1. Home: interviewen, gamen en feesten

Home: interviewen, gamen en feesten

Ik was er niet bij tijdens de Leipzig Games Convention. Heel erg balen natuurlijk, want het was weer een supervet evenement en hartstikke gezellig met de hele redactie. Maar goed, ik heb het erg druk en kon het kantoor echt niet verlaten. Maar daar was Sony, die mij toch uitnodigde om deel uit te maken van de Games Convention, maar dan in Home.

Misschien heb je het eerder al eens gelezen, Home heeft een Media & Events Space. In deze ruimte kunnen “feesten”georganiseerd worden tijdens speciale gelegenheden. Tijdens Leipzig waren er een aantal speciale kamers ingericht. Eén voor Killzone, één voor Motorstorm: Pacific Rift en een algemene. Als een van de ongeveer tien journalisten uit heel Europa zou ik daar de kans krijgen om met een aantal developers te praten.

Om heel eerlijk te zijn leek dat me best tof, maar vooral het feit dat ik daarmee eindelijk eens deel kon uitmaken van Home vond ik nog veel interessanter. Ik heb meteen een mooi eigen kereltje in elkaar gedraaid (dik, klein, kale kop, rode snor en foute bril), heb een paar meubels in het appartement geflikkerd en ben naar het Home-plein gegaan.

Daar kun je kletsen met iedereen die zich daar bevindt. Met wie je praat is helemaal afhankelijk van hoe dicht je bij iemand staat. Je ziet namelijk niet alleen teksten boven de sprekers staan, de teksten van personen in je buurt, staan linksonder ook in een blok. Dat is handig, want dan hoef je iemand niet de hele tijd aan te kijken. Zeker als je samen een potje aan het poolen bent of bij het bowlen is dit praktisch.

Of wanneer je iemand aan het interviewen bent. Want ik was niet lang aan het spelen toen ik op magische wijze door een moderator opeens naar de Media & Events Space werd getransporteerd. En dus stoppen met kattekwaad en het maken van flauwe grappen en tijd om serieuze gesprekken aan te gaan met ontwikkelaars die zich in Leipzig achter een PS3 hadden geplant. Zo mocht ik spreken met Paul Hollywood, ontwikkelaar van MotorStorm, altijd grappig en die dag met een nog grotere kater dan normaal.

De interessantste gesprekken waren met Eric Boltjens, een van de mannen achter Killzone 2 en Shuhei Yoshida, de big boss Sony Computer Entertainment Worldwide Studios. Want waar ik het meeste van MotorStorm inmiddels wel wist (ik ben niet zo lang geleden op bezoek geweest in de studio), kon Eric me nog wat nieuwe dingen vertellen. Zoals die split-screen modus die jammer genoeg ontbreekt in Killzone 2, maar dat de game wel een soort offline multiplayer-modus heeft met bots. Yoshida leek op zijn beurt erg geïnteresseerd in het feit dat de Nederlandse PlayStation Store zoveel achterloopt bij de Amerikaanse. Althans, niet eens zozeer geïnteresseerd als wel verbaasd, volgens mij was de beste man er überhaupt niet van op de hoogte.

Nadat ik me goed heb in het gareel heb gehouden bij Yoshida-san viel mijn oog op een sexy virtueel meisje met kort rokje. En dat was Ben van het Belgische OPM, aan wie ik vroeg of zijn sexy meisje samen met mijn oerlelijke snorremans een stil plekje wilde opzoeken. Met veel virtuele champagne, muziek over de headset en een grote groep gasten met rode afropruiken hebben we tot in de vroege uurtjes doorgefeest.

Dit artikel delen

Over de auteur

Youri D G4M3.nl staat voor GAME en onze voorliefde voor games. Wij zijn van de generatie mensen die met games zijn opgegroeid. Digitaal is voor ons niet minder echt of ondergeschikt. Daarom hebben we met trots getallen in onze naam geplaatst: deze staan voor games als digitale cultuur en de revolutie die games teweeg hebben gebracht. G4M3.nl laat zich niet in hokjes plaatsen – we schrijven over games vanuit onze passie en filteren game nieuws en ontwikkelingen binnen de game-industrie op datgene wat echt de moeite waard is. Ons doel is om dit op een professionele en vermakelijke manier te doen, zonder dat er een grote afstand is tussen ons team en de bezoekers. G4M3.nl is dynamisch en zal zich continue blijven ontwikkelen en evolueren. Internet groeit in een razend tempo en nieuwe ontwikkelingen en diensten volgen elkaar in rap tempo op. G4M3.nl zal blijven groeien en gebruik maken van de meest interessante, populaire en bruikbare diensten en technologieën. We zijn geen journalisten, maar mensen die houden van games. De boventoon op G4M3.nl zal daarom worden gevoerd door games die we goed vinden of waar we naar uitkijken. G4M3.nl is kritisch, rechtvaardig en trots op games. Dit vormt het DNA van G4M3.nl.