1. Memberrecensies zijn grappig

Memberrecensies zijn grappig

Een paar seconden geleden heb ik voor het eerst sinds tijden weer een memberrecensie bekeken. Ze zijn altijd zo grappig en zo zielig. Jááren na de releasedatum wordt er nog steeds over games geschreven alsof ze pas net in de winkels liggen en alsof niemand er nog iets vanaf weet. iedere recensie is hetzelfde: de inleiding toont een gebrek aan inspiratie, het middenstuk gaat over de game in het algemeen en het slot... ach. Alsof ik in jullie mening geïnteresseerd ben. Alsof iemand van IG meer geïnteresseerd is in de mening dan in het cijfer dat je eraan hangt. Zet er een cijfer neer, geef toe dat je moeder een hoer is en je bent gewoon beter bezig dan wanneer je moeite zou doen voor je conclusie.

Echt he, ik mis originaliteit en ik mis een insteek. Een recensie heeft namelijk veel aspecten: meer aspecten dan de recensies op de frontpage van IG. Realiseer je eens dat een website als InsideGamer recensies plaatst van games die nog niet of net pas uit zijn: games waarvan je nog weinig weet. En dat een memberrecensie meer gelezen wordt door mensen die het leuk vinden om te lezen en dat er slechts een enkeling is die een memberrecensie leest om zich te laten overtuigen.

Waar is de tijd van de grappige recensie gebleven zoals Vetklep McSpanky er ooit een schreef? Hij maakte Finding Nemo uit voor een homo, blablabla, maar de hele tekst was een dikke vette en welverdiende FUCK YOU richting de zoveelste Gears of War-recensie. Iedere GoW-recensie kreeg minstens 8.000.000 views en daar maakte de heer Vetklep geniaal misbruik van.

Misschien moet ik me maar realiseren dat het origineel zijn alleen weggelegd is voor talentrijken en briljante geesten. Het leuke aan schrijven is juist dat je heel veelzijdig je ei kwijt kunt, zelfs binnen één tekstsoort; maar op de bekrompen manier zoals het nu in het memberrecensiedeel gebeurt, brengt het InsideGamer slechts geld in het laadje en het internet wordt er geen haar beter van. Echt lui, waarom proberen jullie het eigenlijk?