1. Mooi weer Warrrbol - nummer 1, seizoen 3

Mooi weer Warrrbol - nummer 1, seizoen 3

#11

Nummer 1, seizoen 3

Mooi weer Warrrbol

Kwaliteit eerst, kwantiteit die niet overheerst.

De laatste eervolle vermelding voor de oude redactie:

Warrrbol, Yzel, -Solum-, Seva, Nicole, Ozzy, Kenny, DsigN, Timothy, Joris Hoofdredacteur: Warrrbol

Vanaf nu weer alleen maar Warrrbol!!

Nummer 3, seizoen 3

Nummer 2, seizoen 3

Nummer 1, seizoen 3

Nummer 3, seizoen 2

Nummer 2, seizoen 2

Nummer 1, seizoen 2

Het beste van seizoen 1

Nummer 5, seizoen 1

Nummer 4, seizoen 1

Nummer 3, seizoen 1

Nummer 2, seizoen 1

Nummer 1, seizoen 1

-Iedere 3 weken verschijnt er een Mooi Weer Warrrbol exclusief op Insidegamer.nl-

Voorwoord

Een nieuw seizoen is begonnen en Mooi Weer Warrrbol goes old school again, want ik ga het kort houden, met alleen maar de artikelen die ertoe doen. Schrik niet van de lange gamereview, het is immers een special. Over reviews gesproken: Vanaf nu kan je in iedere editie ook een muziekreview lezen, want ik kan natuurlijk niet zonder vernieuwing blijven. Verder heb ik nog een paar mededelingen:

- IeGee magazine is gemaakt door een groep uitstekende members, een grote weblog in tijdschrift-vorm maar dan online. Hij verschijnt iedere maand dus houd hem in de gaten.

- Gefeliciteerd met jullie blog, jongens!

- Ik heb een nieuwe muziek rubriek.

- Het laatste hoofdstuk van de Fall Out Boy fan-fictie is nog altijd te lezen op de Hyves van Nicole (Zie mijn profiel voor de link). Ook kan je er een nieuwe fan-fictie vinden. Ditmaal over de Net5-serie ''Supernatural''.

- Mooi Weer Warrrbol is een weblog, dus het wordt ook in weblog vorm gepresenteerd.

- Omdat de blog slordig oogt heb ik een maatregel moeten kiezen: Meer enters tussen de artikelen.

- Mooi Weer Warrrbol verschijnt iedere 3 weken!! En dat is altijd zo geweest.

Rubriek: Breekbaar nieuws Xbox360 special

Sommige heb ik opnieuw gebruikt uit het eerste seizoen omdat ze buitengewoon grappig zijn. Maar ik heb ook veel nieuwe bedacht.

Rode lichtjes op xbox360: kans op een kapotte console.

Microsoft geeft toe: In Word 2007 had een teken-functie moeten zitten.

Afname productie xbox360’s nekt rode lampjes-industrie.

Xbox360 kampt nog met kinderziektes.

Eindelijk verklaring van de naam ’’xbox360’’: De console heeft 360 graden ruimte nodig om niet oververhit te raken.

De echte verklaring: Zodra de klant een xbox360 gekocht heeft, draait het 360 graden en gaat het nog steeds naar de klant. Als het 180 graden zou zijn geweest, zou het terug gaan naar de winkel.

Ze hebben er over nagedacht. Dat kan je ze nageven.

Voor zover de xbox360 er nu nog toe doet is het eerder vanwege zijn zwakte dan vanwege zijn kracht.

Van alle auto-ongelukken is 10% te wijten aan technisch falen en 90% te wijten aan menselijk falen...

…Van alle Red Ring of death’s is 10% te wijten aan menselijk falen en 90% te wijten aan technisch falen.

Xbox360 functionerend aangetroffen.

Xbox360 steeds vaker als instabiel ervaren.

Xbox360 is een kwaliteitsproduct, het zal je hele leven mee gaan.

De Wii blijkt levensgevaarlijk, de Playstation3 is gewoon super lelijk.

Meer kapotte xbox360’s. familieaanbieding xbox360 groot succes.

Red Ring of Death veroorzaakt bloed op xbokshandschoen.

Schokkend: xbox360 doet het goed in verkoopcijfers.

Alleen de heel ernstige gevallen kapotte xbox360’s mogen worden ingeruild. Loopt nog tot 1januari 2010.

Maart: Maand van de spiritualiteit. Het getuigt van respect om niet te vloeken op uw kapotte xbox360.

Xbox360 giftig bij inname.

Eenmaal: Genoeg

Tweemaal: Eenmaal teveel

Jaja, Warrrbol heeft het nu wel begrepen!

Voor wie de 6e grap niet snapt: Geometrie is je vriend.

Rubriek: Muziekreview

James Morrison – Songs for You, Truths for Me

Alweer twee jaar geleden veroverde James Morrison de wereld met zijn debuutalbum ‘’Undiscovered’’. Ondanks een keeloperatie heeft hij nog een prachtige stem, weliswaar met een randje. Dit in combinatie met het sing-song genre is een succesvolle formule gebleken, gezien ‘’Undiscovered’’ meer dan een miljoen keer verkocht is. Het vervolg, ‘’Songs for You, Truths for Me’’ is beduidend zoals verwacht: Twaalf aangename, bezielde liedjes waar je van kan genieten. Laat je desondanks niet schrikken door de eerste twee liedjes, deze zijn enigszins chaotisch maar wel leuk. De rest van het album maakt alles weer goed met prachtige sing-song pop. Het muziekaal hoogtepunt is toch wel het zevende liedje ‘’Once when I was little’’. Ook zingt hij het met zoveel kracht en overgave en dat is mooi om te horen. ‘’Love is hard’’, het laatste liedje, zingt hij met zoveel gevoel dat je wel even verbluft wordt. Het subtiel duet met Nelly Furtado ‘’Broken strings’’ is heel leuk, en de opbouw van het nummer is lovenswaardig. Ook de samenzang werpt duidelijk zijn vruchten af, want dit liedje werd een grote hit. Nog een hoogtepunt is ‘’Dream on Hayley’’, dit is een ingetogen nummer en de klanken belanden regelrecht in het hart van de luisteraar. Dit album is zonder meer een aanrader. 8/10

Artikel: Gebaseerd op speelgoed

Een vriend van mij had Halo Wars al, op zijn xbox360, terwijl ik meer van Playstation ben. Ondanks mijn vijandigheid tegen deze lawaaierige console vond ik Halo Wars betrekkelijk leuk. Ook al zit het spel merkwaardig in elkaar, want het is niet helemaal eerlijk om het te spelen. Ik bedoel, eerst wordt er geprobeerd appels en peren te vergelijken met de eerste Halo games, volledig onnodig. Dit heeft helemaal geen zin, net als de herinneringen die de speler zou moeten krijgen van Bungie's oude RTS Myth, die heilig zijn en nooit vervangen kunnen worden. De maps uit Halo Wars lijken heel erg op Myth: Berserkers daar ... boogschutters daar ... en als je iets stoms doet hoor je een dwerg zeggen "I-di-ot!" Toch is HW niet ontwikkeld door Bungie maar door Ensemble, plus het is een PC genre die gespeeld wordt op een console. Maar ik genoot ervan, de cutscenes zien er spectaculair uit, en het is goed om eens in die vegen Halo omgevingen te zitten. Alles ziet er klein en parel-achtig uit en is minutieus gedetailleerd. De minions nemen veel initiatief, zodat je op ze kunt vertrouwen. Het geheel is zeer speelgoed-achtig, met inbegrip van de verschillende gebouwen die je bouwt om meer dudes te maken. Zoals iedereen zegt, zijn de controls heel fijn, maar sommige subtiliteiten zijn onvermijdelijk verloren op een console. Zo vond ik het moeilijk om sommige squads te selecteren. Toch is Halo Wars geen topper, het is gewoon te glad en eenvoudig. Het is alsof iemand een videogame had gemaakt, gebaseerd op een videogame, dan is er wat speelgoed vrijgegeven gebaseerd op de tweede video game, en maakten ze vervolgens een derde videospel gebaseerd op het speelgoed.

Rubriek: Filmreviews

Opmerking: In reviews kunnen spoilers zitten.

Alibi – Ik vind het tijdstip van de bioscooppremiere van Alibi heel merkwaardig. Toen de kredietcrisis nog geen dergelijke omvang had als nu, kwam Alibi in de bioscoop. Het was een waarschuwing over vertrouwen. De recessie waar we nu in zitten is namelijk gebaseerd op leugens, en in Alibi draait het plot om een groepje mensen die leugens vertellen en er geld mee verdienen: Alibikantoren, ze bestaan echt. In de film krijgt Youssef (de opvallend grappige acteur van Appie van Het Huis Anubis) een baan bij een alibikantoor. De interessante verhaallijn zit vol met grappen, verantwoordelijk door de vele personages. Hierom kan je hartelijk lachen, want er is geen reden waarom Alibi niet leuk is. Misschien zal je een beetje verbaasd zijn om het einde van de film, want opeens is er niets gebeurd en plakken ze er nog een scene achteraan omdat iedereen op elkaar verliefd wordt. Eigenlijk is dat helemaal niet erg, want Alibi maakt je vrolijk en als er ook nog een actuele (verborgen) thema in zit, en dat is een goed iets! 7/10

Disaster Movie – Best opvallend dat Disater Movie al een tijdje op Youtube te zien is in stukken, dus bij deze nodig ik jullie uit om hem gratis op deze manier te bekijken. Maar ik heb hem ’’op de normale manier’’ gekeken. Het is een uiterst vermakelijke film, en dat komt door de grapdichtheid. Er zit namelijk iedere 3 seconden een grap in de film verwerkt, die afzonderlijk volledig de plank mis slaan, maar doordat het er zo veel zijn is het hilarisch. Je komt nog niet bij van de eerste grap of de volgende komt al. Disaster Movie is een parodieënfilm, maar je hoeft niet alle films gezien te hebben die er in voorkomen, omdat de verwijzingen en grappen zo simpel maar zo geniaal zijn. Met uitzondering van de Cloverfield stijl waarin het verhaal verteld wordt. Zo lach je je dood wanneer Juno’s vliezen breken, of wanneer ze haar vriendje gaat slaan met haar gitaar. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de eerste grap, een magnifiek entree van de film. Dit is wanneer die jager uit 10.000 BC met zijn gezicht vol in een hoop poep valt. Dolkomisch! De beste grap zal ik jullie besparen, kijken jullie zelf maar (gratis via Youtube, ben ik net achtergekomen). 2 Filmpersonages hebben het maar zwaar mee in Disaster Movie. Juno en Giselle uit Enchanted worden genadeloos behandeld met de meest vergezochte grappen. De muziek in Disaster Movie is heel leuk, en ook de teksten. Misschien wel het meest opvallende aspect van de film is hoe recent het probeert te zijn, met inbegrip van verwijzingen naar "The Dark Knight" (nou ja, aan Batman), en zowat elke film om hun begroting te vergroten van het afgelopen jaar - en dan zijn er nog tevergeefs verwijzingen naar "Speed Racer" en "Love Guru", terwijl die films vergeten zullen worden, voor altijd. Het einde heeft een dermate goede afloop, compleet met extra lang liedje, dat je zelfs vergeet dat er een punt was in de film waar een man in de kofferbak van Speed Racer zit, die geacht wordt Michael Jackson te zijn, maar er in de verste verte niet op lijkt. Genius satire toch? 1/10

Artikel: Bemoediging

We hebben ieder de macht in ons dagelijks leven om mensen op te peppen en ze positief te beïnvloeden. Maar we hebben ook de bevoegdheid om negatieve gevolgen te geven aan mensen, en ieder ander persoon waar zij contact mee hebben die dag, en eventueel meerdere dagen daarna. Dat laatste gebeurt helaas nog te vaak, en als we zouden leren om gebruik te maken van de positieve instrumenten van onze woorden en daden, zouden we zien dat we effect hebben op iedere persoon in onze sociale netwerken. Het is heel simpel, soms is een complimentje alles wat mensen nodig hebben om de hele dag met een glimlach rond te lopen.

Ik heb dit filmpje een keer gevonden en hoop gewoon dat jullie dit filmpje ook gaan zien , en aan zoveel mogelijk mensen doorsturen. Mail het naar je vrienden, want ze verdienen het. Iedereen verdient het om deze korte film te zien, jij bent spectaculair! Het gaat je alleen maar 16 minuten 23 seconde kosten om te bewijzen dat jij er toe doet. Het was pas halverwege deze film, terwijl ik de tranen uit mijn ogen veeg en het bijschrift onder de video zie die zegt: "Neem me niet kwalijk als je een scheur in je ogen krijgt!" Validation is zeker Oscar-waardig voor beste korte film, ook al is het alleen maar omdat je gegarandeerd gaat lachen om deze zoete film. Ik vond Validation veel genietbaarder dan een gemiddelde ’’normale’’ film. Dus neem gewoon de tijd en kijk deze film, ennuh geef mij niet de schuld als je een traan in je ogen krijgt.

Rubriek: Het interview

Floor, Martijn en Lars zitten bij mij op school en hebben Guitar Hero: World Tour, en voelen zich nu echte rock diva's. Ze worden geïnterviewd in Mooi Weer Warrrbol.

Jullie zijn beroemd geworden door Guitar Hero World Tour. Hoe wreed is dat?

Martijn: Ik heb Lars een keer ingemaakt, dat was vet ^^.

Floor: Goed he, ik ben echt een diva.

Lars: Ik voel me echt geweldig, het is echt alsof mijn droom als gitarist (evenals drummer) uitkomt.

Wanneer komt jullie album uit?

Floor: Zodra ik bijgekomen ben van al dat handtekeningen uitdelen.

Lars: We zijn op het moment niet nog van plan om een album uit te brengen, maar het gaat er zeker

komen! Onze fans wachten af in spanning...

Wie is jullie idool?

Martijn: Buckedhead.

Lars: Ha, geen idool voor mij, Ik ben mijn eigen idool!!

Welke liedjes in jullie aankomende album worden de beste?

Floor: Wir Sind Die Hollander oftewel WSDHO

und wir habe viel bier oftewel UWHVB

Martijn: Horizons voor de Ai, want daarin heb ik een drumsolo.

Lars: Ehm je hebt All Ni- Wacht even, daar had je me bijna te pakken! Dat ga ik dus mooi

niet verklappen hè... Martijn wat doe jij nou?

Welk liedje in Guitar Hero World Tour vinden jullie het beste?

Martijn: Foo Fighters - Everlong (FOO FIGHTERS RULES!!!!! En caps ook)

Floor: La Bamba, met dat liedje Los Lobos.

Lars: Ehm, doe mij maar Under the Ice van Metallica en La Bamba - Los Lobos, dat is wel een echte

favoriet! Daarnaast heb je nog een enkel liedjes die ik wel verheugend vind, onder anderen

Muse - Assassin.

Wat is jullie mening over Guitar Hero World Tour?

Martijn: Ik vind het echt een vet spel en dat komt vooral door het drumstel.

Lars: Grandioos spel, het heeft ons beroemd gemaakt! Wat dacht je dan?

Geen kritiek?

Lars: Nope, helemaal niks!

Floor: Nee, echt niks.

Martijn: Het enige probleem is dat ik niet kan zingen --.--.

Hebben jullie ook oudere delen van Guitar Hero gespeeld?

Martijn: Ik heb Guitar Hero II (iets te veel) gespeeld.

Floor: Dit is mijn eerste aanraking met Guitar Hero, want ik werd overgehaald door de drums.

Lars: Yeah, Guitar hero 2 en 3, deel 2 samen met Martijn, daarnaast heb ik deel 3 zelf.. Die speel ik

ook nog wel eens, voor de wat rustgevende *kuch kuch* liedjes.

Is dit vierde deel beter dan de oudere delen?

Martijn: Ja ik denk het wel, dat komt vooral omdat je nu ook zelf liedjes kan maken.

Floor: Zeker, maar voor de mensen die geen internet hebben op hun console, hadden ze de

memorabele liedjes van oudere Guitar Heroes erbij moeten doen, waar Lars het de hele tijd

over heeft.

Lars: Hm, Ik vraag me heel af en toe af of deel drie toch niet beter is, maar ik blijf er bij dat alle vier

de set-ups (Ja, Mic, Gitaar, Bas en Drum!) erin zitten. In plaats van alleen de gitaar. (De naam

vind ik alleen niet meer kloppen, wat jullie?)

Bedankt voor jullie tijd.

Lars: Geen dank, het was ons een genoegen!

Rubriek: Gamereviews GTA IV Special

GTA IV, verkrijgbaar voor PC, PS3, Xbox360, gespeeld op: PS3

Deze review heb ik een dag eerder geplaatst op Insidegamer bij de memberrecensies.

Definitie van immigrant: Een slecht geïnformeerd persoon die denkt dat het ene land beter is dan het andere. Als er iets is wat ik heb opgestoken van GTA IV, dan is dat het. Dit wordt uitstekend gedemonstreerd door de hoofdpersoon Niko Bellic. Polyester broek en een dubbel gebreid shirt zijn niet de gewone kleding van een soldaat. Toch hangen ze in zijn klerenkast als hij aankomt in Liberty City, om vervolgens de straten van Liberty City te betreden.

Een monumentaal gevoel hoort bij een van de populairste spellen, zo niet hét populairste spel van de afgelopen jaren. GTA IV geeft je dit gevoel als je voor de eerste keer het spel opstart. Is het spel van begin tot eind net zo daverend als dat het begin doet vermoeden? De aankomst van Niko Bellic is het moment dat de speler bekend wordt met deze Servische immigrant. De gelijkmatige overgang naar het eerste gameplay-moment wordt begeleid door de credits, die in de late uren van Liberty City door de stad vegen. Vanaf dat moment gaat het tutorial proces in gang, wat tegelijk ook de belangrijkste verhaalmomenten aan de orde brengt. Het tiental van eerste missies maakt je vertrouwd met Niko en zijn neef Roman, de achterstands wijken van Liberty City en de essentie van de gameplay. Zo ga je vloeiend door de eerste uurtjes van het spel heen…

…Nochtans, naarmate je verder komt in het spel ontstaat er een onevenredige verhouding tussen gameplay en verhaal. Het leidt, na de ontmoeting met de vrienden van Vlad, tot een netwerk van verhaallijnen die als het ware uit het niets ontstaan. Tenminste, ze hebben weinig te maken met het hoofdverhaal. Dit zorgt ervoor dat GTA IV niet excelleert wat betreft de verhaallijn, en dat is jammer want het begin neigt richting Hollywood-niveau af te stevenen. Het probleem is allicht dat je, na de missie waarin je Vlad moet doden, alle hoogtepunten wel een beetje gehad hebt. Een andere climax zou de passage kunnen zijn waarin Niko geconfronteerd wordt met het feit dat hij illegaal is, waardoor hij onder enorme druk komt te staan door ene L.A. Paper.

Natuurlijk weet ik dat de bedoeling goed was, namelijk de vermenging van een emotioneel drama waarbij verhaallijn en gewelddadige actie deze titel van een loutere shoot-'em-up naar een interactieve film tillen. En als je de game puur daarop gaat bekijken, dan is de verhaallijn van GTA IV uiterst geslaagd, en zal het je worst wezen wanneer op een bepaald punt in de game Roman je doodleuk belt met de mededeling een penthouse gekocht te hebben, terwijl de dag daarvoor zijn hele hebben en houden was afgebrand en hij huilde van ellende. De speler voelt zich op dat moment TERECHT voor de gek gehouden, maar achteraf kan je er hartelijk om lachen.

Er zijn plenty aspecten waarin dit spel nog meer schittert. De gameplay bijvoorbeeld, die uitgebreider wordt naarmate de diverse nieuwe verhaallijntjes en personages verschijnen. Hoezeer het principe nauwelijks is veranderd met het oog op oudere GTA spellen, blijft het beslist interessant en gewoon puur plezier. En dat is dan in een forse next gen jas gehanteerd, het resultaat toont ons in ieder geval uitmuntende gameplay. Het voortbewegen van Niko is buitengewoon vloeiend, dat is te zien aan de manier hoe hij zich tussen de stadsbewoners beweegt.

Een belangrijk gegeven is dat pakweg alle dingen die los en vast zitten in Liberty City ''hard'' zijn. Dat klinkt misschien raar, maar ik zal het uitleggen: In veel games kan de camera door muren heen, waardoor je ziet dat het maar een schilderij is – decor, of grenzen in een game. Ook gaat het personage die je bestuurt op miraculeuze wijze door voorwerpen heen, of lopen mensen door autodeuren heen alsof ze er niet zijn. Dit zijn typerende kwesties voor games. Helaas gebeurt dit nog steeds veelvuldig in de huidige generatie… maar niet in GTA IV! We hebben er lang op moeten wachten, en nu draagt dit solide pluspunt in GTA IV bij aan het realisme. Dus als Niko uit een auto stapt, moet hij werkelijk om de autodeur lopen, of als hij een stoep oploopt, zie je dat hij zijn voet lift en er niet dwars door heen loopt. Voor de gamer is het prachtig om dit waar te nemen, maar dat zijn bijzaken.

Het schieten, dat berust is op auto aimen, is een heel goed gameplay facet. Om te beginnen is het wel zo slim om dekking te zoeken, dit kan bijvoorbeeld achter een muur of auto. Als je net begint aan de game merk je dat je even moet wennen, vooral om te richten en schieten als je in dekking staat. Het auto aimen is verder uitgediept doordat je met de rechter stick je wapen een wending kan geven zodat je bijvoorbeeld een headshot maakt. Natuurlijk kan je ook free aimen, maar dat is niet aan te raden. Er is een grote variatie aan wapens die je gedurende het spel kan incasseren. Hier komt helaas wel de typische GTA irritatie bij kijken, want de wapens zijn ingedeeld in bepaalde ‘’groepen’’. Je mag alleen wapens van dezelfde groep op zak hebben, zodat je niet kan profiteren van de verscheidenheid aan wapens in GTA IV. De levensbalk van Niko is om de minikaart gerold, erg compact, waardoor er zo min mogelijk gegevens op het speelscherm staan. De minikaart doet wat het moet doen en is zo belangrijk dat de speler tijdens het autorijden haast vaker op de kaart kijkt dan naar de weg.

Op basis van de missies moet je ook vaak gebruik maken van voertuigen, meestal door op straat te rennen en iemand uit zijn auto te trekken. Het rijden is drastisch verandert in deze GTA, want waar je in de vorige generatie nooit hoefde te remmen in de bochten, houd je nu de rem met veel genoegen in zodat je niet in een plantsoentje beland. Hierin kan je goed oefenen als je wilt, maar de verleiding is wel erg groot om het rustig aan te doen omdat het zo genoeglijk is om mensen aan te rijden, brievenbussen, lantaarnpalen, hotdogkraampjes en dat met 100 km per uur. Perfect, behalve die constante lag. Niet dat je er last van krijgt, maar het is wel een probleem dat voortdurend speelt.

In de periode van de Playstation 3 heb ik weinig spellen gezien die een dergelijke speelduur heeft als GTA IV, dus die 40 uur aan missies is al een goede reden om GTA IV aan te schaffen. En dat is ook veelvuldig gedaan, maar mocht dat je niet overhalen om GTA IV te kopen, dan moet het detail dat wel doen. Om een paar opmerkelijke te noemen: Je kan tv kijken met verschillende zenders en toestellen, mensen in restaurants en taxichauffeurs hebben meer geld dan voetgangers, als je op straat tegen mensen aanstoot schelden ze je altijd op een andere manier uit, in het ziekenhuis zijn de mensen altijd zwak, enzovoorts. De radio was ook aanwezig in oudere GTA’s, maar die van deeltje 4 valt tegen. Het is gewoon minder grappig, bovendien wordt er saaiere muziek gedraaid. Misschien is het ook te wijten aan de taxi’s: Je kan de rit gewoon overslaan, dus heb je geen tijd meer om naar de radio te luisteren.

Iedereen kent het wel: GTA is een freeroaming game, en dat betekent vrijheid! Even die zwerver in elkaar slaan, even wat auto’s in de fik steken, even wat mensen molesteren, het kan allemaal. Het geweld wordt ook nog eens intensief in beeld gebracht, waarbij het ergste geval de bewerking met de knuppel is. Ook is het wreed om een automobilist door het hoofd te schieten, waardoor het bloed tegen de voorruit spat en je het hoofd tegen het stuur ziet buigen. Genius amusement toch?

Voor de multiplayer heb je helaas een router nodig die veel informatie kan verwerken als je aan de lopende band spellen wilt opstarten, anders is het te moeilijk om tegenstanders te vinden. Eenmaal aan de slag blijkt de gameplay van de singleplayer uitstekend tot zijn recht te komen in de multiplayer. Tot en met 16 enthousiastelingen kunnen tegen elkaar strijden in een variatie coöperatieve en competitieve shoot-outs inclusief een free-for-all deathmatch genaamd, uh, Deathmatch. Dit verlengt de speelduur van GTA IV wederom, vooral als je bedenkt dat nogal veel potjes zou moeten spelen om de hoogste online-ranking te krijgen.

Grand Theft Auto IV heeft de beste eigenschappen van de moderne game design en combineert het allemaal met een wereld die zowel geloofwaardig als aantrekkelijk is. De ervaring is onvergetelijk. Is deze game perfect? Nee-nee, dat zal geen enkele game ooit worden, maar GTA IV is wel beter dan alle andere games van het genre.

Pluspunten:

+ Interactive cinema

+ Detail

+ Grafisch pareltje

+ Speelduur

+ cutscenes

+ Sound (zowel in cutscenes als in-game)

+ Humor die niet geforceerd is

+ Solide multiplayer

+ Gameplay is simpel en goed

+ Autorijden is er heel erg op vooruit gegaan

Minpunten:

- Constant lag tijdens rijden

- Verhaal zwakt vroeg af en is niet ontroerend

- Multiplayer problematisch in sommige gevallen (ligt aan routers)

- Niet alle wapens kan je tegelijk op zak hebben

9/10

Be prepared! Met mijn geweven trui van oma pown ik je!

Nee! Ik mag als eerste de Donald Duck lezen!

Kiekeboe!

Eenzame PSV-supporter, de man in het Phoxypak, opgepakt na de dramatische wedstrijd tegen FC Twente.

Rubriek: Quotes

''Hij zal je weer slaan.'' - Oprah Winfrey tegen popzangeres Rihanna, die zou zijn geslagen door vriendje Chris Brown.

''Ik ben de, zoals ik al zei, loyale oppositie. En beide woorden zijn, volgens mij, operatief.'' - John Mccain, republikeinse senator, die de ene dag vijandig is tegen Obama en de democratische partij en de volgende dag aan hun zijde staat.

''Men were planning to put explosives in the shops.'' - Job Cohen, Amsterdam's mayor, after Dutch police arrested seven people on suspicion of plotting to bomb an Ikea outlet.

Bron: Het amerikaanse nieuws-tijdschrift Time.

Dit artikel delen

Over de auteur