1. DE TOEKOMST: TV kijken met een luier!

DE TOEKOMST: TV kijken met een luier!

De laatste paar weken was het weer plezier en jolijt in TV land. Laten wij bij het begin beginnen. Er zijn een hoop slechte reacties binnen gekomen over het TV moment van het jaar. Allereerst wil ik het programma "Mooi! Weer de Leeuw" van harte feliciteren. De improvistaie van de cameramensen, regisseurs en Paul de Leeuw zelf maakt dit tot een verrassend programma. En waarom heeft het terecht gewonnen? Omdat een vakjury heeft uitgekozen wie van de laatste drie mocht winnen. Ik vind het ook heel erg voor geenstijl.nl en de andere kandidaten, maar er is absoluut geen reden om boos te worden.

Dit deden jullie toch.

En ik dacht nog even dat het jaar goed begonnen was qua Nederlandse televisie. Carlo & Nicolette droegen een panty over hun hoofd en het nieuwe programma QI op Nederland een geeft heel wat verrassende resultaten. Maar heb ik toch weer iets om kwaad op te worden. Je raad het al, SBS 6. De geldwolven schuiven al het geld naar binnen door iedereen te laten bellen en smsen om een bloedzuigeretende vampier te verdedigen. Hier heb ik al over geklaagd, maar was schijnbaar niet genoeg. Het idee van de toekomst is er: Amerikaanse reclame.

Voor wie niet weet wat ik hiermee bedoel: Amerikaanse reclame betekent dat in plaats van de normale 2 reclameblokken van 5 minuten in een uur, je nu 6 reclameblokken van 2 en een halve minuut in een uur krijgt.

Ik heb het meegemaakt en getest. Het is verschrikkelijk. Er is meer reclame dan normaal, maar het nut is weg. Ik heb geprobeerd in een reclameblok naar de WC te gaan, maar ik was niet op tijd terug. De remsporen liggen nu bij mij door de huiskamer. Als dit doorgaat, moet ik in de toekomst een luier dragen als ik nog TV wil kijken. Niet alleen omdat ik de reclameblokken niet haal, maar ook zodat ik niet schrik van de beeldreclame van Uri Geller die midden in het programma plost in beeld komt.

Godzijdank, naast TV is er altijd nog internet.

Dit artikel delen

Over de auteur