1. Verrassend

Verrassend

Het is niet vaak meer dat ik me laat verrassen door games. Verbazen over hoe mooi een game er uitziet of hoe soepel het speelt, dat gebeurt nog regelmatig en het is een gevoel dat ook altijd zal blijven. Maar écht verrast, écht niets verwachten en dan overdonderd worden, dat was alweer een tijdje geleden voor me. Toch zijn er twee games die me deze week hebben verbaasd.

Allereerst is er G-Force. Ja, een filmlicentiegame en dan ook nog niet eens van een hele goede film. In de game speel je met de cavia Darwin en ga je al schietend en kruipend door de levels heen. Het schieten werkt lekker, de vijanden zijn inventief (tot leven gekomen computermuizen, strijkijzers of cd-spelers zijn altijd grappig) en de game heeft een erg toffe extra: 3D. Met een bijgeleverd goedkoop brilletje zag ik er misschien uit als een flapdrol eerste klas in het gamehok, maar dat maakte me niet uit. Sterker nog, iedereen die langskwam om te kijken wat voor ‘mongolig brilletje’ ik ophad, moest het toch zelf ook even proberen. En wat bleek: bijna iedereen was toch wel verrast over die ‘hamstergame’. Nog één keer jongens: het zijn cavia’s.

De andere game die me verraste was het prachtige Machinarium. Ik had er nog nooit van gehoord tot op deze week, maar een trailer later ben ik verliefd geworden op deze point-and-click-game. Het ziet er echt prachtig uit en bijzonder is het helemaal als je bedenkt dat we hier te maken hebben met een indie-project. In oktober moet deze game uitkomen voor zo’n twintig dollar (via Steam verkrijgbaar onder meer), het lijkt mij in ieder geval het koopje van het jaar te worden.

Dit artikel delen

Over de auteur