1. Imperial Glory

Imperial Glory

Wie mijn recensie van Rome: Total War heeft gelezen weet dat ik als een blok viel voor de gigantische veldslagen die zich in dat spel afspeelden. Het is dan ook logisch dat mijn aandacht ook wel werd getrokken door een andere titel die soortgelijke veldslagen brengt: Imperial Glory. Het spel wordt ontwikkeld door Pyro. Bekende naam? Kan kloppen: zij zijn vooral bekend van de Commandos serie.

In Imperial Glory speel je in de 19e eeuw (dus 1800-1899) en bestuur je een van de vijf grootmachten van die tijd, te weten: Groot-Brittannië, Rusland, Frankrijk, Pruisen en Oostenrijk-Hongarije, allen met hun eigen aanvoerders zoals Wllington (GB) en Napoleon (FR). De vijf landen gaan de strijd aan om de macht in Europa (en een stukje daar omheen) te krijgen. Het continent is opgedeeld in 51 provincies op land en 31 verschillende regio’s op zee. Wat dat betreft dus behoorlijk dezelfde opbouw als Rome: Total War.

Op zee beginnen echter de verschillen. In Rome: Total War is het namelijk zo dat de zeeslagen gesimuleerd worden. Je kunt daarin dus niets zelf doen. Hoe anders is dit in Imperial Glory. Hier bestuur je weldegelijk zelf je schepen, en heb je dus meer invloed bij zeeslagen. Daarbij heb je dan de keuze om je tegenstander kapot te schieten of ze te enteren. Behalve op zee vecht je uiteraard ook ‘gewoon’ op land. Hier zul je bij elk volk de eigen realistische soldaatjes uit de 19e eeuw tegenkomen. Lol met kanonnen en musketten dus!

Behalve vechten moet je ook een oogje houden om de onderlinge verhoudingen tussen de landen, een stukje politiek dus, en op de economie. Daarvoor gebruik je een redelijk standaard campaign map, zoals die ook al bekend is van de Total War serie. Ook zul je moeten letten op de ontwikkelingen op het gebied van technologieën. Leuk is ook dat veel eenheden, wapens en zelfs formaties tijdgebonden zijn. Werd een bepaald type soldaat voor het eerst in 1870 gebruikt, dan zul jij vermoedelijk niet voor die tijd over dat type kunnen beschikken. Realistisch dus.

Tijdens het spelen van de singleplayer modus zul je ook quests krijgen. Wat dat precies inhoudt is nog niet bekend, maar duidelijk lijkt dat het samenhangt met de ontwikkeling, in welk opzicht dan ook. Je zou kunnen denken aan een constructie dat je een bepaalde opdracht moet doen om als beloning een bepaalde unit te verdienen, maar dat is puur speculatie.

Behalve een singleplayer kent Imperial Glory ook een multiplayer modus. Daarin kun je met maximaal vier personen (2 tegen 2) spelen. Hoe dat allemaal precies zal werken, met het oog op in te stellen spelopties of varianten, is nog niet bekend. Desondanks durf ik wel te zeggen dat Imperial Glory een heel goed spel gaat worden, misschien zelfs vergelijkbaar met de klasse van Rome: Total War, als het spel dat niveau niet overtreft. Wel moeten we er nog even op wachten: Imperial Glory ligt niet voor maart 2005 in de winkel.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • hmm.. deze zal ik wel in de gaten houden.



    btw. het tweede plaatje doet het niet.

    *edit*

    na refresh weer wel. :)


  • ziet er wel ok uit ;)

  • Ik wilde eigenlijk niet steeds die vergelijking maken, want dit spel is niet gewoon een Total War kloon vind ik, maar ja, er zijn nou eenmaal wel heel veel gelijkenissen…

  • Ik vind het een pluspunt dat het geen kloon is, maar wel heel veel overeenkomsten met Rome heeft. Die game is een RTS van bijzondere klasse en deze game lijkt hetzelfde te gaan worden. Het is IMO goed dat ze dit tijdperk hebben genomen als strijdveld. Daarnaast zal de game hopelijk heel veel ander moois bieden.

    Dit word een topper, mark my words

  • beter goed gejat dan slecht bedacht



    behalve als het door EA wordt gedaan :@ fuckers!

  • Ziet er eetbaar uit :)

  • rome total war is beter

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren