 'vol' waren(dat je niet meer verder kunt, omdat het level anders te ingewikkeld/ te groot wordt...). Voor de rest is de Mapmaker leuk, en ben je daar gauw een paar uur mee bezig om één level te maken(en te testen, perfectioneren, testen, etc.)

Conclusie:

Time Splitters is, als je een leuke FPS zoekt voor Multiplayer, een van de beste spellen die ik ooit op mijn Cube heb mogen spelen. Voor de Coöp moet je dit spel zeker niet kopen, en voor de Singleplayer hoeft het eigenlijk niet, toch zit er nog veel leuks in voor de 'eenzame' gamer(en voor de gamer die af en toe alleen is). Al met al is Time Splitters: FP een spel dat goed aan te raden is, met veel humor(met de soms hilarische tussenfilmpjes, de grote variëteit aan characters, waaronder zombies, aapjes, kreunende vrouwen met grote "memmen", en mega- gestoorde wapens, die heel grof zijn en er ook vaak zo uitzien! En vergeet niet de 150 verschillende characters, met allemaal een eigen, unieke speelbaarheid, zoals verschillende snelheden, uithoudingsvermogen, etc.)en een fantastische Multiplayer!

Conclusie en beoordeling

None

Time Splitters is een goed spel, dat dankzij de fantastische Multiplayer denk ik toch niet zo snel onder een dikke laag stof komt te zitten!
8,7
Score
87
Score: 85
  • Pluspunten
  • veel humor
  • Multiplayer is bijzonder goed
  • toch nog veel te doen voor een eenzame gamer
  • de grafische stijl werkt bijzonder goed
  • wapens zijn bijzonder lomp en hilarisch
  • Minpunten
  • Coöp valt vies tegen
  • Singleplayer matigjes...

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Heb net die hele Live Blog bijgehouden geef mij maar gewoon zo live stream hoor…



    de informatie die we hebben gekregen was wel interesant vooral dat die mischien niet zo lang meer exclusief is

  • ik hoop dat het wat gaat en kan worden en dat het niet weer zo vaak word uitgesteld

  • Als ze de wereld levendig en ook meer willen richten op solo-gebied, dan is ie zeker een aanschaf waard denk ik. De sfeer die de game brengt spreekt me aan, maar het feit dat FF XI niet zo bijster goed was schrikt me wel een beetje af.

  • coole trailer =O

  • Kan best awesome worden, maar dat MMO gebeuren schrikt mij nu nog even af :')

  • Reactie van het publiek tijdens de aankondiging blijft mooi :P

  • hopelijk is t gratis

  • Jaja zo zie je maar dat Sony goed kan lullen met hun enkel mogelijk op de PS3



    Of hij nu wel of niet komt op de X360 lig ik niet wakker van heb een PS3 en een X360 dus kan ik van alle top games op bijde consoles genieten

  • Het is overigens nog onduidelijk of er een betaalabonnement aan de game verbonden zit, of dat de game free-to-play wordt. Dit moet nog bepaald worden.



    Tuurlijk word et nie free-to-play… Dat is echt hopen op een wonder. Nee, deze gaat zo betaald worden als elke andere mmo dat op de markt gaat komen (naast Guild Wars 2).

  • Final Fantasy XIV zal zich onderscheiden van andere MMORPG's (zoals World of Warcraft) op het gebied van verhaal en sfeer, zo stellen de ontwikkelaars. Spelers moeten verliefd worden op de levendige wereld. De game moet voor iedereen boeiend zijn, ongeacht of je kort of lang, alleen of in groepen wilt spelen.



    Verhaal en sfeer zoals een Final Fantasy game kon ik niet echt vinden in deel XI, hopelijk gaan ze het nu dus verbeteren.

    Ook vond ik de gameplay van deel XI ook totaal niet boeiend, veel te erg grinden. Maar blijkbaar zal daar dus verandering in komen?



    Wat ze vertellen klinkt erg goed, hopelijk gaan ze het ook waarmaken.




  • Het zag er niet slecht uit, maar ik heb toch liever een gewone Final Fantasy game in plaats van een MMORPG.

  • Hun doel vind ik wel erg interessant! Misschien wordt het nog wat. Ik verwacht eigenlijk dat het wel naar de 360 op den duur zal komen. Bovendien: the more, the better!

  • Ook naar eventuele andere platformen. Uhm, dan bedoelen ze gewoon de Xbox360 mee, want \"andere platformen\" zijn er niet die dit spel kunnen spelen (de Wii of de PS2 of een handheld console trekken dat echt niet en de komende jaren komen er geen nieuwe consoles uit).



    Beetje suffe omschrijving vindik het om het dan een PS3 exclusive te noemen en toch naar de Xbox360 te laten gaan, maar dit niet te benoemen.

  • Square Enix heeft zojuist een persconferentie gehouden waarop de aanwezige pers vragen kon stellen over Final Fantasy XIV



    Is er niet meer nieuws na die persconferentie vraag ik me nu af? het zijn misschien maar 2 of 3 nieuwsfeiten.

  • Verhaal en sfeer zoals een Final Fantasy game kon ik niet echt vinden in deel XI, hopelijk gaan ze het nu dus verbeteren.



    Dan heb je TOTAAL niet veel gespeeld. Als je daadwerkelijk heel Chains of Promathia had uitgespeeld, Treasures of Aht Urhgan dan wist je dat er een heel diep verhaal inzit. Om die missies te doen heb je alleen een team nodig van mensen waar je op kan vertrouwen er altijd te zijn wanneer je het kan doen. Want over sommige missies deed je gewoon 12+ uur.

  • Dus hij zal waarschijnlijk alsnog op de 360 komen, voortaan geloof ik sony helemaal op hun woord..

  • ik denk dat het spel niet naar de 360 komt.

  • @ magnificant85 : tuurlijk niet, waarom zou je zoveel potentiële extra klanten willen? wie wil nu geld? :-p



    @ ezra : hopelijk ook cross-platform gamen dan.



    @ Srebseig : als je de nuancering hoort dan merk je dat ze de term exclusive nooit hebben gebruikt. Hij heeft gezegd dat de PS3 de enige console zal zijn waarop het game bij launch beschikbaar zal zijn.



  • Als ze er goed hun best op doen (vooral het MMO gedeelte) lijkt me het wel een echte must-have.

  • Als ie dan ook nog free-to-play wordt, ben ik helemaal blij.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren