1. Sega naait fans, Square-Enix niet.

Sega naait fans, Square-Enix niet.

Ik verveel me, dus ik ga gewoon maar wat schrijven. :-)

Het besluit om Final Fantasy 13 ook op de Xbox 360 uit te brengen kwam als een verassing aan. Vele Xbox fans waren blij en de PS3 fans waren pis nijdig. Er wordt gezegd dat Square-Enix naaiers zijn, maar dat klopt niet. Square-Enix gaat echt geen slechte spel uitbrengen en spelers moeten zich niet genaaid voelen. Het valt nog echt mee vergeleken met wat Sega sinds de laatste aantal jaren uitspookt met zijn blauwe egel. De fans van Sonic worden keihard genaaid vergeleken met de PS3 bezittende FF fans.

Vroeger was Sonic een geweldige platformer. Het was wat "Sega does what Nintendon't". Sonic had snelheid en coolheid, iets wat de dikke loodgieter van Nintendo mist, maar Mario had iets wat Sonic miste; stabiele kwaliteit van games. Sure, Mario had ook zijn fair share aan kwalitatief uitermate teleurstellende CD-I en educatieve games, maar voor de rest blijft de kwaliteit van Mario games redelijk stabiel. Sonic had na een tijdje al te kampen met slechte games zoals Sonic R, Sonic 3D Blast, wat matige spin-offs en wat matige Gamegear games. Het ging toen de Dreamcast uitkwam redelijk goed met Sonic Adventure 1 en 2 (Okay, de Knuckes/Rouge levels waren vervelend maar de rest was wel leuk).

Het ging fout nadat de Dreamcast in EU en USA dood was en Sega multiconsole ging. Eerst leek het nog goed te gaan met de GBA games en Sonic Heroes, maar toen kwam er aankondiging over een game met Shadow waarin hij vuurwapens gebruikt. Fans waren furieus en de game bleek uiteindelijk een drama te zijn. Toen kwamen de slechte racegames, slechte X-Box 360 en PS3 Sonic, Slechte Wii Sonic. En om de boel nog erger te maken komt er een Sonic game waarin Sonic een zwaard heeft en een Sonic game waarin hij in de nacht in een...... WEERWOLF VERANDERT!! How fucked up is that? De hele Sonic franchise is een grote snuff film geworden.

Sega komt met veel crappy ideeën waar de fans niet op zit te wachten. Face it, nieuwe ideeën werken gewoon niet bij Sonic! De basis ideeën gebruikt in Sonic 1, 2 en 3 zijn gewoon perfect! Sega moet nu Capcom stijl gaan; een nieuwe 16 bit Sonic. Een 16 bit Sonic kan je moeilijk verneuken (Hoop ik).

Sega naait niet alleen Sonic fans. Wat dacht je van de Shenmue fans? Ik heb nooit een Shenmue gespeeld, maar mijn broer zal wel erg blij zijn als er een Shenmue 3 komt. Deel 2 eindigde met een cliffhanger en je zag een uurtje voor het einde van deel 2 je grootste vijand met een helicopter weg vliegen. Wat een smeerlap. Misschien is Sega bang door de hoge kosten van de eerste game. De eerste Shenmue was voor GTA4 uitkwam de duurste game ooit geproduceerd en Sega heeft er nooit winst mee gemaakt.Over Shenmue gesproken, zal ik Shenmue 2 spelen op de X-Box?

Eigenlijk moet er een soort van Gordon Ramsay komen die game makers zoals Sega een schop onder hun kont geven. Het moet wel gepresenteerd worden door de Angry Video Game Nerd. Ik zie het al voor me: "Angry Video Game Nerd - herrie in de computer". Angry Video Game Nerd die iedereen uitscheld omdat ze slechte games maken en bepaalde games (Shenmue 3) niet maken. Elke minuut is er uiteraard 20 keer de woorden fuck, diareah, shit en ass te horen. En na een aantal maanden komt de Nerd dan terug om te zien dat ze weer kut games maken.

Dat is genoeg Sega bashing voor vandaag. Morgen TDK kijken in de imax. En nog een tip voor iedereen: vermijd de Nederlandse spellingscontrole van Firefox. Ik kwam nog wat raars tegen tijdens het bewerken van de tekst.

Dit artikel delen

Over de auteur