1. Vervelende PR-bureaus

Vervelende PR-bureaus

In de gameswereld zijn er een aantal PR-bureaus. Zij zijn er voor verantwoordelijk dat de games van de uitgevers waar zij voor werken aandacht krijgen. In de praktijk komt het er op neer dat we om de zoveel tijd pakketten krijgen met leuke inhoud. Denk daarbij aan actiefiguurtjes van games of vrouwtjes in verpleegsters-outfitjes om de game te promoten. Tot zover niks aan de hand.

Helaas is er altijd wel een PR-bureau dat over de grens gaat. In dit geval gaat het om het PR-bureau dat voor Electronic Arts werkt. Zij zijn momenteel bezig met een PR-traject voor The Godfather II en één van de dingen waar zij zich mee bezig houden is een evenement voor die game. Normaal gesproken zou een simpele uitnodiging genoeg zijn, maar ja, dan krijg je geen aandacht.

Daarom bedachten de heren en dames van het bureau iets ludieks. Iets wat goed bij The Godfather past. Misschien hadden ze in eerste instantie gedacht om de uitnodiging gepaard te laten gaan met een paardenhoofd, maar dat zal waarschijnlijk te veel geld hebben gekost. Daarom kwamen ze met een variant op het spreekwoordelijke ‘Sleeping with the fishes’ en werd de uitnodiging verstuurd met een dooie vis. Eerst dacht ik dat hij van plastic was, maar de geur die er vanaf kwam deed al snel anders vermoeden. Het gehele kantoor stinkt nu heel smerig naar vis, gecombineerd met deo. Natuurlijk komen we naar het Godfather-evenement, maar de volgende keer graag gewoon een uitnodiging…

Dit artikel delen

Over de auteur