1. 343 Industries vertelt waarom de ontwikkeling van Halo: Infinite lang duurt

343 Industries vertelt waarom de ontwikkeling van Halo: Infinite lang duurt

De infrastructuur van de game is totaal anders

Kiki Wolfkill, hoofd van 343 Industries, heeft in een interview verteld waarom de ontwikkeling van Halo: Infinite langer duurt dan normaal. De infrastructuur van het spel wordt heringericht, om ontwikkelaars alle vrijheid te bieden.

Het is alweer bijna vier jaar geleden sinds Halo 5: Guardians, de laatste grote game in de Halo-franchise, werd uitgebracht. Kiki Wolfkill, hoofd van transmedia bij 343 Industries, vertelt in een interview met Gamesindustry.biz dat het dan ook een grote uitdaging is om fans geïnteresseerd te houden in de franchise, tot de lancering van Halo: Infinite.

Halo: Infinite wordt, als spirituele reboot, volgens Wolfkill gezien als het begin van de volgende generatie van de Halo-franchise. Het spel moet veel nieuwe spelers trekken en 343 Industries besteedt dan ook veel tijd aan het werven van een nieuw publiek. Zo zijn er sinds de lancering van Halo 5 onder andere verschillende stripboeken en verhalen, een podcast en een live-actieserie van de franchise verschenen. Dit najaar start bovendien de productie van een Halo-televisieserie, waarin Pablo Schreiber de rol van Master Chief op zich neemt.

Wolfkill legt uit dat er zoveel tijd zit tussen het uitbrengen van Halo 5 en Halo: Infinite, omdat 343 Industries veel werk steekt in het herinrichten van de infrastructuur van de game. Dit is onder andere nodig om het ontwikkelteam de flexibiliteit te bieden om te doen wat ze willen met het nieuwe spel. Eerder dit jaar zei Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, nog dat een nieuwe werkomgeving ook de werkdruk van het team moet verlichten.

De verwachting is dat we meer nieuws krijgen te horen over Halo: Infinite tijdens de E3-persconferentie van Microsoft, welke plaatsvindt op zondag 9 juni om 22:00 uur Nederlandse tijd. Bekijk in ons overzicht van alle E3-persconferenties wanneer de presentaties van andere uitgevers plaatsvinden.

Brian zette recent op een rij wat we tot nu van de game weten.

Halo Infinite

Dit artikel delen

Over de auteur

Ralph van Dodewaard Redacteur bij Gamer.nl en de tafeltenniskoning op de redactie.

Reacties

  • Wat is "herinrichten van de infrastructuur van de game"? Is dat het aanpassen van de game engine?
  • @tielo
    Er komt een volledig nieuwe engine. Dit is de vorige E3 al bevestigd. :) De Slipspace engine, met meer open wereld mogelijkheden.
  • @Gaaiz
    Een volledig nieuwe engine zal het niet worden, maar ze zullen zeker veel tijd hebben besteedt aan het vernieuwen van de engine.

    De branding van de engine (Slipspace) is in ieder geval wel volledig nieuw, maar dat is iets dat tegenwoordig nodig is, omdat er door gamers al snel gesproken wordt over een "oude" engine. Dat terwijl een engine een evoluerend iets is en niet stilstaat. Deze overhaul (gedaan om te klaar te zijn voor de nieuwe generatie Xbox) marketen ze dan ook als een nieuwe engine.

    DICE deed dat ook met Frostbite, terwijl dat gewoon gebaseerd was op de engine van de laatste Battlefield, zoals vrijwel altijd het geval is.
  • @CerandoX.nl
    Naar mijn weten is dit een volledig nieuwe engine, voor komende generatie games. Tenminste, zo lees ik het in diverse artikelen: https://www.dualshockers.com/halo-infinites-slipspace-engine-bonnie-ross/
  • @Gaaiz
    Prima dat je dat gelooft. Je hoeft mij niet te overtuigen.

    Jij denkt dus dat ze alles opnieuw geschreven hebben en niets hergebruikt hebben. Dat is zeer onwaarschijnlijk, maar goed.
  • @CerandoX.nl
    Het is maar wat je alles noemt.. Tot hoever moet je terug gaan tot iets volledig nieuw is? Er zullen altijd bepaalde talen/code gebruikt worden, en er zal vast ook wat bestaande stukken code tussen zitten. De basis wordt echter volledig overhoop gehaald volgens de bronnen waar flink geld en tijd in zit, en dat zou ik geen "remake" van een bestaande engine noemen. Halo 5 komt inmiddels ook alweer uit 2015, en dat is niet zomaar.
    We zullen zien wat het resultaat wordt!
  • @Gaaiz
    Het is inderdaad maar net welke definitie je aanhoudt.

    Ik denk dat het resultaat fantastisch wordt. MW 2019 ziet er bijvoorbeeld ook onherkenbaar goed uit, verwacht dat dit beter wordt.
  • Fack hé, je zal maar Wolfkill heten. Dat is vet.
  • @That Mr Awesome
    Het zal wel een Native American zijn. Althans, zo komt ze wel uit de verf op foto's. En inderdaad, vette naam!

    https://cdn.gamer-network.net/2019/articles/2019-06-04-11-27/to-infinite-and-beyond-attracting-new-halo-fans-without-a-new-game-1559644058293.jpg/EG11/format/jpg
  • Voor mij dé grote klapper van de komende E3. Mijn verwachtingen zijn erg hoog, en ik hoop dat deze waargemaakt worden. Ik hoop dat het lange wachten zich dubbel en dwars uitbetaalt.
  • @Gaaiz
    Voor mij ook! En stiekem hoop ik op een gelijktijdige release op nieuwe hardware. Dit is voor mij een rede om een console op dag 1 aan te schaffen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren