1. Het gedoe is gedaan! Arn0, dank je!

Het gedoe is gedaan! Arn0, dank je!

Sinds gisteren ben ik al bezig met rondbellen naar verschillende Supportlijnen, dit om een voorval met één van mijn games. Welke game? The Elder Scrolls IV: Oblivion, waarvan een paar members wel van weten dat dit één van mijn favoriete games is. Wat is mijn probleem precies? Ik heb me op één of andere manier vastgewerkt in een dungeon, het Hame Silasel om meer precies te zijn. Hoe is dit gebeurd en wat is er sindsdien ik vastzit gebeurd? In deze log vertel ik alles over mijn probleem en hoop op enige hulp.

Day 155 in Cyrodiil, Ik inspecteer door mijn tochten wel eens rond in toevallige tempels of grotten die ik tegenkom op weg naar een stad terwijl ik mijn Atlethics train en zo kwam ik langs Hame, een Ayleid Temple. Zoals spelers van dit spel wel weten, zitten deze vol met waardevolle spullen en zou er wel eens een beeldje voor de Collector in kunnen zijn. Ik raasde door de eerste verdieping heen en pakte ondertussen wat spullen met een waarde van omstreeks 1200 tot 3200 goudstukken op, daarna besloot ik m'n weg door te zetten naar een dungeon onder de eerste verdieping van Hame, het bovengenoemde Silasel. Alles leek best normaal, alleen was het best even schikken toen ik zag dat de ijzeren poort achter me sloot. Ik dacht dat dit erbij hoorde en drukte links aan het einde van de dungeon een blok in, waardoor een deur verborgen in de muur aan mijn andere linkerkant opende. Dit proces werd twee keer herhaald, afgewisseld met een Dread Zombie en een Nether Lich. De laatste deur opende een ruimte met een Necromancer, die ik met gemak naar de andere wereld hielp. Daarna besloot ik het spel te beeindigen voor die dag.

De volgende dag start ik het spel na een uitputtende schooldag op. Ik ga richting de ijzeren poort, maar zie dat deze gesloten is. Ik merk wel een deur op, maar deze opent alleen door middel van een sleutel. Zo heb ik drie dagen gezocht naar een extra Push Block of een sleutel, waarbij ik de gevallen creaturen en Necromancer meermaals heb onderzocht. Het dringde pas de derde dag door dat ik hopeloos vast bleek te zitten, maar wachtte nog een week af. Gisteren heb ik dan uiteindelijk naar de Customer Service gebeld van Playstation 3, welke mij een nummer gaven van Ubisoft in de Benelux. Het nummer bleek achteraf niet te werken en ik kon dus niet meer doen dan terugbellen naar de PS3 Customer Service. Zij vonden het raar, maar stuurden me uiteindelijk door naar het Solution Center van Ubisoft en vroegen me ook om het nummer voor België na te vragen.

Vandaag heb ik omstreeks zes uur een antwoord ontvangen van een zekere Richards, die mij zegde een bijgevoegd nummer te bellen en eens een Walktrough moest raadplegen - wat ik intussen al heb gedaan - voor eventuele informatie over de locatie waar ik vast zit. Ik belde naar het nummer en kreeg een vrouw genaamd Mandy aan de lijn. Na een kleine beschrijving te hebben gegeven van onder andere het spel, het platform en de precieze locatie waar ik mij bevond, kreeg ik het volgende antwoord:

Wij kunnen je helaas niet verder helpen, aangezien wij alleen aan de GotY versie van dit spel hebben gewerkt. Je zou moeten bellen naar TakeTwo / 2K games hun hulplijn, die je kan vinden op hun website.

Ik bleef zoals altijd beleefd en bedankte haar voor de informatie die ze mij had gegeven. Na te hebben opgelegd, belde ik na enig zoekwerk naar de in de quote genoemde hulplijn. En wat bleek? Hun kantoren waren tot zes uur open en ik had goed drie kwartier te laat gebeld, waardoor ik morgen weer moet bellen om mijn probleem op te lossen. één ding kan ik wel zeggen, wat een gedoe!

PS: Morgen edit ik deze log en schrijf ik verder over het te maken telefoontje naar TakeTwo / 2K games, zien of het probleem uiteindelijk opgelost wordt. Voor de mensen die willen helpen, de PS3 is pas schoongemaakt en wordt stofvrij gehouden, de disc is al meermaals schoongemaakt en er zijn geen krassen.

Tweede deel van deze log, het telefoontje naar TakeTwo / 2K games is geweest. Wat bleek? Ik werd doorverbonden naar de Ubisoft Customer Service, waar ik het idee van kreeg om naar de eerstgenoemde uitgever te bellen via hun site. Na een klein gesprek, besloot ik te kijken naar reacties op deze log en kwam een member met de oplossing. Hierbij wil ik Arn0 bedanken met z'n tip, deze wordt zo meteen uitgeprobeerd. Mocht er nog een ontwikkeling zijn, komt er nog een derde deel bij deze log.

Dankzij de tip van arn0 ben ik uiteindelijk uit de locatie waar ik vastzat geraakt. Hierbij dank ik hem!

Dit artikel delen

Over de auteur