1. Microsoft reageert op confronterende RRoD-cijfers

Microsoft reageert op confronterende RRoD-cijfers

Vorige week brachten we jullie dit nieuwtje over een onderzoek van Game Informer. Uit de enquête die het Amerikaanse gamesmagazine onder haar lezers hield, bleek dat ruim 54 procent van de lezers ooit geconfronteerd is met een Red Ring of Death. Microsoft moest natuurlijk reageren op dit cijfer en heeft dit inmiddels gedaan tegenover TG Daily.

Volgens Microsoft is de Xbox 360 een uitstekende console die bovendien één van de beste garantieregelingen in de industrie heeft. Daarnaast probeert men constant de console te verbeteren om de problemen uit het verleden te verhelpen. Hoewel het zonder meer waar is dat Microsoft een zeer ruime garantieregeling aanbiedt voor de Xbox 360, is het opvallend dat men niet inhoudelijk ingaat op de cijfers van Game Informer.

In vergelijkbare situaties in het verleden presenteerde men namelijk nog wel eens eigen cijfers, zoals de claim dat slechts 16% van de Xbox 360's geconfronteerd wordt met de beruchte RRoD. Helaas wordt het met deze neutrale reactie niet duidelijker in hoeverre de cijfers van Game Informer in de buurt van de waarheid komen, dus we zullen het erop houden dat de RRoD bij tussen de 16% en 54% van de 360's optreedt...

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Lijkt me ook het enige zinvolle wat je als bedrijf in zo'n situatie kan doen: Het positieve, de garantieregeling dus, sterk benadrukken. De rest doodzwijgen ;)



    Het heeft mij er toch altijd van weerhouden om er eentje voor cheap uit de rekken te plukken voor die 2 a 3 exclusives die ik wel eens rustig zou willen spelen. Geen zin in dat hele gezeik van ophalen enz.

  • En waarom is die geweldige garantieregeling er? Vanwege de vele klachten over de kwaliteit van het apparaat.

  • Inderdaad, de garantieregeling is een gevolg van de problemen. Dan hadden ze beter niet kunnen reageren, want veel mensen zullen in die PR praatjes niet trappen.

  • Hopelijk leren ze uit hun fouten en heeft RRoD niet te veel schade opgeleverd aan hun imago. Als ik met PS3 bezitters spreek en ik zeg dat ik een 360 heb is dat meestal het eerste waarover ze beginnen. Een aantal mensen beschouwt de 360 als resultaat van de RRoD nu als een onbetrouwbare console. Dat beeld kan je niet één-twee-drie omdraaien en dit gaat zelfs bij de volgende generatie consoles(als die er ooit komt) nog in het hoofd spelen bij veel mensen. Goede reactie van Microsoft vind ik.

  • ik heb me xbox net terug van de rrod. :D

  • Ik zit er nu voor de 3e keer mee…

    Ik geef een reparatie nog een keer een kans, anders ga ik maar een nieuwe halen! Beetje jammer dat het zo moet, maarja

  • In vergelijkbare situaties in het verleden presenteerde men namelijk nog wel eens eigen cijfers, zoals de claim dat slechts 16% van de Xbox 360's geconfronteerd wordt met de beruchte RRoD. Helaas wordt het met deze neutrale reactie niet duidelijker in hoeverre de cijfers van Game Informer in de buurt van de waarheid komen, dus we zullen het erop houden dat de RRoD bij tussen de 16% en 54% van de 360's optreedt…

    Dus hadden ze met cijfers moeten gooien, die vervolgens door niemand geloofd zouden worden? Want men houdt toch vast aan de cijfers van Game Informer. Dan kun je toch beter benadrukken dat je aan de problemen werkt, dat je oplossingen zoekt en dat je er verder niet op in gaat?



    Ik vraag me af waar je naar op zoekt bent Sir Chrisalot.

  • Beide getallen zijn te veel, ik vind het belachelijk dat dit steeds gebeurt. En die garantieregeling valt ook wel mee. Mijn xbox is nu voor de derde keer kapot en omdat hij buiten garantie zit moet ik nu iets van 100 euro dokken. Ze mogen zich nog wel even flink achter de oren krabben, vooral als ze ook nog eens een nieuwe console willen lanceren..

  • Nog geen RROD gehad behalve als de stoppen doorslaan xD maar daarna doet hij het gewoon :)

  • Ik vind dat een uitstekende garantieregeling absoluut geen excuus is voor de hoge failure rate. Zolang ze hun nieuw model maar verbeteren is er niets aan de hand.

  • Tja, die van mij is ook al 3 keer kapot gegaan en het is echt zo irritant. Maar je krijgt er wel altijd een paar maanden xboxlive bij terwijl de xbox maar 5 dagen weg is :'D

  • Snap niet dat mensen na hun 3de, 4de reparatie er nog over denken een nieuwe Xbox te kopen. Een apparaat dat steeds stuk gaat boycot je toch gewoon? Wel raar dat sommige hun Xbox al 2 jaar hebben zonder ooit problemen te hebben, en andere al aan hun 3de zijn. Ligt misschien ook aan de manier waarop mensen met hun console omgaan. (afstoffen, dichte ruimte etc.)

  • Dit hardwareprobleem is natuurlijk een vreselijke fout geweest van MS, maar ze hadden het gewoon op geen enkele manier beter kunnen oplossen dan door goede service te verlenen en met garantieverlenging te komen. Je kunt zeggen wat je wil, MS heeft zich iig verantwoordelijk opgesteld.



    Wat de cijfers betreft, ik vind de uitslag van GameInformer belachelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er genoeg lezers aan hun enquête hebben meegedaan om aan een eerlijke uitslag te komen. Vooral omdat ook wii- en ps3-bezitters konden meedoen…

  • heb 4x een nieuwe xbox gehad en heb nu een Elite en dat is ookal

    me 2e… =) maar zou nog steetds niet zonder kunnen hehe.

    helpdesk is wel goed geregelt.

  • Ook daar valt nog wel het een en ander op aan te merken hoor, Gamerguy. Wanneer heeft men verantwoordelijkheid genomen? Toen er een flinke hoop stront aan de knikker dreigde te komen. Men moest de garantie wel aanzienlijk verlengen, anders was de Xbox 360 gewoon afgeserveerd door de consument.

  • Snap niet dat mensen na hun 3de, 4de reparatie er nog over denken een nieuwe Xbox te kopen.



    wat moet je anders als je er al een stapel games voor heb liggen?

    overstappen naar de PS3 en al je games opnieuw gaan kopen??



    dr zullen van wel van die gekke henkies zijn, maar het merendeel toch niet ;)



  • @Wout0r



    als je de 360 boycot hou je geen goede console meer over

  • Ook daar valt nog wel het een en ander op aan te merken hoor, Gamerguy. Wanneer heeft men verantwoordelijkheid genomen? Toen er een flinke hoop stront aan de knikker dreigde te komen. Men moest de garantie wel aanzienlijk verlengen, anders was de Xbox 360 gewoon afgeserveerd door de consument.

    Heb jij een xbox360? Ik heb mijn xbox360 namelijk al vanaf de release en heb hem al meerdere malen opgestuurd. Ik weet hoe het is om een RRoD te krijgen, ik weet hoe MS met de situatie om gaat, ik weet hoe het gaat met de garantieregeling, maar weet jij dat wel?



    Naar mijn gevoel heb jij namelijk geen xbox360 en weet je begod niet waar je over praat. En ik zal je nog iets vertellen: ik maak me meer zorgen over dat mijn ps3 het ooit zal begeven, dan over het feit dat mijn xbox360 het weer een keer begeeft. Puur omdat ik weet dat ik van MS binnen een week een gerepareerde terug krijg en wanneer het bij de ps3 gebeurd, ik door Sony keihard genaaid ga worden.



    Iedereen kent de problemen met de RRoD, want deze zijn er nu eenmaal (hoe slecht dat ook is), maar gezien het feit dat je niet terug naar het verleden kunt, moet je er als bedrijf maar het beste van zien te maken. En dat heeft MS naar mijn mening wel gedaan. Dat gezeik met het RRoD kon niet meer voorkomen worden, daarvoor was het probleem te massaal, maar ze zijn er wel goed mee om gegaan.



  • De service nu zal vast geweldig zijn, ontken ik niet. Maar was dat in het begin ook zo? Volgens mij was het toen toch echt zo dat je als consument gewoon niet fatsoenlijk met je product omging en niet zo moest zeiken. Niet alleen de disc problemen werden bij de consument neergelegen, ook de RROD kwam door de consument zelve. Damagecontrol door Microsoft en ze worden er nog om geprezen ook.

  • @Furyan NL : Amen!



    Anyway, ik heb hem ook al sinds de release en ook al 5x opgestuurd.

    Wel iedere keer netjes binnen een week terug gehad, met een maand xbox live gold erbij. Garantie is nu bijna afgelopen en m'n 360 zal vast wel weer een keertje kapot gaan, maar dan koop ik gewoon een nieuwe voor 180 euro.



    Een vriend van mij had een defecte PS3, die net 1 maand buiten de (1 jaar) garantie was. Hij mocht dus mooi gaan dokken voor reparatie, of hij kon een nieuwe PS3 kopen voor 400 euro.



    Ik weet wel dat ik dan liever een 360 heb, die eens in de zoveel tijd een keertje kapot gaat.





Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren