1. SchoolLol

SchoolLol

Frans is zo fackin dom en dan heb ik het over het schoolvak. Onze zwaar gestressde juffrouw had blijkbaar ergens het lef gevonden om nóg een keer voor de klas te komen. Daarom besloten we haar rust te geven en wisselden we haar foeilelijke bureaustoel in voor een mooi houten stoeltje. Ik in het speciaal was boos op haar, omdat ze de dag daarvoor mijn ouders belde. Zielig doen, daar is ze goed in. Ik bedoel, als je het vak niet aankan, wordt dan kledenwever ofzo. Maar goed, mijn wraak zou zoet zijn...

Mevrouw Barten had niet door dat haar bureaustoel was afgepakt en leek onze spreekkoren ook niet te horen. Liederen werden uit elk donker hoekje van de klas gescandeerd, wat na een kwartiertje volgde in de eerste woedeuitbarsting. Mevrouw liep boos naar een willekeurig klasgenootje en beschuldigde hem van iets wat hij helemaal niet had gedaan. De stank uit haar mondelijke opening was buiten 'the dangerzone' helaas nog steeds goed te ruiken. Dan gaat ze voor de klas staan, bloedserieus kijkt ze erbij.

''Ik vind dit niet leuk!" Wij wel! is de reactie die vrijwel meteen daarna volgt.

Vervolgens is ze stil, waarop een paar mensen 'het is stil aan de overkant' beginnen te schreeuwen. Dan duidt ze ons erop dat we het zelf maar moeten uitzoeken, ze gaat woedend zitten op haar houten stoeltje. Het topje van haar lelijke, blond/grijze haar is nog te zien.

"Hier klopt iets niet!", krijst het gestressde vrouwtje.

Dan valt haar op dat ze op een houten stoel zit en haar bureaustoel ergens anders staat. Ze beveeld ons nu dat we de stoel onmiddelijk terug komen zetten. Als niemand reageert begint ze te preken, waarop verscheidene klasgenootjes hun mobiele beldoos tevoorschijn toveren. Allereerst moet een weerloos krijtje eraan geloven, dan begint ze te stampen en de laatste zin die ze uitbrengt voordat ze de klas verlaat is:

Ik zie ook dingen!

Toen de deur dichtviel heerste er een gevoel van voldoening in de klas. De stemming was bijzonder goed! Een paar uren daarna hadden we wiskunde, toen gebeurde het volgende;

Leraar: Je kan dus niet zien of het een x of y-top is...

Leerling: Mevrouw Barten wel, want die kan dingen zien

Ik kwam niet meer bij -0_.

Dit artikel delen

Over de auteur

Mad