1. Prince of Persia 2: tijdreizen uitgelegd

Prince of Persia 2: tijdreizen uitgelegd

Tijdens de presentatie van Yannis Mallat (uitvoerend producent Prince of Persia 2) in London, verwees hij naar een nieuw element in het spel waardoor de replaywaarde zou kunnen groeien. Hij wilde hier weinig over kwijt, maar in een kort vraaggesprek met hem, kwamen we erachter dat het tijdreizen hier eventueel iets mee te maken kon hebben.

Op onze vraag hoe het tijdreizen nou precies zou werken, kon Yannis Mallat in woorden weinig verduidelijking bieden. Hij besloot daarom een schetsje te maken. We hebben het schetsje nagetekend op de computer en wat cijfers aangebracht.

De drie horizontale lijnen zijn elk een tijdlijn. De bovenste is de tijdlijn waar de prins zich als eerste bevindt en wel op het punt P (staat voor Present).

1: als de prins besluit terug te reizen naar het verleden, gebeurt dat niet op dezelfde tijdlijn als waar hij zich momenteel bevindt. Hij reist dan naar het verleden en dat speelt zich af op een nieuwe tijdlijn (de tweede horizontale streep op het tekeningetje).

2: het dik gedrukte stuk op de tweede horizontale streep, is wat de prins heeft afgelegd in het verleden. Daarna besluit hij weer terug te gaan naar het heden en dat gebeurt wél op dezelfde tijdlijn (lijn 2).

3: wanneer de prins weer terug wil reizen naar het verleden, verplaatst hij zichzelf wederom naar een nieuwe tijdlijn (streep 3 op de tekening).

4: waar de prins vervolgens uitkomt, werd niet helemaal duidelijk in ons gesprek omdat Yannis Mallat niet alles kwijt wilde over de mogelijkheden. Zijn tekening laat ons echter denken dat het misschien wel mogelijk is dat de prins zichzelf tegenkomt, maar dan in een andere tijd.

Dit zijn puur onze gedachten en suggesties, maar het zou eventueel kunnen. Zeker als we bedenken dat de makers verwijzen naar één groot, nog niet bekend, element in het spel wat de replaywaarde zal verhogen. Daarnaast kregen we onlangs de geruchten door dat Ubisoft meerdere einden in het spel wilde verwerken om deze replaywaarde op te hogen. Dit zou volgens ons in contrast kunnen staan met de mogelijkheid de hele tijd door elkaar te gooien.

We hopen de komende maanden meer te weten te komen over de extra optie in het spel. Daarnaast wachten we op de nieuwe subtitel die het spel zal krijgen. Prince of Persia 2 staat gepland voor november van dit jaar.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Boeit me niet hoe het werkt als het maar goed uitgewerlkt word.

  • Dat zal het vast en zeker wel worden, maar dit is puur geschreven voor de geïnteresseerden.

  • Interessant :) Zou wel tof zijn

  • ik snap er niks van

  • Idd… erg ingewikkeld allemaal:S

  • vet

  • ???? snap er nix van…

  • Niet moeilijk toch, wel goed bedacht! Voegt zeker iets toe aan de gameplay

  • @ BMH



    O ja nu snap ik het:P

  • mja zou wel kunnen hoor maar toch :/

  • actie's uit het verleden hebben effect op de toekomst.



    waar in het heden een kapotte brug, stond vroeger dus een brug die heel was.

    dus als je die tijd dus in ga, kan je dus wel naar de overkant van de rivier.



    zal het zoiets worden



Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren