1. Ghost Recon 2

Ghost Recon 2

Drie jaar geleden kwam Ghost Recon uit op de PC, waar het een groot succes boekte. Een jaar later werd dat succes vervolgd op de Xbox, PlayStation 2 en de GameCube. Vooral bezitters van de Xbox hadden veel plezier van het spel, omdat Ghost Recon het eerste schietspel was dat Xbox Live ondersteunde. Nu, twee jaar later komt dan eindelijk het vervolg op dit tactische schietspel uit. Deze week staat InsideGamer in het teken van Ghost Recon 2. Zo kijken we naar de verschillen tussen de Xbox en PlayStation 2 versie, bespreken we de vernieuwingen in het tweede deel, gooien we er een prijsvraag tegen aan en besluiten we de week met de twee recensies.

Over Ghost Recon 2

Het grootste kritiekpunt op de Ghost Recon serie lag op het visuele gebied. De spellen zagen er gedateerd uit en vooral het laatste deel, Jungle Storm, dat exclusief op de PlayStation 2 verscheen, liet zien dat de serie aan het eind van zijn Latijn was. Gelukkig maakt Redstorm bij Ghost Recon 2 gebruik van een geheel nieuwe engine. Daarnaast wordt voor de physics de Havok 2 engine gebruikt, die ook voor Half-Life 2 wordt ingezet. Naast mooiere omgevingen, realistischere vijanden en nog meer moois, ligt de grootste verandering toch ergens anders. Ghost Recon 2 wordt namelijk vanuit een derde persoonsaanzicht gespeeld. Dit is het beste te vergelijken met een spel als Conflict Desert Storm, dat eerder op de verschillende spelcomputers uitkwam.

Xbox Live en PlayStation Online zal ook met dit tweede deel een grote rol gaan spelen. Zo maakt het spel optimaal gebruik van Xbox Live 3.0, dus met Clansupport, Live Aware als je de campagne speelt en nog veel meer. Een andere grote verbetering is dat je nu niet speciaal een knop in hoeft te drukken als je wilt praten. Iets wat in het eerste deel en zelfs bij Halo 2 wel nodig was en tot frustratie kon leiden. Verder zijn er een aantal nieuwe modes toegevoegd om de speelduur te verlengen. Zo kun je na het voltooien van een missie diezelfde missie daarna in de Lone-Wolf mode spelen. Hierbij speel je niet meer in een team, maar alleen. Klinkt misschien als een onmogelijke opgave, maar in deze mode krijgt de speler de beschikking over de meest geavanceerde wapens. Hiermee kunnen airstrikes worden ingeroepen en is er een wapen met ingebouwd cameraatje, waarmee er vijanden uitgeschakeld kunnen worden, zonder jezelf te laten zien.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Top spel, PS2 versie lijkt me beetje simpel, maar de Xbox versie ga ik zeker halen.

  • Lijkt me een heel vet spel. Ben benieuwd

  • lijk me vet!!!!!!!

    maar ben niet zeker om het te gaan halen

  • ja word zeker erg gaaf !!

  • Lijkt me ook stoer, maar zit er nou co-op in?

  • Hebbem voor de pc, inclusief de uitbreidingen, zelfs met een beetje verouderde graphics en niet zo snuggere teammates, vind ik em redelijk tof :) Lekker sneaken en nog strategisch ook. Kan er uren in rondlopen :)

    Ik hoop maar dat GR 2 nog veel vetter wordt, en hopelijk zonder in te boeten op vlak van realisme.

  • Release data:



    November 2004: PS2 en Xbox,

    Q1 2005: PC en GC.

  • Al weer hetzelfde thema als op gamer.nl.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren