1. Diefstal

Diefstal

Bestolen, bedrogen, opgelicht; het zijn enkele woorden die mijn situatie op het moment beschrijven. Enige tijd geleden is mijn Playstation 3 kaduuk gegaan - leest geen disc's meer - en dat net buiten de garantieloop. Alsof 'ie opeens uit je leven gerukt wordt, van je gestolen wordt. Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden?

De bedoeling is namelijk dat ik nu 200 euro neertel om mijn console te laten 'repareren'. Beter gezegd: ik krijg een smerig, gebruikt toestel teruggestuurd, op zijn vroegst binnen enkele maanden. Tientallen forums heb ik afgespeurd en overal vond ik hetzelfde verhaal: het duurt weken voordat je een Playstation 3 krijgt toegestuurd en vaak is dit 'nieuwe' ding na enkele weken alweer kapot. Bovendien wordt de 60 GB versie niet meer gemaakt en krijg je hoogstwaarschijnlijk een console met minder capaciteit teruggestuurd.

Daar heb ik gewoon geen zin in en dus voel ik me behoorlijk machteloos. Het is gewoon fors bijbetalen op een product dat door Sony dusdanig fout in elkaar is gezet, dat het na precies twee en een half jaar stuk gaat. Bovendien is de klantenservice akelig chagerijnig - zal wel door het verlies komen dat ze op elke PS3 maken, grinnik. In tegenstelling tot de uiterst professionele en vriendelijke klantenservice van Microsoft. Mijn Xbox 360 draait nog altijd perfect en hopelijk gaat 'ie nog tientallen jaren mee, maar mocht het noodlot toeslaan: ik ga er van uit dat ik spoedig en fijn zal worden geholpen met mijn probleem.

Geen idee of ik nog een nieuwe Playstation 3 koop trouwens. Op het moment vermaak ik me aardig goed met mijn 360. Ik vrees helaas dat ik zal bezwijken onder de druk van Ratchet & Clank, Gran Turismo 5 en God of War 3 - + het feit dat iedereen om mij heen een PS3 heeft - maar in dat geval koop ik gewoon een 80 GB versie erbij. Inderdaad, 300 euro, maar er zit niets anders op. De zieke wereld van garantieverloop is duidelijk geworden...

Dit artikel delen

Over de auteur

Mad