1. Assassin’s Creed 2

Assassin’s Creed 2

Afgelopen Pasen trof het Gameinformer Magazine tien pagina's van Assassin's Creed II scans. Het was een uitgebreide preview van deze aankomende stealth game. Op een webforum heb ik alle nieuwe details kunnen vinden die Gameinformer meld over Assassin's Creed II.

- Het jaar 1476, strijdende families, corrupte geestelijken, politiek intrige en strijdende stadsdelen.

- Moorden en executies zijn normaal voor het tijdsbeeld.

- Het is de tijd vlak na de Pest epidemie, de moderne wetenschap begint.

- Assassijnen en Tempeliers voeren nog steeds strijd.

- Venetië en zijn waterwegen, Florence en zijn enorme monumenten.

- Er is een illustratie van San Gimignano’s beroemde torens en er wordt gesproken over het platteland van Toscane. Een andere illustratie toont boten in de kanalen van Venetië.

- De Basiliek van San Marco, het Grote Kanaal, het Kleine Kanaal, de Rialto Brug zijn aanwezig (screenshots vergeleken met echte foto’s).

- Patrice Désilets zegt dat Altair onderdeel was van het midden van de “tijdlijn” maar nu beleef je alles in de herinneringen van een nieuwe voorouder van Desmond.

- Da Vinci is een bondgenoot van Ezio’s familie. Hij is als Q in James Bond. Machiavelli leert je “tactieken”.

- “We weten dat hij (Ezio) alleen komt te staan in een quest naar wraak”. Hij leert om een moordenaar te worden.

- Ezio kan in het water duiken en zich daar verstoppen zo lang hij zijn adem kan inhouden.

- Je kunt bewakers in het water trekken om ze daar te vermoorden.

- Er zullen hogere gebouwen zijn. Je kunt een nieuwe spring manoeuvre gebruiken om sneller te klimmen.

- Meer variatie in schuilplaatsen.

- Ezio’s reputatie groeit. Als hij teveel commotie veroorzaakt, groeit de achterdocht van de stadsbewoners. Als je berucht wordt zullen nieuwe missies beschikbaar komen. (Voorbeeld: vermoord de getuige, koop mensen om en haal ‘wanted posters’ van de muren) om de mate van beruchtheid naar beneden te brengen.

- Ezio kan vijanden ontwapenen en hun wapens tegen ze gebruiken.

- Tientallen wapens zullen beschikbaar zijn. Allen met hun eigen moves (een spies kun je gebruiken om vijanden omver te duwen, een dolk stelt je in staat om een stealth kill uit te voeren, etc.). Je kunt ook vechten met blote handen en zand in de ogen van je vijanden gooien als je even geen wapen hebt (behalve de verborgen messen en de werpmessen dan). Zelfs kopstoten zijn mogelijk! Désilets zegt dat je tegen het einde zo goed bent met de verborgen messen dat je ze liever zal gebruiken dan de andere wapens. Een hammer en een knuppel zijn te zien, nog wat messen en een bijl.

- De game is gemaakt op de kritieken die mensen hadden op Assassin’s Creed 1 weg te nemen, terwijl hij wel dicht bij de roots blijft. De grootste vraag was die om “meer variatie”. Assassin’s Creed 2 neemt afstand van de gameplay structuur van deel 1 (bureau –> informatie –> vermoorden).

- Ezio kan boten gebruiken om door de kanalen te varen (in een voorbeeld van de variatie in de missies, gaat Ezio onderweg om een informante te spreken maar ze worden aangevallen en jij moet haar verdedigen terwijl je vlucht naar een boot. De boot gebruik je vervolgens om haar in veiligheid te brengen). Op sommige momenten lopen verschillende missie types in elkaar over (voorbeeld: begin van de missie is een simpel klusje om iets te bezorgen maar eindigt in een achtervolging en uiteindelijk een moord).

- Een afbeelding is te zien van verschillende soorten vijanden. Eén ervan is erg groot en volledig bewapend. Ieder type vijand zal zijn eigen gedragingen en zwaktes hebben. Vijanden evolueren gedurende de voortgang van de game (de eerste gevechten zullen heel anders zijn dan verderop in de game). Lenige vijanden met dolken kunnen net als Ezio freerunnen (en hem makkelijker volgen). De grote jongens zijn dodelijker in close combat. Vijanden met speren zullen meer naar je zoeken, ook in schuilplaatsen. Je kunt vijanden ook vanuit je schuilplaatsen doden (een afbeelding toont Ezio die een passerende soldaat van achteren pakt vanachter een hooiwagen.

- Tempeliers en Assassijnen zijn “ondergronds, verantwoordelijk voor de gebeurtenissen en hebben de touwtjes in handen”.

- Dag en nacht cyclus.

- Er zijn verschillende objecten te vinden die je uiteindelijk ook iets opleveren.

Dit artikel delen

Over de auteur