1. PlayStation All Stars: Battle Royale (PS3)

PlayStation All Stars: Battle Royale (PS3)

Super smash bros is al een hele tijd een van de leukste spellen die voor de Nintendo consoles uit is gekomen. Hoewel deze serie al een tijdje mee gaat in nintendo game land, is een soortgelijke game tot nu toe niet op een ander platform verschenen. Met playstation all stars is dit nu anders. Deze playstation exclusive voelt qua stijl aan als een smash bros kloon, maar probeert zich toch te onderscheiden door een aantal dingen net even anders aan te pakken. Pakken deze veranderingen goed uit, of maken deze veranderingen de game juist minder leuk?

Playstation all stars is een game die voor iedereen makkelijk te begrijpen is. Je kiest een personage, stapt in een arena en vecht tegen ieder ander personage, in de hoop je super meter te vullen met AP. Als deze eenmaal gevuld is, heb je de keuze om deze te gebruiken tegen je tegenstanders, maar je kunt er ook voor kiezen om je meter verder op te bouwen naar een level 2 super, of zelfs nog verder tot de meest krachtige super van allemaal, de level 3 super. Wanneer je iemand met een van deze supers raakt, is het getroffen personage dood en wordt hij / zij binnen een paar seconden opnieuw op het veld geplaatst. Het doel van het spel is dan ook om elkaar op deze manier zo vaak mogelijk te vermoorden. Des te meer kills je hebt, des te hoger je score.

Hoewel de supers een leuk idee zijn en de level 3 supers er erg tof uit zien, is het idee niet helemaal goed uitgewerkt. Omdat iedereen natuurlijk probeert zijn super zo snel mogelijk op te bouwen, krijg je al heel snel dat iedereen op een kluitje staat te vechten, waardoor de camera inzoomt. Dit is zonde, want de maps zitten goed in elkaar en zijn grafisch erg mooi. Daarnaast gebeurd er ook veel in de achtergrond. Zo zit je het ene moment in een vrolijke Loco Roco map te vechten en voordat je het weet, wordt de achtergrond aan stukken gereten door een Metal Gear. De achtergrond is echter niet genoeg voor rex, aangezien hij daarna raketten op de voorgrond afvuurt, waar jij staat te vechten. Wanneer je hierdoor geraakt wordt, verlies je een gedeelte van de zogenaamde AP voor je super. Grafisch zitten de arena’s goed in elkaar en de zogenaamde mash ups tussen 2 games die hierin zitten zijn erg tof gedaan. Ook de interactie met de achtergrond is erg leuk en zorgt voor een extra punt waar je op moet letten in de arena.

De single player van playstation all stars, is waar het spel de mist in gaat. Ieder personage heeft z’n eigen verhaal waarom hij of zij meedoet in het spel, maar de verhalen zijn niet interessant. Dat het verhaal uit losse plaatjes bestaat waar een voice over overheen verteld, helpt ook niet. Daarnaast lijken de gevechten die plaatsvinden volledig uit de lucht gegrepen en zijn ze geen onderdeel van het verhaal. Alleen in het een na laatste level, waarin je vecht tegen je rivaal, lijkt er weer iets van een verhaal in te komen. Dit is ook het enige moment waarop je 2 verschillende personages volledig geanimeerd tegen elkaar ziet praten. Dit is leuk om te zien en maakt de verhaalmodus net iets interessanter. Helaas zijn deze scenes van korte duur en ben je al gauw weer aan het vechten. Een level later, wanneer je dan eindelijk de eindbaas, die niet uitgelegd wordt, overwonnen hebt, wordt je beloond met het einde van het verhaal, wat helaas weer uit losse plaatjes bestaat.

De unlockables die je kunt vrijspelen stellen ook teleur. Voor ieder personage heb je een drietal kostuums, ongeveer 4 intro’s en outro’s voor als je een gevecht in stapt en uit stapt, een viertal taunts en 3 extra overwinningsmuziekjes. Als je unlockables toevoegd, hoop je toch wel op iets meer dan 14 unlockables per personage, die overigens ook niet interessant zijn.

Daarnaast kun je avatars, minions en achtergronden vrijspelen voor je profiel, wat helaas alleen bestaat uit een avatar en een achtergrond. Je kunt door veel met een personage te spelen ook nog een band unlocken, maar dit hele idee voelt nutteloos. De minion heb je ook niet veel aan, hij zweeft tijdens gevechten, intro’s en outro’s een beetje met je mee en juicht voor je als je een kill hebt gemaakt. Hoewel ze er schattig uit zien, hebben ze verder geen waarde en geven je ook geen voldaan gevoel als je ze unlocked.

Wat Playstation all stars toch een zeer leuke titel maakt, is de multiplayer. Als je met vier man op de bank zit, is het erg leuk om met elkaar te vechten. Iedereen heeft al gauw zijn favoriete personage gevonden en de gevechten kunnen al snel een grote chaos worden. Deze chaos maakt het spel erg leuk en je zult meer dan eens met elkaar kunnen lachen. Omdat de multiplayer zo leuk is, zal je dit spel vaak met je vrienden spelen en dit maakt het een ideale party game!

Conclusie en beoordeling

Hoewel playstation allstars de plank vaak mis slaat, vooral qua unlockables en de single player arcade, is dit spel toch een aanrader. Het spel is erg leuk om met vrienden te spelen en de complete chaos die al snel heerst in een arena, maakt het spel alleen maar leuker. Het combineren van een achtergrond uit het ene spel met elementen uit het andere spel maakt de arena’s erg leuk om in te spelen. Als de gevechten over de hele arena plaatsvinden, kun je erg van de achtergronden genieten en dit maakt het spel net even iets leuker.
7,3
Score
73
Score: 75
  • Pluspunten
  • Toffe arena mash ups
  • Grafisch mooie game
  • Multiplayer is erg leuk
  • Controls zijn makkelijk te begrijpen
  • Minpunten
  • geen interessante unlockables
  • singleplayer stelt teleur
  • geen voldoening na verhaal uitspelen
  • Verhaaltjes zijn niet interessant

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens, maar aan de andere kant ook weer niet. ik denk dat 80 tot 90% van de Wii bezitters casualgamers zijn en die wachten minder snel op een hardcore game dan echte gamers.

  • een goede game is een platform seller. kijk maar naar de upcoming fighting tatsunoko vs capcom. als mensen niet persee voor een game een console gaan kopen hoef je ook niet te verwachten dat de mensen die de console al hebben die game ook gaan kopen.

  • Er is maar een ding over te zeggen: de Wii heeft minder gamers die interesse hebben in volwassen games dan de 360 of PS3.



    De Wii heeft zat hardcore gamers (hardcore is wat anders als volwassen), maar die zijn meestal meer geintresseert in een spel als Metroid als in een (imo) saaie onrails shooter.

  • als was 90% casual dan heb je nog iets minder dan 10 miljoen hardcore gamers wat in absolute cijfers niet weinig is

  • @Qwettydude



    Ik denk meer iets van 5 miljoen hardcore gamers, en van die 5 miljoen hardcore gamers hebben de meeste waarschijnlijk naast de wii een 360/PS3/PC, waar games op uikomen die je rustig zonder gedoe kan spelen op de bank en ook veel mooier eruit ziet (zoals je kunt horen door de reactie's over motion controls voor de PS3/360).



    Als je bijvoorbeeld kijkt naar die shooter "The Conduit" dan zie je dat die ook niet zo gek veel verkoopt. Alleen de games van nintendo zelf scoren het beste telkens en ga me niet vertellen dat alle andere developpers prutsers ofzo zijn…



    Het komt er op neer dat je hardcore game zo'n 1 a 2 miljoen keer zou verkopen (maximaal) en zelfs dat heeft geen 1 game van een 3rd party devoper gehaald. Ze lijden meestal verlies met een hardcore game of maken een marginale winst.



    Bloober team ziet er uit als een newbie in de gamesindustrie als ik zo naar hun website kijk, kzie nog helemaal geen afgemaakte/released games bij hun. Dus eerst maar eens wat hardcore games releasen op de wii, de volgens hun "geweldige verkoopcijfers" zien en vervolgens failliet gaan. NEXT!






  • dit vind ik nou een goede uitspraak, ik speel bijna alleen maar hardcore games, maar die komen d'r weinig als alle developers gaan zeggen: hmm, die Wii is echt een casual console, ik zal maar eens de zoveelste party game maken…

  • Kijk, deze man snapt het.

  • Een man van wijze woorden, amen, hij verdient dan ook een aankoop van zijn volgende game. No More Heroes 2 en Monster Hunter 3 gaan geweldig worden en als Platinum Games MadWorld 2 erdoorheen duwt bij SEGA dan kan mijn jaar niet meer op :9

  • Maar goed, de Wii is ook meer voor Arcade bedoeld, dus er zullen de aankomende jaren niet echt veel Hardcore titels gaan zien.

  • Eindelijk iemand die dit zegt.

  • @ Nameht



    praat geen poep fanboy



    Guitar Hero III: Legends of Rock

    LEGO Star Wars: The Complete Saga

    Resident Evil 4: Wii Edition

    Rayman Raving Rabbids

    Shaun White Snowboarding: Road Trip

    Star Wars: The Force Unleashed

    Sonic Unleashed

    Call of Duty: World at War

    Rock Band

    Resident Evil: The Umbrella Chronicles

    Red Steel

    The House of the Dead 2 & 3 Return

    Pro Evolution Soccer 2008

    Monster Hunter Tri



    een paar 3rd party games met sales van een miljoen of meer. NEXT!

















  • Geen idee of hij gelijk heeft. De on-rails games zijn in dit geval goede games lijkt me, vooral Dead Space Extraction. Die verkoopt ook niet en dat is toch best onbegrijpelijk.

  • @Sanity's Requiem



    En hoeveel daarvan zijn echte exclusives en hardcore? iets van 4 of 5?



    Heeft ook niks te doen met fanboy gedrag, het is mijn mening net zoals die van capcom.


  • Ik vind de Wii mede door het grote aanbod van matige games en het matige grafische presteren niet meer zo interessant.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren