1. Even voorstellen...

Even voorstellen...

Hoi,

Ik ben Piet een spontane jongen uit het noorden van het.. ja..

Nee, ik ben geen Ruben die ken je al wel

Nee, ik ben geen Sinterklaas die cadeautjes weggeeft op zijn verjaardag

Nee, ik ben geen Jelle van IG die dik is en een beetje raar doet maar wel zijn passie enzo doet

Nee, ik ben geen Geert Wilders die een beetje een raar kapsel heeft

Nee, ik ben geen Achmed die ook een beetje een raar kapsel heeft

Nee, ik ben geen snelzoekende afwaterstotende intopucturerende waterkoker

Nee, ik ben Piet, P to the IET, jeweet, yo, shizzol, lekker bananen...

HUHHUH

Nee ik ben niet stoned

Ik ben een reiger

Dus vrienden ga met me mee op deze reis naar de neverending forrest en al die geile elfjes. Want die lusten wel pap, en spinazie. Met kleine stukjes stroopwafel. Ha. Gekke harry. Jongen. Zeg. Nou. Dus. Ja.

Voor meer info leest u mijn andere logs!

Dank voor uw aandacht,

Piet

N.B.: Voor al die mensen die geen verstand van kunst en cultuur hebben. Dit is dus dadaïsme, een culturele beweging die begon tijdens de Eerste Wereldoorlog in Zürich in het neutrale Zwitserland. De beweging bestond slechts kort en vertoonde een piek tussen 1916 en 1920. De kunstenaars in Dada hielden zich vooral bezig met beeldende kunst, poëzie, theater en grafisch ontwerp. De beweging is verwant aan het nihilisme: het opzettelijk irrationeel zijn en afwijzen van de algemeen geaccepteerde standaarden in de kunst. Hoewel de beweging slechts kort heeft bestaan, is haar invloed zeer groot geweest. De kunstenaars waren ontgoocheld over het débacle van de oorlog, die al gauw vastliep in een hopeloze loopgravenoorlog. Er ontstond een tendens onder zowel literaire als plastische kunstenaars het artistieke gebeuren brutaal en schokkend te bespotten. Dit was voor hen een middel om de schijnheilige waarden van de toenmalige 'beschaafde' wereld aan te vallen. In de woorden van Richard Hülsenbeck: "De dadaïst acht het noodzakelijk om zich tegen de kunst uit te spreken, omdat hij door de oplichterij van kunst als morele veiligheidsklep heen kijkt."

Dit artikel delen

Over de auteur