1. Enorme marktingcampagne op stapel voor Nintendo DS

Enorme marktingcampagne op stapel voor Nintendo DS

Nintendo gaat voor de lancering van de nieuwe DS een grootse "Touching is Good" reclamecampagne starten in de VS. Het bedrijf trekt maar liefst 40 miljoen dollar uit voor de campagne, en dat maakt deze direct de grootste en duurste uit de Nintendo geschiedenis.

Ook de aard van de spotjes en de advertenties zullen verschillen van hetgeen we van Nintendo gewend zijn. De DS zal aan het Amerikaanse publiek gepresenteerd worden in een aantal gedurfde en provocerende spotjes, waarin het thema "aanraken" centraal zal staan.

Vanaf vandaag zijn er op de Amerikaanse TV zogenaamde teaser spotjes te zien. Korte spotjes die de naderende lancering van het apparaat aankondigen. Hierin wordt door een vrouwelijk voice over een oproep aan de kijkers gedaan om een interactie te doen met twee blauwe vierkanten die op het scherm verschijnen. Dit werkt natuurlijk niet op een gewoon TV toetsel, maar wel op de nieuwe Nintendo DS met zijn touchscreen, zo is de strekking van de commercial.

Als het apparaat daadwerkelijk in de winkels ligt zullen er drie uitgebreide reclamespots verschijnen, waarin ook aandacht voor een aantal spellen zal zijn. De spotjes zullen te zien zijn op meer volwassen tijdstippen en rond populaire programma's, zoals Southpark. Ook zullen de spotjes zich niet richten op mensen van een bepaalde leeftijd, maar op een aantal verschillende lifestyles. In december zullen in meer dan 5000 bioscopen DS spotjes te zien zijn.

Nintendo heeft bij de campagne de hulp ingeroepen van een aantal grote en machtige media partners. MTV heeft zelf een commercial ontworpen voor de DS, waarin de sterren uit de bekende Wildboyz serie (o.a. Steve-O en Chris Pontius) aan de slag gaan met de DS, terwijl ze één van hun maffe stunts uitvoeren. De making of van deze commercial zal binnenkort te downloaden zijn op de Amerikaanse Nintendo website.

Ook zal Nintendo adverteren in populaire Amerikaanse bladen als Maxim, Blender, Stuff en natuurlijk de computer en videogame bladen. In de advertenties instrueert Nintendo de lezers hoe ze kunnen scoren bij de dames. Hierin zitten enkele subtiele en schuine verwijzingen naar de specefieke DS kenmerken.

De DS zal over een kleine maand verkrijgbaar zijn in de Verenigde Staten. De lanceerdatum is 21 november.(GP)

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nintendo's going mature, finaly…

  • Big N is goe bezig precies!

  • Whoei dat is aardig wat geld voor reclame ok dan :D ik hoop dat hier ook zulke vette comercials komen :D

  • Nintendo snapt het (eindelijk)

  • Mensen doen net alsof Nintendo nooit aan reclame heeft gedaan, vergeet niet dat NOJ en NOA hele andere bedrijven zijn ales Nintendo Of Europe. Daar zit pas het grote promotie probleem van Nintendo … NOE sucks in vergelijking met de andere 2 wereldmarkten.



    Ik hoop dat Europa dit voorbeeld gaat overnemen, EINDELIJK!!!

  • zo snel al, ik heb net n sp!

  • je hoeft je sp niet weg te doen hoor. er komen nog genoeg games voor de gba uit. maar je kunt je gba games ook op de ds spele

  • goh.. Nintendo heeft door dat je campagne moet voeren voor je iets verkoopt.. ;) zie hoe het uit pakt..



    ik krijg echt het idee dat ze met alle macht dit ding zoveel mogelijk gepreorderd willen hebben..

    misschien omdat ze weten dat het beeld wat mensen nu van de DS hebben veel te positief is, dus eigenlijk niet 100% klopt..

    maar als mensen 'm dan eindelijk hebben ze misschien wel enigszins teleurgesteld zijn maar ja dan hebben ze 'm dus al aangeschaft.. :|



    2 schermen met daarvan 1 touch screen is namelijk geen garantie voor succes.




  • they get it, they really get it :)

  • Ik laat hem toch wel liggen:D

  • Wel grote en vette reclamecampagne, ben benieuwd naar die van steve-o en chris pontius:D:D

  • Ik vond de GBA SP reclames erg goed ("second best thing to do in the dark";), maar qua stijl vind ik de Playstation reclames echt verreweg het beste. Vooral die ene met die berg aan mensen is briljant.



    Ben wel benieuwd hoe ze de DS aan de man willen brengen, wat voor imago ze voor gaan.

  • En IK ben benieuwd hoe nintendo t hier gaat aanpakken…iets zegt me dat t niks gaat voorstellen in europa maar wie weet joh

    Die david gosen is wel weg volgens mij, die ging dacht ik over de marketing in europa, wie weet krijgen ze nu iemand die weet van t bestaan van tijdschriften en tv

  • Kan niet wachten!

  • Kweenie, klinkt allemaal een beetje gaar dit. Vooral die teaserspotjes…

  • Het lijkt wel of Ninty geld over heeft.

    40 miljoen daar kan ik wel van dromen:P.

  • een tijdschrift reclame:

    http://riquelmis.com/Nintendo-DS.jpg

  • Wow :P knap dametje :)

    hmm…… ik wil em importeren, weet iemand een goeie site? zonder creditcard gebruik :p

  • Da's geen tijdschrift reclame, da's gewoon een prijsvraag voor een of ander blad… -_-'

  • @geneticred



    Wacht nog met zo'n uitspraken. PSP moet nog uitkomen in Japan en de marketing moet nog beginnen. Sony zijn marketing kampioenen, wacht maar tot zij beginnen.



    Maar Nintendo is idd heel goed bezig, mature commercials :)


Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren