1. The Good, The Bad & The Ugly

The Good, The Bad & The Ugly

Il buono, il brutto, il cattivo, italiaans voor de titel van deze weblog maar tevens ook een regelrechte monopolie op de game industrie van het begin tot het heden want uit alle 3 de categorieen kan ieder van ons wel een voorbeeld noemen. Laat de titel dan ook regelrecht staan met de statement: "De game industrie heeft voor ieder wat..."

Gamen, of je nou 10 bent of 50, het is en blijft een vorm van vermaak en soms een informatieve mediabron in bedrukte bedoeling. Ieder heeft een game die tot zijn/haar favoriet behoort en zal daar herinneringen aan hebben die tot op de dag van vandaag zorgt voor rillingen. Ikzelf als trouwe gamer heb menig spel uitgespeeld van vroeger maar ook van nu. Persoonlijk hou ik meer van een goede gameplay dan van goed detailleerde graphics. Dit zorgt er voor dat ik de neiging heb om naar de typische classics toe te trekken als ultieme favorieten. Games als Age Of Empires (voornamelijk 2), Duke Nukem 3D en Half Life (ook al was die game toendertijd al revolutinair in beeld) zijn games die bij mij tot de absolute top aka good behoren. Zo kan ik natuurlijk uren doorgaang, maar dit zijn toch wel de spellen waar ik het meest trouw aan ben gebleven.

Dit soort games hebben van mij een ander mens gemaakt. Als eerste een ander mens aangezien ik weken (maanden) als een gefrustreerde zombie achter mijn scherm heb zitten kwijlen zonder enige manier van sociaal contact. Als tweede omdat het me toch een jeugd sentiment heeft opgeleverd en ik er toch (geen idee hoe, schrijf me dat niet persoonlijk aan) iets van geleerd heb.

Maar wat zijn dan de zo getypeerde BADS. Zoals ik al zei kan ieder daar wel een voorbeeld van noemen, waarom ook niet? De gamewereld is gevuld met spellen waar zelfs Satan misselijk van word. Bads noem ik liever flops maar misschien kunnen die beter bij de UGLYS. Want UGLYs kan ik er wel een paar van opnoemen zoals de recente Lord Of The Rings. Een goed concept wat zich totaal fout uitpakt en daardoor als het ware "onderverzekerd" en daarmee heb ik meteen de essentie van een UGLY uitgelegd.

Wat is nou de moraal van dit verhaal? Geen idee, ik had het in mijn hoofd zitten! Ik wil alleen duidelijk maken dat voor de een iets een classic is en voor de ander een flop so dont blame the new generation for not knowing the roots! (kids die duke nukem 3D afkraken etc...) We zijn allemaal jong geweest en waarschijnlijk zullen de meesten van ons Pong! ook een raar, saai, nikszeggend idioot spelletje vinden wat voor de generatie voor ons goud heeft betekend!

Dit artikel delen

Over de auteur