1. 343 Industries gaat in op kritiek graphics Halo Infinite

343 Industries gaat in op kritiek graphics Halo Infinite

'Er is nog werk aan de winkel'

In een nieuwe blogpost gaat ontwikkelaar 343 Industries in op de kritiek op Halo Infinite. Daarin geeft het toe dat er nog wat te halen valt.

In de blogpost laat de ontwikkelaar weten dat het ervoor koos om de artstyle van Infinite dichterbij de originele game te brengen, na de modernere stijl uit de vorige Halo-games. “Dat vertaalt zich in een rijker kleurenpalet, ‘schonere’ modellen en objecten met minder ‘ruis’, hoewel dat niet minder detail betekent”, zegt 343. De ontwikkelaar zegt dat het nog steeds achter deze keuze staat, ook al kan niet iedereen het waarderen.

Naast de artstyle bespreekt het ook de daadwerkelijke grafische kwaliteiten van Halo Infinite, die door sommige fans slecht werden ontvangen.

“We hebben jullie reacties gelezen, we hebben zelfgemaakte content gezien en ja, we hebben de Digital Foundry-analyse gezien. Op veel gebieden zijn we het daarmee eens; er is nog werk aan de winkel om het uiterlijk op sommige punten te verbeteren. De versie van de demo was nog in ontwikkeling en van een aantal weken geleden, toen we grafische elementen en gamesystemen nog aan het polijsten waren.”

Een deel van de feedback zou zelfs nieuwe inzichten hebben opgeleverd, die de studio belooft te verwerken in een uiteindelijke versie van de game.

Halo Infinite lanceert dit najaar samen met de Xbox Series X en verschijnt ook op Xbox One en pc.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Praatjes vullen geen gaatjes enz … eerst bewijzen nu.
  • Daar hebben ze volgens mij te weinig tijd voor.
  • Een beetje een standaardreactie. We gaan het eind van het jaar wel zien wat ze er van hebben waar kunnen maken.
  • Dit is nou het grootste nadeel dat sommige games ook op de one moeten draaien. Dan krijg je deze matige graphics. Daarom ben ik blij dat de vergezichten dat niet meer hebben.
  • @smaakmaker
    Nogmaals, dit hoeft helemaal niet. Als je de game goed schaalbaar maakt, zoals heel veel andere devs dat doen met PC-games die ook op de huidige consoles moeten uitkomen. Kijk naar Cyberpunk of Metro bijvoorbeeld. Dit is er altijd al geweest. Daarnaast zijn de PS5-games straks echt niet onwijs veel beter geoptimaliseerd ofzo.

    Je zogenaamde vergezichten zullen dezelfde situatie houden; aangezien alle Xbox-games ook PC games zijn en daar dien je rekening te houden met zwakkere hardware.

    343 heeft gewoon grafisch een zwakke game neergezet.
  • Als verder de gameplay, story en dergelijke maar goed is dan kan ik met mindere graphics nog leven.
  • Opzich vind ik de graphics nog niet eens het grootste problems. Ik vraag mij wel af waar al dat geld naar toe is gegaan. Als ik het mag geloven is er half miljard in dit spel gestopt
  • @Liquidshake

    Naar overbetaalde managers en andere leidinggevenden. Zoals gebruikelijk is in de States.

    Veel budget, veruit het meeste zelfs, zit normaal gesproken in loonkosten voor games. Echter denk ik dat het bij deze studio nogal scheef verdeeld is. Daar komt bij dat er soms ook dure muziek licenties zijn afgesloten zoals bijvoorbeeld bij GTA. (Niet bij Halo voor zover ik weet)

    Maar een half miljard is deze game echt niet waard. De campaign van Halo is normaal gesproken aan de kleine kant en MP zijn gewoon wat maps die vaak zijn samengesteld met assets uit de campaign.

    Dus waar dat geld heengegaan is…ze kunnen qua budget nog veel leren van de Japanners.
  • @Ramirez
    Oh wow, de game is niet eens uit. Zullen we eerst even afwachten tot de release?
    Flinke berg aannames..
  • @Gaaiz

    Ach kom op. Een van de vorige Halo releases had ook een gigantisch budget. Je ziet het er gewoon niet aan af dat deze Halo een half miljard moet kosten terwijl er uitbundigere games zijn met slechts de helft van dat.

    Marketing slokt ook een enorm gedeelte van het budget in, echter bespeur ik nog weinig marketing voor DE game van Microsoft, ik bespeur eigenlijk helemaal niets voor iets wat nog dit jaar moet verschijnen. Maar het is algemeen bekend dat de arbeidsvoorwaarden in de VS bij gamestudios belachelijk zijn tenzij je leidinggevende bent. We horen het keer op keer. De VS is geen Nederland waar alles tip top geregeld is.

    Ik heb ook geen kritiek te op de game zelf. Ik ben dol op Halo. Maar met zoveel geld zijn er veel studios en publishers die er veel meer uit kunnen halen.
  • @Liquidshake Er is een hele nieuwe engine ontwikkeld speciaal voor Infinite. Daar is veel tijd, en dus ook veel geld in gaan zitten. Volgens mij was het zelfs zo dat ze al met de ontwikkeling waren begonnen, om er vervolgens achter te komen dat ze een nieuwe engine nodig hadden. Dus dat was ook weggegooid geld. Overigens betwijfel ik of er echt 500 miljoen is ingestoken. Tenzij ze marketing mee tellen die nog moet komen, dan gaat het ook hard.
  • @MythicZ dat is meestal wel zo dat marketing erbij in zit. En ze zeiden dat het een 10jarig plan is neem niet aan dat ze nu al 500 miljoen kwijt zijn xD
  • @MythicZ klinkt logisch wat je zegt. Ik zou het anders ook niet kunnen verklaren. Als ik aan een half miljard denk, dan denk ik aan gta 5 of red dead redemption 2.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren