1. GoldenEye: Rogue Agent

GoldenEye: Rogue Agent

Iedereen kent het spreekwoord ‘driemaal is scheepsrecht’. Daar stappen we met deze vierde impressie van GoldenEye: Rogue Agent van af. Inderdaad, het is de vierde impressie van het spel en dat komt niet omdat we daar betaald voor krijgen. Nee, het is de vierde impressie, omdat er telkens wat nieuws over valt te vertellen. Deze keer hebben we zo’n drie uur met de singleplayer geworsteld en daar valt genoeg over te vertellen.

We weten inmiddels wel dat je in dit deel niet met James Bond speelt, maar met een persoon die je kunt zien als zijn kwade alter-ego. Waar James Bond zich aan de regels van MI6 moet houden, doet GoldenEye, de naam van het personage waar mee gespeeld wordt, alles wat door diezelfde organisatie wordt verboden. Sterker nog, hoe slechter je speelt, des te meer dingen er vrijgespeeld worden. Slechte daden bestaan uit het uit het raam flikkeren van een vijand, hem als levend schild gebruik of hem trakteren op een vuistslag.

De makers van het spel hebben zich tot op een bepaalde hoogte laten inspireren door Halo. Zo vult jouw kracht langzaam bij als je een tijdje niet geraakt wordt. Maar de grootste overeenkomst is dat Rogue Agent ook gebruikmaakt van Dual Wielding, wat betekent dat je twee wapens tegelijk vast kunt pakken. Over het wapenarsenaal ben ik behoorlijk positief. Tijdens je missie zul je de beschikking krijgen over shotguns, sluipschuttergeweren, machinegeweren, bazooka’s en als klap op de vuurpijl een wapen waarmee door muren geschoten kan worden.

Dit wapen is vooral in combinatie met jouw gouden oog een dodelijke combinatie. Het gouden oog zorgt ervoor dat de speler over vier unieke vaardigheden beschikt: hij kan door muren kijken, vijandelijke wapens onklaar maken, een schild generen en je kunt er vijanden mee verlammen. Een leuke toevoeging, maar in de praktijk zul je het niet vaak gebruiken.

De reden hiervoor is dat de vijanden typische James Bond-vijanden zijn. Zien er stoer uit, maar slim zijn ze niet. Van tevoren werd mij verteld dat je tactisch te werk moest gaan, maar de welbekende rambo-techniek was veel effectiever. Vijanden zullen dan namelijk niet achter een kistje wegduiken, maar geven meer de indruk niet te weten wat zij met deze situatie aan moeten. De enige keren dat ik het loodje legde kwam dan ook omdat er simpelweg teveel vijanden waren.

Betekent dit dat we met een slecht spel te maken hebben? Nee, ik heb me die drie uur behoorlijk vermaakt. GoldenEye: Rogue Agent is een spel met boordevol actie, waardoor de speler zich geen enkel moment zal vervelen. Bovendien is er voor de Bond-fan enorm veel herkenning in de verschillende omgevingen en karakters. Een spel waarbij je gewoon je verstand op nul moet zetten en gaan!

Volgende week volgt de recensie met het definitieve oordeel.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • lijkt me wel leuk maar een opmerking:



    Maar de grootste overeenkomst met Halo2 is dat Rogue Agent ook gebruikmaakt van Dual Wielding… ja halo2 is daar het eerste mee gekomen-_-'

  • Stoer !!

  • @blava

    is dat de homo versie van nightfire ofzo :P

  • Wat een kutspel zeg heb em gisteren binnen en de AI zuigt als de pest

  • WTF, blauw bloed..

    Daarnaast lijkt me de game nooit het caliber Golden Eye halen..

    Door dit in je naam te zetten van je nieuwe game, heb je gelijk meer verwachtingen rond de game, maar het blijkt ook echt geen goede game..De scores van sites neem ik niet heel serieus, maar de game scoort rond de 5, dus mijn voorspelling is wel uitgekomen, dat dit geen goede Golden Eye word..Het is zelfs geen goede game in zijn totaal, dus deze game is in mijn ogen not done..

  • ja want dat is ook een FPS….



    deze game ga ik zeker niet halen, ook niet voor de mp.

  • Jeezus wat lelijk. Geef mij maar de N64 versie hoor.

  • ik bedoelde het sarcastisch ffs.. halo2 zou het dan ook van alle andere games gejat hebben en hun geven de vergelijking dat hun het jatten van halo2 (niet in deze woorden maar wel dezelfde bedoeling)

  • lijkt me gaar

  • "De makers van het spel hebben zich tot op een bepaalde hoogte laten inspireren door Halo. Zo vult jouw kracht langzaam bij als je een tijdje niet geraakt wordt. Maar de grootste overeenkomst is dat Rogue Agent ook gebruikmaakt van Dual Wielding"



    Zijn jullie stelletje reviewers collectief vergeten dat dual wielding ook al in Gloldeneye 007 aanwezig was? Of hebben jullie Goldeneye 007 nooit gespeeld ofzo? :-| Ik noem ni graag iemand een noob hoor maar…. Halo Bias misschien? ffs.



    Ah, en jawel, Goldeneye 2 krijgt geen goeie reviews. DANK U WEL ELECTRONIC ARTS, WEERAL EEN LICENTIE VERKRACHT.


  • Dit spel krijgt matige recensies :( Jammer eigenlijk leek mij in begin wel een goeie game :( Maarja we hebben tog genoeg toppers deze maand :)

  • @ zZz dual wielding is een methode om met twee onafhangkelijke wapen tegelijk te knallen :) Der zijn inderdaad shooters waar je ook twee wapens tegelijk fast kan houden maar heefd niks met dual wielding te maken :)

  • nee idd…dat zijn twee hele andere dingen…:S

  • Hij krijgt op veel plaatsen maar net een voldoende, had wel wat meer verwacht eigenlijk.

  • wij allemaal vrees ik…

  • ik vind m meer lijken op farcry.. (die p90)



    damn right it is

  • kvind het wel nsjiek spel, natuurlijk ook voor de actie en de guns, maar meer voor het first-person zicht. kheb nu ook 007:EoN waarin je speelt als third-person. das nogal redelijk saai.

  • Nee deze mag niet bij mij in het kastje komen

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren