1. De verloren generatie?

De verloren generatie?

Lang geleden toen de markt nog werd gedomineerd door Nintendo en Sega waren wij de jonge meisjes en jongetjes die al ons zakgeld opofferden aan belachelijk dure games op cartridges. We kunnen redelijk stellen dat onze generatie gamen heeft gemaakt tot wat het nu is. Maken is misschien teveel credit maar laten worden is zeker wel van toepassing, onze generatie is het draagvlak wat gaming tot de grootste tak in de entertainment-industrie heeft laten worden.

Even fast-forward naar vandaag de dag:

Nintendo heeft net haar E3 presentatie gehouden en wat blijkt, waar we al 2 jaar bang voor zijn is uitgekomen. Een nieuw deel uit de Metroid serie, Mario Galaxy en Brawl moeten onze generatie tevreden houden, geen nieuwe Zelda (met alleen een port hou je ons niet zoet natuurlijk). Ze lijken alleen nog maar bezig te zijn met het plezieren van de K3 en Swiebertje generatie, wij mochten wel ff afrekenen voor de signature franchises maar meer liefde krijgen we niet blijkbaar.

Hoe kunnen ze nou juist onze vraag overslaan, natuurlijk zijn we niet de grote nieuwe markt die ze willen aanboren maar we spenderen wel het meeste geld aan games per verkochte console. Zijn wij soms een verloren generatie voor Nintendo, een doelgroep die ze mijden als een bende melaatsen, zijn wij minder omdat we niet de Bobo, Margriet of de Libelle lezen? Tuurlijk zullen zij het slikken dat er weer een verbetering door NIntendo wordt uitgebracht die brengt wat de console al vanaf dag 1 had moeten hebben, ze weten immers niet beter. Is dat het misschien, wil Nintendo deze lage tactiek toepassen en mikken ze daardoor bewust niet op ons?

Tuurlijk is het leuk dat je je console voor de helft van de prijs van de concurrenten in de markt kan zetten, beetje gezeur uit de gamingscene dat het low-tech troep betreft neem je voor lief en je spitst je campagne toe op kindertjes en digibeten, geniaal!! Beetje dom dat Sony en Microsoft dit niet hebben bedacht, het blijkt namelijk nog te werken ook...

Dit artikel delen

Over de auteur

Rik