1. XMAS Strategies!

XMAS Strategies!

Het is kerst. Dat betekend familie, drank, ruzie, kadootjes, nog meer ruzie en natuurlijk de coca cola reclames op tv. Maar dat is niet het enige wat het betekend. Het betekend ook dat bedrijven als Sony en Microsoft alles op alles zetten om je te overtuigen dat hun console het beste is. Hun doel is hetzelfde... Maar hun strategieën verschillen! Hier volgt een kort overzicht!

Microsoft

Normaal is MS altijd de eerste en de meeste kwa reclames! Maar dit jaar lijkt 't van niet... Relatief gesproken is 't vrij rustig. Normaal zie je niet alleen op de TV reclames, maar ook bushokjes, stations, gebouwen, bussen, mensen, trucks, vliegtuigen, zeppelins en naakte meisjes met jet packs die flyers uitdelen.... Dit jaar verwachtte ik stiekem getrainde aapjes die paarsgeverfd zijn en "all along the watchtower" spelen op instrumenten :( Best wel een domper dit jaar dus... Misschien komt het omdat ze al prima verkopen, of misschien maken ze zich geen zorgen over Sony... Maar misschien moet het nog beginnen, het is immers nog geen kerst. Althans, ik heb nog geen Cola reclames gezien, en het is pas Kerst als die op TV zijn!

Nintendo

Nintendo is imo al jaren volledig ontspoord. Met reclames als (onder andere) dees, deze, en andere vreselijke reclames met oude mensen en jonge kinderen kan ik niet anders dan me vreselijk buitengesloten voelen... Hun hele imago is gewoon verandert van gaming platform naar iets voor old people... Hun 'nieuwe' logo sluit zich bij mijn mening aan. Van rood naar grijs... Van kleurrijk en creatief... Naar seniel. Maar goed, dat ding verkoopt als een malle. Waardoor ik me serieus afvraag wtf er mis is met deze wereld. Welke games koopt men nou eigenlijk ervoor? Een kijkje op de sales charts geeft het antwoord: "Wii Fit + Balance Board". Wie de fuck koopt deze troep nou? Het hele idee is erachter is gewoon fucked up. Het is voor mensen die willen sporten, maar te lui zijn om de fucking deur uit te gaan? Wauw.

Sony

Awwww, Sony :( Ik heb het bijna met ze te doen. Is eindelijk die tergende Phil Harrison weg, is er weer een andere douchebag die onzin uitkraamt :( Het gaat niet zo best met Sony. LittleBigPlanet bleek a LittleBitBoring, a LittleBitShit en zelfs a LittleBigDisapointment te zijn....Resistance 2 doet het ook 'matig' om het nog positief te laten klinken... Dit soort dingen zijn we wel gewend van Sony. Normaal is hun strategie dan om te boasten over hoe weinig ze nou eigenlijk verkopen, of om simpelweg te doen alsof hun neus bloed. MAAR DIT JAAR IS HET ANDERS! Sony is al een tijdje wat agressiever geworden kwa reclames, alhoewel die heavy metal reclame wel heel erg retarded was... Maar nu merk ik iets nieuws kwa PS3 reclames... Ik zie een reclame voor Hancock... en dan "Zie Hancock met 5x beter beeld op Bluray.... Kijk Bluray op je PS3!". "Bekijk Wall-E in HD! En dat kan op de PS3!"

GE-NI-AAL.... Sony heeft NUL boeiende games, dus dan maar benadrukken dat het een bluray speler is.... Ze gaan voor de "het is een DVD speler!" approach! Briljant! Fuck, en als je me niet gelooft, doe je TV dan maar 's aan. Er zijn wel 'wat' reclames als de PS3 als gamingplatform, maar voornamelijk gaat het om de Bluray speler. En ik kan ze niet blamen, hun huidige games stellen geen anus voor, dan maar filmpjes kijken ey!

Dus...

Kben benieuwd welke strategie het meest succesvol wordt! Microsofts relatief rustige aanpak die vooral leunt op een sterke line-up, of Sony's "ITS PLAYS DVDS" aanpak? Nintendo excluded natuurlijk want dat ding negeert elk soort logica... We zullen het zien, in 2010! Ehh, 2009, maar dat rijmt niet.

Dit artikel delen

Over de auteur

T2G