1. Resident Evil 4 in de problemen

Resident Evil 4 in de problemen

De GameCube-versie van de aankomende Resident Evil is natuurlijk gewoon op tijd, maar nu schijnt het team dat het spel overzet naar de PlayStation 2 op een aantal problemen te zijn gestuit. Het zou volgens diverse Japanse bronnen gaan om hardware matige problemen en het feit dat de PlayStation 2 toch grafisch wat minder kan hebben.

De mensen met een GameCube kunnen genieten van 24-bit texturen terwijl dat aantal bij Sony’s apparaat terug geschroefd moet worden naar acht of zelfs vier bit. Bovendien zakt het aantal polygonen van hoofdpersoon Leon van zo’n tienduizend naar een kleine vijfduizend, wat dan weer net iets meer polygonen is dan Solid Snake in Metal Gear Solid 3 heeft.

Capcom heeft officieel nog niets van zich laten horen maar als deze informatie klopt, is de kans groot dat de PlayStation 2-versie flink vertraagd wordt. Wel kunnen de spelers uitkijken naar extra's als een making of en een art-gallery. We houden je op de hoogte.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • woow ik wist niet dat de playstation2 zo weinig aan kon:| ik dacht dat ie wel wat sterker was…. Naja ik zit toch niet echt op deze game te wachten

  • Wel jammer maar het zat er natuurlijk al aan te komen. De ps2 is egt te verouderd om kwa graphics met de cube en de x-box mee te kunnen gaan.

  • Tja… zet hem dan over naar de Xbox, heb je ook geen problemen met de graphics, haha.

  • De PS2 kan het gewoon niet meer aan dus is het zonde om RE4 nog voor dat ding uit te laten komen.



    Eindelijk gerechtigheid. :P

  • Ik kom bijna nog in de verleiding om zo'n kubus te kopen maar doe 't toch maar niet. Mischien valt het allemaal mee, ik ken genoeg ps2 spellen die er grafisch top uitzien. En het gaat uiteindelijk om de gameplay he, maar dat wisten jullie zeker al.

  • Kijk is naar gt4!!!, die is subliem, waarom kunnen ze re4 dan niet zo mooi maken?:S

  • grand turismo 4 bedoeldt ie natuurlijk, en ja die ziet er best goed uit. Maar die game gebruikt dan ook een stuk minder aantal poly's en heeft dus niet zo veel reken kracht nodig. San andreas is indrukwekkend qua grote, maar ook het gebruik van polygoontjes is heel laag.

  • hey sukkel boven mij er is geen gta4 er is een 1 2 3 vice city en san andreas en wel kut dat de playstation dat niet kan

    What the fuck ijl jij nu weer ? Hij zei 'GT4', geen 'GTA4'. Christus, leer lezen. En er zit bovendien ook nog een fout in, want er is ook nog een GTA 1969: London.



    Volgende keer stil graag, OK ?

  • hoe krijge ze het voorelkaar

  • Hmm dat is jammer voor de PS2 bezitters..

    Ik vind het nog al een groot verschil, van 24bits naar 8bits textures..

  • dat van " szibit (83.116.195.228) " slaat idd nergens op.

    hij heeft het ook nog eens over een ander spel, dacht def jam fighter of zoiets. en dan gaat het niet om graphische kracht maar zoals eerder werd gezegt gewoon om opslag hoeveelheid.

    dat er meer op ps2 schijfje past wil niet zeggen dat de console meteen sterker is. en sinds waneer kwam er een xbox versie :P

  • LOL, dit wordt weer battle of the consoles (die hadden we toch al gehad).

    Maar het is wel een feit dat de PS2 bv. een stuk minder aan texture ram heeft. Volgens mij had de dreamcast zelfs meer Textrure ram dan de PS2. Nog een San andreas als voorbeeld; die textures zijn ook behoorlijk laag. Ik zeg niet dat dat slecht is want het is wel een mooi geheel, ondanks dat alles vrij low polly is in die game. tevens is de clock snelheid een stukkie lager dan die van de Cube en Box. Ik geloof wel dat de PS2 meer polly's (theoretish) per seconde kan verschuiven.

    Maar qua progamering valt dat gebruik flink terug. Vaak zie je op de PS2 dat ze van de harware effecten flink gebruik maken, dit om een hoop gedateerde grafiX te verdoezelen. De feiten zijn er..dus laten we geen consoles gaan afkraken hierzo..

  • @ mr. bahamut



    Jammer, dat is niet jammer, het is de realiteit. Ik vind het juist erg dom van Capcom dat ze dat doen, van zoveel poly's en van 24 » 8 bit/4 bit, hadden ze ook al van te voren kunnen weten.

  • @sizbit Jij hebt het echt over een totaal ander spel. RE4 heeft geen 'tracks', je kunt geen personage aanmaken en er is ook helemaal geen Xbox versie. Weet eerlijk gezegt niet welk spel je wel bedoeld 8D.



    Bovendien is Cube grafisch krachtiger dan de PlayStation 2.



    @Dodger Hou het aub een beetje netjes. Al dat geruzie is irritant en loopt toch op niets uit. Dank u :).


  • Nou klopt mijn reactie toch wel dat jullie niet te blij moesten zijn met het bericht dat RE 4 naar de playstation komt en dat ie mischien wel niet komt. Nu denk ik toch maar dat het verstandig is om het maar alleen op de gamecube te laten verschijnen. Heb hem zelf al gespeeld bij een vriend van me en wat ik zag kan de ps2 echt niet aan…Het spel is wel gruwelijk……het spel doet, hij doet het goed…hahaha lol

  • ja nou ik ken de ps2 wel hoor die kan dat heus wel aan gaan jullie nou maar niet stoer doen met je cubje die dat wel aan kan want er is een spel wat te groot voor die zielige cube is gta san andreas vriend dus lach de ps2 niet uit se maken hem er wel voor re4 maar dat kan nog wel een tijdje duren dan

    Uhm… de PS2 kon San Andreas niet aan. San Andreas liep voor geen flikker.



    @Dodger Hou het aub een beetje netjes. Al dat geruzie is irritant en loopt toch op niets uit. Dank u :).

    Hehe, sorry. ^^;


  • Hahahaha…wat een lachertje, nu gaan mensen ineens technisch proberen te praten, alsof ze van de ps2 inhoudelijk laat staan Cube iets weten. Dat de PS2 300 mhz en de Cube 400 mhz heeft wilt nog altijd niet zeggen dat de die 300 mhz minder snel is. Integendeel zelfs, die 300 mhz draait wel op een 128 bit architechtuur.



    Je moet het vergelijken met Intel Centrino 1.7 en een Intel Pentium 4 3.2 GHZ. De Centrino 1.7 is namelijk even snel als een P4 3.2 GHZ.

  • Het was wel een klein beetje te verwachten dat dit zou gebeuren.

    En helemaal niet erg want de ps2 is er gewoon al langer.

    Ik heb de game nu ook gezien bij een maat en vond het al behoorlijk wat als ze het zo op de ps2 zouden kunnen brengen.

    Maar goed de ps2 versie krijgt dus iets mindere grafische kwaliteiten maar daar zal de game niet minder om wezen.

  • Nu gaan alle nintendo fanboys zeggen dat de ps2 niks aankan en als er dan voor de 9384754e keer is bewezen dat de DS minder krachtig is dan de PSP maken de graphics opeens niks meer uit.



    Gewoon laten lullen dus.

  • Zo'n nieuwsbericht is weer heerlijk voer voor fanboy-discussies :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren