1. Arc: Twilight of the Spirits

Arc: Twilight of the Spirits

In Japan worden jaarlijks vele RPG’s uitgebracht. Europa daarentegen moet het vaak doen met een handjevol RPG’s per jaar. Een reden hiervoor is makkelijk te verklaren, het kost de uitgever immers gewoonweg te veel geld om het spel te vertalen in allerlei talen. Daarbij komt ook nog eens het feit dat het RPG genre nou niet bepaald populair is in Europa, of er moet Fantasy in de titel staan. Sony probeert met Arc: Twilight of the Spirits een degelijke titel op de markt te brengen, maar het is nog maar de vraag of deze titel kan concurreren met Final Fantasy X-2.

In Arc: Twilight of the Spirits draait het om twee verschillende rassen: de mensheid en de Deimos. Beide rassen blijken het niet met elkaar te kunnen vinden. Je begint het spel met de heldhaftige prins Kharg. Zijn leven verloopt rustig, mede dankzij zijn moeder Nafia die ervoor zorgt dat haar zoon niet meevecht in de frontlinie wanneer dat nodig is. Helaas zorgen enkele gebeurtenissen ervoor dat Kharg toch echt in actie moet komen. Na het voltooien van het eerste hoofdstuk kom je als speler voor een grote verassing te staan. In het tweede hoofdstuk speel je namelijk niet met Kharg, maar met Darc. Darc is de broer van Kharg, al weet Kharg niet van het bestaan van zijn broer af. Zijn moeder heeft dit tot dusver verzwegen. Darc is half mens en half Deimos. Hij wordt door alle Deimos gezien als een stuk vuil en zijn leven is ook al geen makkie, hij wordt namelijk gebruikt als slaaf en moet allerlei rotklusjes opknappen. Darc vindt het tijd worden dat de Deimos hem eens gaan zien als een volwaardige Deimos en zo start hij zijn reis. Je kunt er natuurlijk al van op aangaan dat Kharg en Darc elkaar zullen treffen in het spel. Hieraan gaan wel een aantal hoofdstukken vooraf, waarin na elk hoofdstuk gewisseld wordt van karakter. Deze methode zorgt ervoor dat het verhaal erg spannend blijft, omdat je graag wilt weten hoe het spel verder afloopt.

Qua verhaallijn zit Arc: Twilight of the Spirits uitstekend in elkaar, maar zoals in elke RPG van Japanse bodem moet er ook een hoop gevochten worden. Gelukkig zijn de gevechten in dit spel juist erg leuk en breng je een groot gedeelte van het spel door op het slagveld. De gevechten in dit spel zijn erg tactisch, je kunt je namelijk vrijelijk over het slagveld bewegen. Nadat je de juiste positie gekozen hebt, kun je op verschillende manieren aanvallen. In Kharg zijn hoofdstukken is het vaak fysiek geweld, en in de hoofdstukken van Darc maak je veelal gebruik van allerlei magische aanvallen. In beide gevallen maken de karakters gebruik van zogenaamde Spirit Stones. Dit is een energievorm die door beide rassen gebruikt wordt en die ze absoluut nodig hebben om te kunnen overleven. Helaas liggen deze stenen niet voor het oprapen en dien je zorgvuldig met je speciale aanvallen om te gaan. Deze Spirit Stones zijn onder andere in de verschillende winkels te verkrijgen, evenals de mogelijkheid om je wapens in deze winkels uit te breiden.

De presentatie van Arc: Twilight of the Spirits is goed te noemen, al kan het niet de grafische kwaliteiten van Final Fantasy X-2 aan. Dit wil uiteraard niet zeggen dat dit spel lelijk is. Wat wel ergerlijk te noemen is, zijn de stemmen die je hoort tijdens de gevechten. Deze zijn erg irritant en vallen zeer vaak in herhaling en voegen daarnaast niets toe aan de spanning van de gevechten. Helaas bevat het spel geen mogelijkheid om deze stemmen uit te zetten.

Conclusie en beoordeling

Arc: Twilight of the Spirits is een vermakelijke RPG met twee verschillende spelwerelden die langzaam naar elkaar toe groeien. Deze manier van vertellen zorgt ervoor dat je als speler het spel het liefst in één ruk uitspeelt. Helaas moet je in het begin wel even doorbijten, omdat het spel erg traag begint. RPG fanaten die naast Final Fantasy X-2 nog tijd over hebben kunnen aan de slag met deze erg leuke titel, waarvan er in Japan en Amerika al eerder PSone titels van verschenen.
7
Score
70
Score: 70
  • Pluspunten
  • Spannende gevechten
  • Twee verschillende verhaallijnen
  • Minpunten
  • Traag begin
  • Irritante stemmen tijdens gevechten

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • waar slaat die laatste zin op :"Dit spel speel je minstens tot Kharg en Darc elkaar treffen".

  • Waarschijnlijk heb je de recensie niet gelezen….

    en misschien bestaat er ook nog zoiets als 'grapje'.



    Het geeft gewoon aan dat je zeker tot de twee personages elkaar ontmoeten bezig bent.

  • Dat is bij alle recensies zo. Om een indruk te geven hoe lang je bezig kunt zijn met zo'n spel. Is voor veel mensen anders natuurlijk, maar geeft een goede indicatie.

  • Lijkt qua stijl totaal niet op Kain: Defiance, maar dat spel heeft ook die twee spelwerelden die langzaam naar elkaar toegroeien en waardoor je wilt blijven spelen.

    Ik denk dat ik Arc nog wel een keertje wil proberen.

  • Mag van mij wel iets hoger. De graphisch zijn niet subliem en stemmen soms irritant en bijna elke rpg heeft een sloom begin dus dat vind ik hier niet echt gelden. Dus van mij mag het wel een 8 zijn ongeveer. Verder wel een goede review.

  • Er zijn genoeg RPG's die direct er inbeuken, zoals FFVII.

  • hij lijkt mij wel heel goed, ik weet niet of ik hem wel haal

  • Wow mooie screenshots ik wil deze kopen en hoe is deze spel eigenlijk gemaakt en nwat is de verhaal kunt u me kort vertellen en hoeveel MB gebruikt deze gam eigenlijk.

  • \\Ik ben nie eens met het cijfer want ik vond hele goed game ik ben bijna bij het einde van de game en ik vind die stem neit al te irrietant en het verhaal is goed en zo lelijk is nouw ook weer niet het is niet zo verschil met ffx-2 ik denk het eind cijfer 8,5 het vecht systeem is geweldig 1 min je weet nooit hoeveel hp de bazen hebben alleen als je op internet kijk dan zie je dat anders zie je???

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren