1. De 5 Kutste Dingen Aan Killzone 2

De 5 Kutste Dingen Aan Killzone 2

Killzone 2 is een errùg vet spel. Sterker nog, het is één van de tofste spellen die ik ooit heb gespeeld. Vooral de Warzone-mode is indrukwekkend te noemen, dankzij zijn originele Badges en handige '5 Modes-in-één' potjes. Er zijn echter ook wat mindere dingen:

5. Irritant gedoe over de headset.

Headsets zijn noodzakelijk in een shooter als Killzone 2, waar tactisch te werk gaan een must is. Er zijn helaas altijd wel wat irritante kindertjes of raar makende geluiden te horen, terwijl je aan het gamen bent. Het is geen groot minpunt, zodra het spel begint heb je ook enkel jouw eigen squad op je frequentie, maar stoort vooral omdat het moeilijk te bestrijden is. Doordat er onduidelijk wordt aangegeven wie op welk moment praat, is het muten in een enthiousiaste groep haast onmogelijk. Al helemaal als je met allemaal Duitsers opgescheept zit...

4. Assault Badge

Ik waardeer de Assault Badge als elke andere in Killzone 2 en vind 'm ook erg origineel. Het gaat echter wat te ver als je gelijk weer in stukjes wordt geknald zodra je respawnt, omdat iedereen met bazooka's in het rond aan het knallen is. Bovendien heb je de boost-ability, die je zo vlug maakt dat je haast niet te raken bent. Tel daar het pantser waarover deze badge als enige beschikt bij op en je komt aardig bedrogen uit, toch?

3. Vage balans in Ribbons

Ribbons zijn originele varianten op challenges die je vrijspeelt als je bijvoorbeeld tien mensen hebt doodgeschoten met enkel je pistool of vijf mensen laat neerknallen door je turrets. Met een aantal Ribbons speel je Medals vrij en die heb je weer nodig om je Badge-abilities uit te breiden. Het rare is dat je de éné Ribbon zo bemachtigd omdat je daar een simpel opdrachtje voor moet doen, terwijl je de andere enkel kunt vrijspelen op basis van geluk. Zo is er de Ribbon die wordt vrijgespeeld nadat je vijf tegenstanders dood met een ATAC (vliegend machine-geweer). Deze robot's zijn helaas zo zwak (wel behulpzaam, maar gewoon niet gemaakt om mee te doden) dat ze ongelofelijk veel schoten moeten lossen op een tegenstander voordat deze dood is, terwijl ze zelf al met een paar vonkjes in de fik staan. De Assault-Badge - daar is 'ie weer - heeft zijn secundaire functie zelfs al unlocked als je 'm vrijspeeld, waardoor het wel erg makkelijk is om mensen online af te maken zonder ook maar over enige vaardigheden te beschikken.

2. Het ISA-team

Toegeven, de Helghast zijn ongelofelijk vet ontworpen en het is ook niet vreemd dat menig online gamer liever deze factie kiest, dan de 'goede' blauwhelmen - ISA-soldaten. Guerilla had de ISA factie wèl vetter kunnen maken. Bijna elke badge - afgezien van de saboteur en scout - oogt hetzelfde qua outfit, terwijl de Helghast juist allemaal een origineel, onderscheidend outfit dragen. Bovendien is dat logo... een oogbal!

1. Lagg

Het is misschien een beetje zwak om lagg op de eerste plaats te zetten van deze top vijf, omdat tenslotte bijna elk spel er wel eens last van heeft. In Killzone 2 gebeurd het echter vaak dat een speler 'freezed' en vervolgens iedereen zijn magazijn op 'm leeg schiet. Het vreemde is echter dat 'ie gewoon blijft staan en na een tijdje weer 'ontdooid' en rustig verder loopt! Frustrerend en verwarrend, omdat zoveel kogels iemand wel dood zouden moeten krijgen en je hele team zich op diegene heeft gericht, waardoor de andere vijanden makkelijk ten aanval kunnen gaan.

Het zijn inderdaad geen grote minpunten, maar die zijn ook moeilijk te vinden in een vette game als Killzone 2. Die website, die is wel ongelofelijk traag!

Binnekort de 5 vetste dingen aan Killzone 2!

Dit artikel delen

Over de auteur

Mad