1. Het Mobiele Manifesto

Het Mobiele Manifesto

CMS TXT BLOK:

Link naar iframe met target="iframeName"

<a href="https://bevries.nl/projects/Settings/index.html#ao" target="iframeName">Link naar iframe die laadt in de iframe ruimte</a>

Nu opent 'ie een nieuwe pagina, ik wil graag de iframe kunnen targetten zodat de schil van IG zichtbaar blijft.

Zou dat werken?

HIERONDER IFRAME:

Dit artikel delen

Over de auteur

Bert de Vries speelt maffe games, games die wat anders doen dan andere games. Maar ook reguliere games. Dus eigenlijk alle games, zolang er geen bal in zit.

Reacties

  • Een mooi betoog, maar jammer dat je binnen de mobiele markt nog wel het verschil maakt tussen in jouw ogen 'stomme spelletjes' en échte producten. Tuurlijk is het Flappy Bird niet het toonbeeld van innovatie, maar het ongelooflijk simplistische design (druk op de knop en je vogel flapt) verdient ergens ook wel weer respect. Ik kan datzelfde respect ook opbrengen voor de 'evil side' van spelerspsychologie die wordt toegepast bij een Candy Crush. Ik denk dat die titel perfect op de snijdlijn van game en gokken zit. Dat is echte wetenschap. De voorbeelden die je in dit segment aandraagt vind ik dus niet helemaal eerlijk.



    Een Dungeon Keeper voor mobiel laat zien dat het maken van een goeie mobiele game waaraan je ook nog centjes verdient zonder sympathie te verliezen, echt niet zo makkelijk is. :) Ik ben eerlijk gezegd ook razend benieuwd naar hoe het vervolg op een Farm Heroes Saga eruit zou gaan zien van King, want het trucje herhalen wat ze nu toepassen, dat houdt ook een keer op - kijk maar naar Zynga.



    Dat gezegd hebbende, ik ben blij dat jij gaming op tablets/mobiele devices ziet als een verrijking op je leven als gamer. Ik heb precies hetzelfde; ik schaam me er niet voor dat ik tijden in Plague Inc. steek op mijn iPad, ook al is die game eerder al uitgekomen op een 'echt platform' als PC. Daarnaast zie je ook steeds meer ruimte komen voor inderdaad, diepere producties, als een Monument Valley, Badlands of Year Walk en ga zo maar door. :)

  • Bedankt voor je comment! Ik heb juist in mijn betoog steeds gezegd dat ik niks tegen heb op games als Candy Crush. Die zijn zeer succesvol en ook vemakelijk. Waar het mij om gaat is dat wanneer je het over mobiel gamen hebt, alleen maar games als Candy Crush worden genoemd terwijl er meer te vinden is.

  • Jep, dat krijg je al snel met 500 miljoen downloads. Maar daarom is het ook wel juist interessant; hoe kun je zoooooveel mensen opeens aan het gamen krijgen? Daar stonden we met de Wii van te kijken en eigenlijk is dat nu weer zo. :)

  • Ik denk dat de gamer de omslag moet maken. Mobile gaming is geen hype of tijdelijk iets, maar een uitbreiding van de gaming-markt die enorm leuke en goede games kan leveren tegen een fractie van de kosten van een reguliere console of PC-game.



    Het enorme voordeel dat je deze altijd bij je hebt heeft wat nadelen mbt controls, maar ook dat is subjectief. Mijn dochter van 3 vindt touch een stuk beter werken dan gekke, ingewikkelde analoge sticks.



    Het is er en accepteer het. De conventiele gamesmarkt krimpt en krimpt snel. Dit komt voornamelijk door bovenstaande. Als je het niet kan accepteren, accepteer dan dat je in een krimp-markt zit en dat er mensen zijn met een andere mening en ook plezier halen uit games op touch-devices.

  • Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat kinderen van 2/3 nu al weten hoe een tablet werkt.. Zelfs mijn neefje (nu net 3) kan er "goed" mee omgaan.

  • Precies. Het is geen leuke gimmick meer maar een echte aanvulling. Naast alle reguliere games op de tablet en smartphone vind ik ook die seconden screen functies naast je console e.d. erg tof. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat verder uitpakt.



    Wat betreft kinderen… Dat is soms echt bizar… Mijn neefje van vier haalt alle Angry Bird levels op max sterren; dat is geen geluk meer. Heel tof, maar tegelijkertijd vind ik het ook wel jammer.

  • Mooi artikel, en helemaal mee eens dat mensen verder moeten kijken dan de Wordfeuds. Er zijn ook genoeg games die prima besturen, zoals FIFA op de Ipad.

  • Thanks! Ik zit zelf nu te denken om Xcom te gaan halen, of toch nog Baldur's Gate voor Android… Zou dan wel de derde keer zijn… Maar goed, ik vermaak me er wel weer uren mee.

  • Leuk geschreven, maar ik ben het er niet mee eens. De meeste ontwikkelaars voor iPhone games zijn in mijn ogen lui en willen niet eens de moeite nemen om een groot en plezierig spel in elkaar te knutselen. Kijk naar Flappy Bird - Daar is toch geen zak aan? Het enige wat je doet is een simpel vogeltje in de lucht houden.. Nou joepie!! Hetzelfde met Angry Birds en al die andere rommel op de App Store. En dan wordt je tegelijk ook nog eens platgegooid met allerlei microtransacties die niet nodig zijn en gewoon stront vervelend.
    Daarom hoop ik ook serieus dat de iPhone ''game'' markt binnen nu en vijf jaar gewoon is verdwenen zodat men zich weer op fatsoenlijke games en consoles kan gaan richten.
    De iPhone games denken dat ze zoveel groter zijn dan de games op de consoles.. Nou dat kunnen ze mooi vergeten.

  • Dan heb je mijn tekst niet goed gelezen :P Ik bedoel nu juist te zeggen dat er zo veel meer is dan de spelletjes die je nu noemt :)

  • Dat bedoel ik net, al die ''spelletjes'' zijn gewoon te simpel en niet goed in elkaar gezet. Simpsons Tapped Out, RollerCoaster Tycoon 4, Angry Birds.. Dat soort rommel af en toe. Ik kijk af en toe in de App Store of er iets is dat écht met moeite is gemaakt.. en buiten Tengami en Rayman Fiesta Run zijn het gewoon allemaal dezelfde hersenloze ''spelletjes''. En zelfs die twee bovengenoemde zijn niet langer leuk dan vijf of tien minuten.

  • Dat is waar. Iedereen is lyrisch over Rayman, ik vond het ook niet langer leuk dan tien minuten. Probeer eens een van de games die ik noem hierboven, er zijn echt hele goede volledige games te vinden. Deus Ex the Fall bijvoorbeeld, of de Final Fantasy remakes. Daar kun je genoeg uren in steken

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren