1. Mooi weer Warrrbol - nummer 3, seizoen 2

Mooi weer Warrrbol - nummer 3, seizoen 2

#9

Nummer 3, seizoen 2

Mooi weer Warrrbol

Kwaliteit eerst, kwantiteit die niet overheerst.

Redactie: Warrrbol, Yzel*, -Solum-, Seva*, Nicole, Ozzy, Kenny, DsigN, Timothy**, Joris** Hoofdredacteur: Warrrbol

*Niet deelnemend aan deze editie

**Tijdelijke redacteur

Nummer 3, seizoen 3

Nummer 2, seizoen 3

Nummer 1, seizoen 3

Nummer 3, seizoen 2

Nummer 2, seizoen 2

Nummer 1, seizoen 2

Het beste van seizoen 1

Nummer 5, seizoen 1

Nummer 4, seizoen 1

Nummer 3, seizoen 1

Nummer 2, seizoen 1

Nummer 1, seizoen 1

-Iedere 3 weken verschijnt er een Mooi Weer Warrrbol exclusief op Insidegamer.nl-

Voorwoord

Ik ben heel blij dat veel mensen Mooi Weer Warrrbol willen lezen, en daarom heb ik ook een paar mededelingen.

1. De bekende indeling wordt helemaal overboord gegooid. Onder het motto ‘’kwaliteit eerst, kwantiteit die niet overheerst’’ komen de kwalitatieve, al dan niet populairdere rubrieken bonen aan in de blog. De liefhebbers kunnen dan nog verder naar beneden scrollen om de rest te lezen.

2. Omdat de blog slordig oogt heb ik een maatregel moeten kiezen: Meer enters tussen de artikelen.

3. Mooi Weer Warrrbol is een weblog, dus het wordt ook in weblog vorm gepresenteerd. Dat betekent dat het woord ''ik'' vaak gebruikt wordt, omdat weblogs vooral over de maker ervan gaat. Bovendien betekent in het Engels het woord blog een dagboek.

4. De anonieme VV de Balluh schrijver Adolf Binladen heet nu Ozzy.

5. Gametalk keert voorlopig niet meer terug. Wel kan je voorlopig genieten van ''Het Interview''.

6. Na deel 4 van het Fall Out Boy verhaal zal een nieuwe fan-fictie ingeleid worden. Deze zal gaan over de helden in de net 5-serie ''Supernatural''.

7. Mijn film beoordelingen zijn gemiddeld strenger dan die van Games. Want bij films wordt vaak met sterren beoordeeld en daarbij is 3 sterren al goed, wat gelijk is aan een 6.

8. Mooi Weer Warrrbol verschijnt iedere 3 weken!! En dat is altijd zo geweest.

Rubriek: De column van -Solum-

Het geïsoleerde Oosten?

Als we aan grote titels denken, hebben de uitgevers daarvan zich vaak in Amerika of Japan gevestigd. Rockstar en Atari bijvoorbeeld, maar natuurlijk ook Microsoft, Sony en Nintendo. Eigenlijk hoor je bijna nooit iets uit andere delen van de wereld. Met de nadruk op bijna, de S.T.A.L.K.E.R-serie is redelijk bekend en speelt ook aardig – ontwikkeld door een Oekraïens bedrijf. Het is echter vreemd dat een groot land als Rusland geen enkele bekende uitgever kent noch een bekend spel dat daar is gemaakt. Wat te denken van China, dat met zijn één miljard inwoners een grote aandeelhouder is in de beleggerwereld, maar op de gamemarkt nog minder presteert dan een land als Luxemburg! Dat is redelijk vreemd; de game-industrie is er eentje die met de dag groter wordt. De andere kant van het verhaal is dat die games er misschien wél zijn, maar wij ze simpelweg niet kunnen krijgen in West-Europa. Een Russische GTA-variant die door vijftig miljoen Russen gespeeld wordt en binnen de grenzen blijft? Nee, vast niet.

-Solum-

Rubriek: Het Interview

Interview met Daniel, a.k.a. Morphweasel

1. Morphweasel, aan je profiel valt op te merken dat je een Playstation liefhebber bent. Je hebt alle 3 de consoles en bent fan van enkele exclusieve Playstation games. Hoe ben je met dit merk in aanraking gekomen?

Als klein jongetje speelde ik bij een klasgenoot eens Crash Bandicoot 3: Warped op de originele PlayStation. Dit was toch wel de eerste console-game waarmee ik in aanmerking kwam. Ik was meteen verkocht toen ik zelf mijn handen legde op de PSone controller, en het was dan ook een logisch vervolg dat die spelcomputer hoog op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag kwam te staan. Ook de voorliefde voor de games van uitgever Naughty Dog bleef. In de jaren erna heb ik elke console van Sony in huis gehaald en alle games van Naughty Dog zijn te vinden in mijn collectie.

2. Welke karakteristieken vind je typerend aan Playstation?

Het is een zeer kwalitatieve console. De PlayStation 2 gaat nu al bijna acht jaar mee en mag zich rekenen tot een van de populairste spelcomputers ooit. Hij bracht een nieuw medium op de markt, de DVD. Iets wat de PS3 nu ook doet met de Blu-Ray, alhoewel het tijd nodig heeft voordat dit nieuwe multimedia-formaat volledig ingeburgerd is. Bovendien is de PlayStation uitgegroeid tot een volwaardige multimedia-machine. Ik kijk er regelmatig films en televisieseries op en ook InsideGamer bezoek ik wel eens vanuit de luie stoel met de webbrowser van de PS3.

En hoe leuk de multimedia-opties van de PS3 ook moge zijn, games, dat is uiteindelijk waar het bij een spelcomputer om gaat. En dat is dan ook de voornaamste reden waarom ik altijd een Sony-aanhanger ben geweest: de games die voor Sony's consoles uitkomen vallen erg in mijn smaak. Sony's nieuwste console mag dan wel wat traag op gang zijn gekomen, hij begint nu pas echt te leven door de vele (exclusieve) toptitels die uit (gaan) komen.

3. Cardistry is je hobby van je. Kan je uitleggen wat het is?

Cardistry is een verzamelnaam voor zowel Card Flourishing als Card Magic (alhoewel dit wel eens door elkaar wordt gehaald, zelfs door de grote namen in Cardisry-land). Card Magic, ofwel goocheltrucs doen met speelkaarten, zal bij de meeste van jullie wel bekend zijn. Flourishing daarentegen, is een relatief onbekende term. Het is een kunstvorm die eigenlijk het tegenovergestelde is van goocheltrucs met kaarten. Terwijl je bij dat laatste je vingervlugheid als het ware verbergt voor het publiek, laat je bij flourishing juist je 'skills' met kaarten zien aan het publiek. Denk hierbij aan het snel aan elkaar koppelen van waaiers met kaarten tot de typerende cuts, waarbij je het kaartspel in een zeer korte tijd verdeeld over verschillende pakketjes en deze als een soort jongleur tussen je vingers -en/of in de lucht- verdeeld, tot ze uiteindelijk weer eindigen als één stapel van 52 speelkaarten. Kortom: stunts met speelkaarten. Maar eigenlijk is dit allemaal beter te ervaren dan te omschrijven, dus ik zou zeggen, bekijk eens een Cardistry video op YouTube. (Die gasten in dat IJslandse interview zijn echte Cardistry-legendes!)

4. Wat heb je met goochelen?

Als klein jongetje (ongeveer dezelfde tijd als dat ik de PSone ontdekte, denk ik) hield ik erg van goocheltrucjes, en kreeg ik eens een goocheldoos, met die simpele plastic frutseltjes erin, je kent ze misschien nog wel uit je eigen jeugd. In ieder geval, ik vond het toen altijd heel leuk, maar dat was voor een vrij korte periode (Stopte het toen ik zelf de PSone kreeg? Hmmm... :P).

Totdat ik verhuisde en een nieuwe buurjongen ontmoette, zo'n 2,5 jaar terug. Hij deed allerlei soorten goocheltrucs, met doekjes, kaarten en ringen; werkelijk van alles. Hij haalde mijn jeugddroom weer een beetje op (alhoewel hij natuurlijk veel professioneler was dan die goocheldoos-troep van vroeger) en tergelijkertijd ontdekte een vriend van mij op school Flourishing. Toen ben ik me ook gaan specialiseren op kaarttrucs (en flourishing), omdat ik juist van die verdachte "goochelartikelen" af wou. Bovendien kan je zó veel met een pak kaarten, het beperkt zich niet tot één truc, maar je kan een heel optreden met één pakje kaarten geven, zonder dat het verveeld. Bovendien is het altijd geweldig om de reacties van mensen te zien als ze een truc niet snappen. En ze zullen het ook niet snel ontdekken, want ik heb een 'beroepsgeheim' ;)

5. Wat is je menig over Kingdom Hearts?

Ondanks dat de meesten RPG's mij niet zo weten te boeien ben ik een hele poos verslaafd geweest aan Kingdom Hearts! In die tijd kon je nog PS2-games lenen bij de bibliotheek bij mij in de buurt, en KH viel me daar eigenlijk alleen op door de cover. Een game over Disney-figuren leek me als klein jongetje wel wat. Maar het bleek dat de game zó veel meer te bieden had! Ik maakte kennis met de stoere jongens uit de Final Fantasy-delen, die in harmonie samen wisten te werken met Donald Duck, Goofy, en andere Disney-karakters. Bovendien heeft KH - wat op het eerste oogopslag een kidsgame leek - ook nog eens een erg tof verhaal, degelijk vechtsysteem en een behoorlijke diepgang. Erg knap van uitgever Squaresoft, dat ze het klaarkregen om deze enorme contrasten paradoxaal genoeg keihard aan te laten slaan! En niet alleen bij mij, maar ook duizenden andere fans. Het was naar mijn mening werkelijk één van de echte topgames op de vorige generatie consoles, die je niet gemist mag hebben! Geen wonder dat ze met een sequel kwamen...

6. Vind je Kingdom Hearts II tegenvallen?

Een beetje. De secret ending van het originele KH en de Japanse uitbreiding Final Mix vertoonde beelden van mannen met keyblades in zwarte gewaden die á la The Matrix van gebouwen renden en vervolgens in slowmotion de boze Heartless in stukjes smurrie hakte. Het zag er allemaal erg indrukwekkend en een stuk volwassener uit dan het originele KH. Sindsdien ben ik enorm met de hype meegegaan en volgde ik elk nieuwtje over de sequel. (Ik had zelfs een eigen KH-site opgericht!) Vandaar dat veel keuzes van KH2 voor mij al bekend waren. Qua verhaal vond ik KH2 dan ook zeker niet slecht, maar het was erg jammer dat Square al het verhaal vooral in het begin en op het einde had gezet, en het niet meer heeft verspreid. Bovendien was KH2 te makkelijk en ging je veel te snel van wereld naar wereld, waardoor het een beetje zijn superscore misliep bij de grote recensies. Maar KH2 was zeker geen slechte game, en had nog steeds dezelfde magie en diepgang van KH1.

7. Wat verwacht je van Kingdom Hearts III? Blijft het een exclusieve ps3 titel?

Heel erg veel! KH2 had ook weer een enorme hype veroorzaakt door zijn secret ending, waarin je een gevecht ziet tussen vier figuren met keyblades vechten in een rotsachtig landschap. Ook hier zag het er veel stoer en 'volwassener' uit dan de vorige KH-delen. Maar deze keer trap ik daar niet in: KH is en blijft een halve Disney game; er zullen altijd Disney figuren in blijven zitten. Maar anderzijds weet ik dat die combinatie tussen Square en Disney gewoon heel goed werkt, dus hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken. Ook met Disney-elementen erin kan het een 'volwassen' game worden. Nu alleen maar hopen dat Square het verhaal nu beter verspreid en de gevechten wat lastiger maakt.

Het bleek later trouwens dat de secret ending een voorproefje was voor Birth By Sleep, een PSP spinn off van de KH-serie. Een echte KH3 is dan ook nog nooit officieel aangekondigd. Maar ik blijf hopen, want oh, wat wil ik graag verder op avontuur met Sora en co, keyblades door next-gen Heartless rijgen en toch ook door de werelden van The Lion King en Pocahontas rennen. En dat allemaal het liefste alleen op de PlayStation3, als het aan mij lag.... :P

8. Vind je Playstation Home geslaagd? En omdat er tot nu toe alleen maar een bèta was, wat denk je dat er toegevoegd wordt?

Aanvankelijk leek me Home niks aan. Het hele Second Life-achtige gedoe hoefde allemaal niet voor mij. Maar al snel veranderde die mening, toen Sony liet zien dat je multimedia content kon uploaden naar Home en kon streamen naar je virtuele Bravia-tv in je virtuele appartement, en aan je virtuele vrienden kon laten zien. Ook de Trophy-hal en een aantal mini-games hadden enorme potentie, en hey,.... de graphics waren eigenlijk nog verdomd goed ook!

Helaas was het plots een hele poos stil rondom Home. Totdat de open bèta ineens uit de lucht kwam vallen, en iedereen de mogelijkheid kreeg om dit stukje spannende software zelf uit te proberen. Maar toen... waar waren die beloofde technologische hoogstandjes ineens gebleven? Geen driedimensionale Trohies, lange wachttijden, saaie (en alsmaar bezette) mingames, en dan nog maar te zwijgen over het gebrek aan Bravia's om in je huis te hangen! Oké, het is dan nog maar een bètaversie, maar ik had op zijn minst wel wat meer van die beloofde goodies verwacht! En ik vrees dat het nog wel eens lang kan gaan duren voordat er bloed door de virtuele aderen van deze 'community' gaat stromen. Zeker nu bekend is dat de streaming-mogelijkheid helemaal niet meer gaat komen.

Maar laat ik niet te snel oordelen, want ook al is Home nog een kale, dode en trage boel, het heeft nog steeds potentie, en wie weet waar uitgevers in de toekomst mee naar Home gaan brengen...

9. Vind je de aankomende prijsverlaging van de ps3 een goede zet van Sony?

Als je die aankomende prijsverlaging die Sony nooit bevestigd heeft, en in plaats daarvan alleen maar nieuwe bundels van de PS3 op de markt brengt bedoelt... - Nee, dat vind ik geen goede zet. De PS2 was razendpopulair, maar in de huidige generatie consoles is de troon duidelijk bezet door de immens populaire Wii, met een grote afstand gevolgd door de Xbox 360. De PS3 is onder het Europese publiek vooral bekend als "die dure console". En dat is nou ook waarom Sony eens moet inzien dat steeds maar nieuwe bundels van de console geen goede zet is! Consumenten raken alleen maar verward door meerdere versies van één console, en zitten juist te wachten op een kaal pakket, voor een scherp prijsje! Zeker als de PS3 moet doorslaan in de casual markt, heeft Sony nog een hoop te doen. Games als LittleBigPlanet kunnen zeker inslaan als een bom bij het grote publiek, maar dat gaat niet lukken als men de console nauwelijks kent! Een vette prijsverlaging zou dus de beste zet zijn van Sony, maar voorlopig zitten ze constant te zeuren dat ze alleen maar verlies lijden aan hun dure zwart-glimmende monstertje, en zal het er nog niet spoedig in zitten. Laat me Sony daarom bij deze even helpen door mijn marketing-praatje, inspelend op hun strategie: Jongens, de PS3 is zeker een goede console, en er zijn nu ook zeker goede games voor. Koop hem daarom nu, omdat hij nu nog lekker duur is! ;)

10. Bedankt voor dit Gametalk interview!

Graag gedaan! :)

Wil je ook geïnterviewd worden? Neem dan contact op met mij via pm.

Rubriek: Breekbaar nieuws

Nieuwe wachttijden voor abortusklinieken zijn 9 maanden.

Verslechterde klantvriendelijkheid Albert Heijn-medewerkers rekenen voortaan buiten met de klanten af.

Het kampioenschap lijkt onhaalbaar voor psv, dat hebben ze uitgebreid berekend. Ook hebben ze geschat dat de schade van het misgelopen prijzengeld tussen de 500.000 en een half miljoen zou gaan liggen.

Meer uitvallers vierdaagse door lopend buffet langs de route.

Lege restaurants blijken het meest gast-vrij.

Joke populairste meisjes naam voor dochters die op 1 april geboren zijn.

Stijging taxichauffeurs die afzetten.

Er wordt minder wakker gelegen om slaapproblemen.

Slotenmakers repareren vaker ook vijvers.

Vuurwerkongelukken niet meer op 1 hand te tellen.

Rubriek: Dsign's HQ door DsigN

Een kleine introductie voordat ik aan mijn verhaal begin, mijn naam is Julian en ben halverwege 18 jaar oud. Ik doe een Beveiligings opleiding van 1 jaar (..sigh) en ga hierna bij de KMS aan de slag ( oftewel Koningklijke Militaire School ), waar ze militairen opleiden voor onderofficieren ( Sergeants en hoger dus, tot de grens van officier) Mijn interesse's liggen heel gevarieerd, deze zijn namelijk Games..Mensen..Team Sporten - Fitness en alles wat met militairen e.d te maken heeft, over mijn laatste interesse ga ik verder in.

Ditmaal in DsigN's HQ een stukje over mijn toekomst, mits alles goed verloopt dan. Na mijn huidige opleiding begin ik aan mijn AMO, dit staat voor Algemene Militaire Opleiding. De AMO duurt 3 maanden, voor sommigen minder maar dat hangt af van je voor opleiding. De AMO is bedoeld voor onervaren mensen die opgeleid moeten worden naar militair, je leert dus o.a hoe excercitie verloopt, je leert schieten en hoe je uitrusting werkt. Tijdens de AMO ben je nog geen echte militair, je hebt nog geen rang. Als je de AMO met succes hebt voltooid krijg je je rang en mag je jezelf een echte militair noemen. In mijn geval zit ik in Weert, de week tot het vrijdag is. Dan ga ik naar huis en kom zondagmiddag weer terug omdat je maandag ochtend weer vroeg aanwezig moet zijn. Iets waar ik erg naar uitkijk is het ophalen van de kleding, het uniform. De kisten, het baretje, het groen!

Nu je al dit leest begin je misschien vast al een beeld te vormen van hoe het daar in elkaar zit, een Drill Sergeant die de hele dag naar je schreeuwt bijvoorbeeld. Dit is niet het geval. In Nederland word je toch nog wel met enig respect behandeld. Er is nog wel een leuk voorbeeld van een Drill Sgt, neem maar eens een kijkje bij het volgende filmpje waarin je toch wel een van de ergst mogelijke rekruiten ooit te zien krijgt: http://www.dumpert.nl/mediabase/377631/5f8f7882/gay_army_reality_soap.html

Zelf denk ik positief over de AMO, heb er erg veel zin in zelfs! Van wat ik heb begrepen krijg je ook nog betaald tijdens de AMO, als je dus je AMO afrond krijg je dus je salaris voor 3 maanden gestort! Een van de dingen waar ik niet zo naar uitkijk zijn de oefeningen voor chemische aanvallen. Bij een van de oefeningen is het de bedoeling dat je 3een besmette kamer binnen gaat, van te voren met je adem al ingehouden. Je loopt de kamer binnen, haalt een speciale doek uit je tas, hiermee smeer je jezelf helemaal in en vervolgens zet je ook nog eens je gasmasker op. Dit alles in ± 30 seconden. Haal je dit niet heb je een grote kans dat je braakt of duizelig word, niet fijn met een gasmasker op! Waar ik me misschien meer zorgen over maak is het stofvrij houden van de slaapkamers en het precies opvouwen van mijn kleding op mesbreedte, zo´n opruimkampioen ben ik helaas (nog) niet ...

Tot slot een filmpje van de AMO op de KMS, wat ik dus ga doen;

DsigN

Rubriek: De filmbespreking

Hancock – Het was nog maar de vraag of Hancock zich kon meten bij de ‘’normale’’ superhelden films. Dat kan ie zeker! Het verhaal is spannend en er zit lekker veel humor in, die niet origineel is, maar waarbij je geheid heel hard om moet lachen. Toch is er iets mis met Hancock: De recensenten hadden veel reden tot kritiek en dat heeft alles te maken met het verhaal. Omdat het lijkt alsof de film in 3 afleveringen is gedeeld, en dat kan natuurlijk niet volgens de recensenten. Maar Hancock bewijst dat het wél kan, want het blijft steeds spannend: Het eerste deel gaat over hoe de asociale en gehate held Hancock zijn imago verandert en een echte held wordt met de hulp van PR specialist Ray. Dit deel is opvallend snel voorbij en de kijker gaat twijfelen of de film is afgelopen of niet, en op die manier al snel de film gaat beoordelen als ‘’slecht’’. Maar dan komt het eigenlijke verhaal pas: Rays vrouw, Mary is ook net als Hancock en een nieuwe verhaallijn start. Bij elkaar is Hancock een heel genietbare film, en misschien zelfs beter dan de andere superhelden films. Acteur Will Smith speelt nooit of zelden in een slechte film. Maar waarom zouden wij dat denken, Hancock is een vermakelijke film die varieert met alle emoties. 7/10

The Ultimate gift – Na de dood van zijn steenrijke grootvader, waar hij een slechte band mee had, verwacht Jason Stevens dan ook niets als het om een erfenis moet gaan. Wanneer blijkt dat zijn geldgierige familie bijna niets krijgt en hem bijna alles wordt nagelaten, denkt hij even in de wolken te zijn. Totdat blijkt dat hij hier wel hard voor moet werken. Eigenlijk heeft hij hier geen zin in. The Ultimate Gift is gemaakt door katholieken, en ze hebben een heel leuke film gemaakt. De hoofdpersonage leert wat geld voor verschrikkelijke mensen van zijn familie heeft gemaakt. En hijzelf was vroeger ook zo. Hij heeft nog nooit van zijn leven één vinger hoeven uitsteken en heeft geld als water. Zijn grootvader wil hem het ultieme geschenk nalaten. Omdat The Ultimate Gift door een Christelijke schrijver is gemaakt mag je verwachten dat de film een overheersende moralistische boodschap heeft. Prekerig wordt het gelukkig nooit, omdat de normen en waarden - op een niet al te subtiele anti-abortusboodschap na - op een heel natuurlijke manier in het verhaal zijn verweven. Het acteerwerk is zeker niet onaardig en de puzzelstukjes passen goed in elkaar. Langzaam leert Jason het geschenk van ware rijkdom, vriendschap, familie, arbeid, liefde en dankbaarheid. Ja hoor, je kan deze boodschappen makkelijk uit de film onthouden, zo goed is het ze gelukt om ’’prekerig’’ te zijn.

6/10

Rubriek: VV de Balluh met deskundigen Ozzy en Kenny

Weer een nieuwe aflevering van VV De Balluh betekent nog meer voetbal. We gaan verder waar we de vorige keer gebleven waren: De Spaanse en Engelse competitie, maar eerst de column.

Transfergekte

De vaderlandse competitie is al een tijdje hervat, en ik keek vol spanning naar de transfers die werden afgehandeld. Ik kijk naar de lachwekkende transfers van Real Madrid. Lassana Diarra komt van Porthsmouth, een jonge defensieve middenvelder, geboren in Frankrijk, gerijpt in Engeland bij onder anderen Arsenal en Chelsea. Nog nooit in Spanje gespeeld maar nu al de opvolger van Mohamadou Diarra. Waar haalt Real al die zekerheid vandaan? Ook de transfer van Huntelaar, die voor meer dan 20 miljoen overkwam van Ajax. Een koopje zei Caldéron. Als je zoveel geld wilt betalen voor een spits die waarschijnlijk toch op de bank belandt…

Kenny

Beste opstelling Spaanse competitie:

Beste opstelling Engelse competitie:

‘’Laten we verder gaan’’ Zegt Ozzy. ‘’Gaat Az kampioen worden?’’ Kenny vindt dat Ajax ook in redelijke vorm is dit seizoen. ‘’Het gaat het er waarschijnlijk om spannen tussen Az en Ajax, voor PSV en Feyenoord zal het veel minder gaan.’’ Ozzy zegt: ‘’Het is een slecht seizoen voor Feyenoord maar als ze in het linker rijtje belanden is het seizoen nog enigszins gered.’’ Kenny ziet hier een harde waarheid in: ‘’Nou, als je dat 2 jaar geleden aan Peter Bosz had verteld die voor meer dan 26 miljoen euro investeerde in spelers en er uiteindelijk niet meer dan UEFA-cup deelname aan overhield had hij je waarschijnlijk uitgelachen, maar ja het is toch de waarheid.’’ Ozzy vraagt: ‘’Is deze situatie vergelijkbaar met PSV?’’ Kenny zegt: ‘’PSV zal de weg omhoog terug vinden, zo zegt de staf van PSV, Maar dat moet ik nog zien. Want ik denk dat AZ kampioen wordt, gevolgd door Ajax en PSV in die volgorde.’’ Ozzy zegt: ‘’En wat de traditionele subtop betreft?’’ Kenny zegt: ‘’FC Twente gaat zakken, maar eindigt op 4. Daarna komen SC Heereveen en FC Groningen. NEC staat op dit moment veel te laag, terwijl ze behoorlijke spelers hebben. Dus die zullen vast op de 7e plek eindigen.’’ Ozzy concludeert: ‘’Dan komt Feyenoord precies onder de subtop terecht op een 9e plaats. Als we onderin gaan kijken, dan degraderen Volendam en De Graafschap wat mij betreft.’’ Kenny wilt nog even terug vallen op AZ: ‘’Natuurlijk is het iedereen wel opgevallen dat AZ het zo goed doet en zakelijk steeds die 3 punten weet te halen. Als ze meer dan 10 wedstrijden achter elkaar de nul houdt dan weet ik het wel zeker dat AZ kampioen wordt. En na de winterstop gaan ze gewoon door, en hun verdediging is uitgegroeid tot de minst gepasseerde van de Eredivisie.’’ Ozzy zegt: ‘’Het eerste komt vooral door de geweldig draaiende motor van AZ op het middenveld, bestaande uit Demy de Zeeuw en Stijn Schaars. Keeper Romero is in grote vorm en kan zomaar de nieuwe Gomes worden, maar dan voor AZ. Achterin staat het gewoon als een huis, met centrale verdedigers Niklas Moisander en Héctor Moreno. Met Kew Jaliens en Kees Luijckx is dat geen probleem denk ik. Kenny zegt: ‘’Opvallend is wel dat AZ vorig seizoen met offensief spel alleen maar verloor en nu met countervoetbal alleen maar wint. Die goed uitgewerkte counters zijn er duidelijk goed in getraind door Louis van Gaal. En aan de opstelling kun je duidelijk zijn dat AZ op balbezit en counters speelt.

Zo ziet een counter van AZ eruit:

Tot de volgende keer.

Ozzy en Kenny

Artikel: Windows 7? Ik ben nog niet klaar met het haten van Vista!

Ik denk niet dat als je Vista haat je een fanboy bent, want het is gewoon een slecht product. Toch verbaast het me dat onlangs Windows 7 werd getoond. Het lijkt alsof er niets interessanter kan gebeuren dan dit nieuws (een echte technologiejournalist zou hebben geschreven dat het faalt om opwindend nieuws te zijn). Het was al een maand of 2 bekend, maar het gaat allemaal over Windows 7. Het nieuwe besturingsprogramma van Microsoft zou over een paar jaartjes verschijnen. Ben ik de enige die verbaasd is over Microsoft's doorlooptijd van dit project? Een beta van 2 maanden geleden liet al het een en ander zien, terwijl Vista pas in 2007 was uitgekomen. W7 zou zogenaamd Vista verslinden en veel beter worden, of beter gezegd: Het zou het geduld van de pc gebruiker, en de hardware van de pc nóg beter verslinden. Het goede, en volgens mij het succesvolle, wat W7 ons zal brengen, gaat aan de hardware van de pc’s liggen. Want de hardware is eindelijk aan het inhalen, waardoor alles wel correct kan gaan werken. Het zal eindelijk mooier en stabieler worden. De nieuwe touch screen pc’s lijken mij nutteloos, en je moet er vaak een aparte besturingsprogramma voor gebruiken zodat het daadwerkelijk nuttig gaat worden. Ik zal met terugwerkende kracht mijn verbazing intrekken als ze het dit jaar niet laten uitkomen.

Rubriek: Gamereviews

SSX, 2000, exclusief voor ps2, gespeeld op: ps2

Tussen de launchgames voor de ps2 zat SSX, een game waarmee ik als ps2-gamer van het begin af aan, menigmaal veel plezier aan heb beleefd. De game werd voortreffelijk onthaald en werd bestempeld als een topper door menig recensies door regelmatig de volle 100 proccent aan beoordeling te geven. Ik vergelijk SSX snel met Motorstorm, beide launchgames voor hun generatie. Aan de ene kant stond SSX nog ‘’gewoon’’ op een compact disc, terwijl de ps2 toch echt voor het dvd formaat in het leven is geroepen. Toch is het een complete ps2-game geworden. De stap van de graphics was enorm, omdat de physics ‘’stevig’’ voelden, en een meer natuurlijke kleur is aangenomen om voorgoed afscheid te nemen met het 64 bits tijdperk. Je kan nog wel een aantal ps1-taferelen vinden in SSX, zoals muren waar je opeens doorheen kan en de grens van het sneeuw op je snowboard wat niet goed geanimeerd is. Toch beloofde het veel voor het ps2 tijdperk.

Realistisch is SSX allesbehalve, zelfs tot zover dat het het EA Sports ‘’Big’’ logo heeft gekregen. Want het gevoel van snelheid is er wel, maar wanneer je rechtsonder in het scherm ziet dat je al 90 kilometer per uur aan het rijden bent, ga je de game ook niet meer serieus nemen. Sterker nog: SSX neemt zichzelf ook niet serieus! Zo ga je met 50 kilometer per uur HELLINGEN op terwijl je met 0 kilometer begon, knal je door glas heen en kan je een vijfdubbele backflip ‘’Flying Squirrel’’ maken.

Het tricks systeem is simpel in opzet en je kan er heel veel mee. Iedere trick wordt door de voiceover vermeld en, ook al valt hij in de herhaling, zorgt hij voor een heel vet gevoel, in combinatie met de lekkere soundtrack. De game heb je finaal snel uitgespeeld en er zitten weinig banen in. Maar door de klasse van SSX ga je de game keer op keer spelen want het plezier spat er van af. Op een heel zeldzame situatie komt er een bug waarin je in de ruimte zweeft met je snowboard en dus eindeloos tricks kunt maken, maar dan wil je er ook wel weer uit… 8/10

Opa verteld: "Vroegâh, heel vroegâh, mocht je gewoon nog tegen het gezag ingaan en beweren dat je op steile watervallen ook kan snowboarden , die goeie ouwe tijd..."

Nieuwe attractie op de sneeuwmarkt ‘’lijkslingeren’’ viel niet bij iedereen in de smaak.

Uri Geller: "Dat is erg knap, maar kun je ook lepels met alleen je mentale kracht verbuigen? Ik dacht het niet!"

Rayman M, 2001, voor xbox ps2 en pc, gespeeld op: ps2

De M in Rayman M staat voor multiplayer, een term die tijdens het vroege ps2-tijdperk weinig te vinden was. Rayman kennen we vooral van de avonturen games die je in je eentje speelt. Hij werd succesvol omdat hij geen armen en benen heeft, alleen maar handen en voeten, maar het grootste pluspunt aan de game was dat het een fijne mysterieuze sfeer had. Dit in combinatie met de moeilijkheidsgraad zorgde voor een heerlijke game. Het hoogtepunt hiervan, Rayman 2, betekende ook meteen het einde aan de Rayman die we kennen. Vanaf deel 3 waren er flouwe grappen toegevoegd, er werd gescholden en dus werd er ook gepraat door de personages. De fluisterende groene vlinder die je altijd zo vriendelijk hielp was toen opeens een asociale lul geworden.

Rayman M behoort nog bij die goede Rayman tijd, en alle personages zitten erin. Het principe van Rayman M bestaat uit 2 onderdelen: Racen (rennend, dus zonder voertuigen) en deadmatch. Deze 2 onderdelen hebben weer hun eigen verschillende spelmodes of spelregels. Voordat echter de multiplayer fun kan beginnen moet je de missies in je eentje doen om meer omgevingen en speltypes vrij te spelen. Dit is bijzonder leuk: Het racen is een soort hindernis baan, met verschillende routes, die soms vervallen in een 2d perspectief. De moeilijkheid is precies goed, maar de a.i. tijdens deathmatch laat flinke steken vallen. Met 2 tot 4 spelers op de bank is Rayman M prima vermaak. De graphics zijn stabiel, en tonen het verschil tussen de ps1 en ps2. Enkele foutjes in de camera en de gameplay trekken Rayman M richting een 6, maar de game verdient absoluut hoger, omdat het goed in elkaar steekt. 7/10

En zo liep Jezus over het water.

I'm gunna take his head and put it in his ass…(ter informatie: uit Hancock)

Rubriek: Quotes

’’Hij komt uit Hawai, O.K?’’ - David Axelrod, senior adviseur van Barack Obama, over waarom de president graag de heat behoudt en zijn jas uit doet in de Oval Office.

’’Ik teken dit wetsvoorstel voor mijn dochters en iedereen die na ons komt’’ - Barack Obama over de Lilly Ledbetter Fair Pay Act, die het gemakkelijker maakt voor werknemers om te klagen over rassen-gebaseerde loon discriminatie.

’’Als er geen sprake was van Martin Luther King Jr en geen Roland Burris, zou Barack Obama vandaag niet in het Witte Huis zijn.’’ - Roland Burris, de Afrikaans-Amerikaanse politicus die onlangs benoemd was tot lid van Obama's Amerikaanse Senaat zetel in Illinois.

Rubriek: Nicole

Ik ben Nicole ten Cate, een gitarist, zangeres, en groot fan van de rockband Fall Out Boy.

This is a Fall Out Boy fan fiction story, introduced during summer 2008, by me.

Come Hell Or High Water – Part 3

Pete kijkt om zich heen, door de regen is niet veel te zien."Patrick!" Roept hij, als hij achterom kijkt kan hij Patrick nouwlijks zien.

Als een sneltrein stormt Pete naar de achter deur van zijn huis."Als ik Andy te pakken krijg, dan.." Moppert hij, drijfnat probeert hij zijn sleutel uit zijn zak te halen.

Bij Andy en Joe

"Joe, Bel nou aan!!" Zegt Andy boos.

Joe kijkt slapend op." Jij kunt dat ook wel!"

Andy lacht twijfelend op zoek naar een goede smoes."Maaar.. Maar... Mijn handen trillen te veel." Zegt hij.

"Watje!" Merkt Joe lachend op, hij drukt de bel in.

Terug bij Pete

"Patrick? Waar ben je?" Roept Pete hulpeloos.

Hij staat nu al drie minuten op het gazon te wachten, maar zijn vriend is spoorloos.

Naast hem blaft Hemmingway.

"Hemmingway, nu even niet!" Zegt Pete, helemaal vergeten dat hij eerst naar zijn hond op zoek ging." Ik ben Patrick kwijt."

Het duurt een minuut voordat Pete het door krijgt!

Hij draait zich om naar de grond waar de hond rustig zit." Hemmingway!" Roept hij blij en omhelst de hond." Oh, je bent veilig!"

Op de straat bij Andy en Joe

"Oke, Andy, we zijn al heel wat deuren af gegaan, zullen we nu maar naar huis gaan?" Zegt Joe verveeld en moe.

Andy Schud haastig zijn hoofd."Nee! We kunnen niet stoppen zolang Hemmingway vrij rond loopt."

Uitgeput valt Andy op de grond, Joe kijkt hoofdschuddend op hem neer."Dat was te verwachten." Zegt hij en draagt Andy naar huis.

-To be continued-

Nicole

Artikel Special: 5.5 Is een voldoende

Inleiding:

We vonden het heel interessant om te weten welke wiskundige formule we kunnen gebruiken in de praktijk met betrekking tot schoolcijfers. We gebruiken het ook heel vaak want het is niet moeilijk om te gebruiken, alleen het uitvinden van de formule was erg lastig. Joris en Timothy vinden zichzelf nu een genie.

De formule:

NZ + MX = Y

(X + Z)

De geschiedenis van de formule:

Ooit kregen Timothy, Joris en Pierre een preek van hun mentor. De ouders gingen zich ook ermee bemoeien. Ze zeiden allemaal dat ze hun punten beter moeten kunnen beheren. Dankzij deze formule was dat geen probleem meer. Ze hadden nu niet goed kunnen slijmen bij hun wiskunde leraar en mentor, maar konden hun formule ook zelf gebruiken. Dankzij deze formule wisten ze niet alleen dat hun, volgens de school, “belabberde” situatie absoluut niet zo belabberd was, want ze konden nu ook uitrekenen dat ze niet te veel hoefden doen, en toch precies overgaan! Het zou bijvoorbeeld een ramp zijn als iemand een 5.6 zou staan!!!

Met de formule die hier gebruikt wordt kun je verschillende dingen uitrekenen. Hier een paar voorbeelden:

• Je haalt een keer een 5 voor een S.O. en je wilt weten hoeveel 5,6e je moet halen om een voldoende (≥5,5) te staan.

• Je haalt een keer een 1 voor een proefwerk, je wilt weten welk punt je 10 keer moet halen om weer een voldoende (≥5,5) te staan.

• Je haalt een keer een 8 voor een S.O., en je wilt weten wat je gemiddelde nu is. Je stond eerst een 5,5 gemiddeld die 7 keer meetelt.

• Je hebt een gemiddelde van een 5,3 (deze telt 9 keer mee), je wilt weten welk cijfer je voor een S.O. wilt halen om gemiddeld een voldoende (≥5,5) te staan.

• Je hebt net een 5 gehaald maar je weet niet meer precies of hij 1, 2 of 3 keer meetelde. Wat je wel weet is dat je nu een gemiddelde staat van een 5,5. Hiervoor stond je een 5,6 gemiddeld (die telt 5 keer mee). Hoe vaak telt de overhoring/toets mee?

Probeer eerst zelf de opgaven te maken voordat je de antwoorden leest

Situatie 1 (X):

Je haalt een keer een 5 voor een S.O. en je wilt weten hoeveel 5,6e je moet halen om een voldoende (≥5,5) te staan.

N is de onvoldoende

M is de voldoende

X is het aantal voldoendes (deze wil je weten)

Y is het gemiddelde

Z is het gewicht van de onvoldoende

NZ + MX = Y

(X + Z)

5 * 1 + 5,6X = 5,5

(X + 1)

5 + 5,6X = 5,5 * (X+1)

5 + 5,6X = 5,5X + 5,5

0,1 X = 0,5

X = 0,5/0,1=5

Dus als je een 5 haalt moet je 5 keer een 5,6 halen om een voldoende (≥5,5) te staan.

Situatie 2 (M):

Je haalt een keer een 1 voor een proefwerk, je wilt weten welk punt je 10 keer moet halen om weer een voldoende (≥5,5) te staan.

N is de onvoldoende

M is de voldoende (deze wil je weten)

X is het aantal voldoendes

Y is het gemiddelde

Z is het gewicht van de onvoldoende

NZ + MX = Y

(X + Z)

1 * 1 + M*10 = 5,5

(10 + 1)

1+ 10M = 5,5 *11

1+ 10M = 60,5

10M = 59,5

M = 59,5/10 = 5,95

Dus je moet 10 keer een 5,95 halen om een voldoende (≥5,5) te staan.

Situatie 3 (Y):

Je haalt een keer een 8 voor een S.O., en je wilt weten wat je gemiddelde nu is. Je stond eerst een 5,5 gemiddeld die 7 keer meetelt.

N is het cijfer

M is het oude gemiddelde

X is het gewicht van het oude gemiddelde

Y is het nieuwe gemiddelde (deze wil je weten)

Z is het gewicht van het cijfer

N + MX = Y

(X + Z)

8 * 1+ (5,5*7) = Y

(7 + 1)

8+( 5,5 * 7) = Y* 8

46,5 = 8Y

Y = 46,5/8 = 5,8125

Dus je nieuwe gemiddelde is dan een 5,8.

N + MX = Y

(X + 1)

Situatie 4 (N):

Je hebt een gemiddelde van een 5,3 (deze telt 9 keer mee), je wilt weten welk cijfer je voor een S.O. wilt halen om gemiddeld een voldoende (≥5,5) te staan.

N is het cijfer (deze wil je weten)

M is het oude gemiddelde

X is het gewicht van het oude gemiddelde

Y is het nieuwe gemiddelde

Z is het gewicht van het cijfer

NZ + MX = Y

(X + Z)

N * 1 + 5,3 * 9 = 5,5

(9 + 1)

N + (5,3 *9) = 5,5 * 10

N + 47,7 = 55

N = 55 – 47,7 = 7,3

Dus je moet een 7,3 halen om weer een voldoende te halen.

Situatie 5 (Z) Repetitie opgave:

Je hebt net een 5 gehaald maar je weet niet meer precies of hij 1, 2 of 3 keer meetelde. Wat je wel weet is dat je nu een gemiddelde staat van een 5,5. Hiervoor stond je een 5,6 gemiddeld (die telt 5 keer mee).

A) Stel een formule op en beschrijf de variabelen.

B) Hoe vaak telt de overhoring/toets mee?

Repetitie opgave 2:

Je hebt één keer een 5 gehaald.

A) Hoeveel 5,5e moet je halen om afgerond op 2 decimalen een 5,5 te staan?

B) Sta je dan ook op je rapport een voldoende?

Repetitie opgave 3:

Je haalt een keer een 1 voor een S.O.

A) Welk cijfer moet je 15 keer halen om een 5,5 te staan?

B) Welk cijfer moet je 10 keer halen om een 6 te staan?

Uitwerkingen:

Probeer eerst zelf de opgaven te maken voordat je de antwoorden leest

A) NZ + MX = Y

(X + Z)

N is het cijfer

M is het oude gemiddelde

X is het gewicht van het oude gemiddelde

Y is het nieuwe gemiddelde

Z is het gewicht van het cijfer (die je wilt weten)

B) 5Z + 5,6 * 5 = 5,5

(5 + Z)

5Z + 5,6* 5 = 5,5 * (5+Z)

5Z + 28 = 27,5 + 5,5Z

-0,5Z = -0,5

Z = -0,5/-0,5 = 1

Dus hij telt één keer mee.

2A) NZ + MX = Y

(X + Z)

N is de onvoldoende

M is de voldoende

X is het aantal voldoendes (deze wil je weten)

Y is het gemiddelde

Z is het gewicht van de onvoldoende

NZ + MX = Y

(X + Z)

5*1 + 5.5*X= 5.45

X+1

5 + 5.5X = 5.45(X + 1)

5 + 5.5X = 5.45X + 5.45

0.05X = 0.45

X = 9

Je moet 9 5.5 halen .

B) Nee, want uiteindelijk wordt een 5.45 naar beneden afgerond.

3A

NZ + MX = Y

(X + Z)

N is de onvoldoende

M is de voldoende

X is het aantal voldoendes

Y is het gemiddelde

Z is het gewicht van de onvoldoende

1*1 + 15M = 5.5

(15+1)

1 + 15M = 5.5(15+1)

1 + 15M = 880

15M = 879

M = 5.86

je moet in totaal 15 keer een 5.86 halen om een 5.5 te staan.

B

NZ + MX = Y

(X + Z)

N is de onvoldoende

M is de voldoende

X is het aantal voldoendes

Y is het gemiddelde

Z is het gewicht van de onvoldoende

1*1 + 10M = 6

10+1

1 + 10M = 6(10+1)

1+ 10M = 66

10M = 65

M = 6.5

Je moet in totaal 10 keen een 6.5 halen om een 6 te staan.

DsigN en Timothy, Joris

Houdoe.

Hoofdredacteur Warrrbol

Dit artikel delen

Over de auteur