1. Memberrecensies

Memberrecensies

Stel je InsideGamer eens voor als één groot huis. De webbrowser is de deur, het forum kan je vergelijken met de tv (heerlijk voor je dagelijkse portie geouwehoer), en de weblogs kan je vergelijken met de wc (een plaats waar je waar je gemakkelijk je ei kwijt kunt). De home-page kan je vergelijken met de voortuin van een huis. En de IG Member kan je vergelijken met de bewoners van dat huis.

Maar dan, dan heb je nog de meberrecensie, veel mensen zouden dat zien als de oer oude bank, of de muren van het huis. Maar ik vind die Memberrecensies niks meer dan de kliko van het huis. Je dumpt er ff wat afval, dan blijft het nog heel ff bij het huis, en dan wordt het opgehaald en zie je het nooit meer terug, de vergetelheid in.

Zo werkt het ook op de site, er zijn gewoon wat mensen die graag een carrière willen opbouwen bij IG of hun talent willen laten zien en dan een of ander oud spel uit de kast trekken (het afval) en dan vervolgens een recensie van maken (in de kliko dumpen) dan blijft het voor een tijd bij het huis staan (op de home-page) totdat het wordt opgehaald (het valt van de home-page af, verstoten door de nieuwe recensies).

En ik vind 9 van de 10 die ik lees zoooo triest, zoooo slap, zit totaal geen pit in! Ze promoten games van 5 jaar geleden echt alsof hij gloed nieuw is en iedereen hún recensie leest om die game te gaan kopen. Ik denk ook dat niemand het echt leest puur om zich te laten overtuigen om een game te kopen, maar meer omdat ze geen fuck te doen hebben. Wat mij betreft moeten we gewoon geen afval produceren zodat de kliko niet gevuld wordt en dus ook niet opgehaald hoeft te worden.

En dan vraag ik me wat af: Waarom maken mensen die recensies? Maken mensen die recensie omdat ze zich vervelen? Maken ze het omdat ze meer bevestiging in hun leven nodig hebben en zo zekerder van zichzelf willen worden? Of doen ze het echt omdat ze denken dat ze met iets nuttigs beter zijn?

En dan te bedenk dat zo’n recensie wel zo’n hele dag op de home-page staat en dan vervolgens wordt verstoten door andere mensen die hun poging wagen. En wanneer je recensie na zo’n 1 tot 2 dagen van de home-page is afgestoten leest niemand hem meer!

Ze moeten het hier bij IG zo regelen dat iedereen die recensies wilt gaan schrijven zich kan aanmelden bij een persoon, dan een spel (of misschien 2 bij een twijfel geval) toegewezen krijgt en daar dan een recensie van moet maken. Dan kan je de mensen met talent eruit pikken en echt goede nuttige recensies laten schrijven, recensies waarvan ik denk: “Wow, zo heb ik het nog niet bekeken” of van: “Wtf, dat spel ga ik dus echt niet kopen!”. Recensies die mensen dus ergens van laat overtuigen! Recensies die mensen de kijk op een spel doen bevestigen/veranderen.

Dus waar doe je het voor? Die paar complimentjes? Of die “goed bedoelde onderbouwende” kritiek?

Ik vraag me het af en als je jouw reden goed kan vertellen wil ik het graag weten. Maar toch vind ik dat de Memberrecensies overbodig zijn geworden.