1. Fit en Vitality Sensor

Fit en Vitality Sensor

Tijdens de persconferenties van Microsoft, Sony en Nintendo werden niet alleen vette games getoond, op elk van de persconferenties kwam ook een nieuw stukje hardware voorbij. Microsoft had de controllerloze besturing van Project Natal, Sony had de eierstokken van de PlayStation Motion Controller en Nintendo… Tsja, Nintendo kwam met de Wii Vitality Sensor.

Dit lichtelijk vreemde apparaatje kan gebruikt worden tijdens het gamen op de Wii. Zodra je bent ingeplugd, registreert de Vitality Sensor je hartslag en andere kenmerken. De onduidelijkheid over wat de Vitality Sensor precies doet, deed ons op de redactie fantaseren over vijf toepassingen van de Vitality Sensor.

5. De ‘Fittality Sensor’: de meest voor de hand liggende toepassing lijkt ons een combinatie met Wii Fit (Plus). Zo kan het apparaatje meten in hoeverre de inspanningen zijn tol eisen en wat jouw conditie is. Leuk voor mensen die Wii Fit als fitnessprogramma gebruiken, dan hebben ze namelijk geen hartslagmeter ofzo nodig.

4. De ‘Trauma Sensor’: speciaal voor games als ‘Trauma Center’, waarin je onder druk medische ingrepen moet uitvoeren. Als de sensor registreert dat je te zenuwachtig bent, dan krijg je meer moeite met het uitvoeren van operaties. Dit kan zich bijvoorbeeld uiten in een schokkerige manier van richten met de Wiimote.

3. De ‘Afkick Sensor’: ideaal voor games als “My Health Coach: Stoppen met Roken”. De sensor kan dan namelijk registreren in hoeverre je afkickverschijnselen vertoont. Als je flink aan het zweten bent en een verhoogde hartslag hebt, ben je goed op weg en word je in-game beloond met bijvoorbeeld een speciaal voorwerp.

2. De ‘Fatality Sensor’: de welbekende ‘fatality’ uit Mortal Kombat keert terug in een nieuw Super Smash Bros.-deel. Hoe dit in zijn werk gaat? Heel simpel. Als je dreigt te verliezen, kan de sensor die frustratie registreren doordat je meer verhit achter de Wii zit. Op het moment dat je een bepaalde grens bereikt hebt, geeft de sensor door dat de tegenstander een fatality-move mag inzetten om de strijd te beslissen.

1. De ‘Veetality Sensor’: voor boerderijgames als Harvest Moon is het natuurlijk handig als je jouw vee snel kunt vangen. Daarom kan de sensor ook als een soort lasso gebruikt worden in combinatie met de Wiimote, waarbij het koordje dat beide delen verbindt een cruciale rol speelt. Overigens kan de sensor op deze manier ook als strop gebruikt worden.

We zullen zien wat ontwikkelaars gaan doen met de Vitality Sensor. Totdat de toepassing van de sensor duidelijk is, nodig ik jullie uit om wilde ideeën hieronder neer te zetten!

Dit artikel delen

Over de auteur