1. Need For Speed Underground 2

Need For Speed Underground 2

Need for Speed Underground 2 ligt inmiddels voor elk systeem in de winkel. Als je de strategie van Electronic Arts een beetje kent, weet je dat het slechts een kwestie van tijd is voor het straatracespel de Nintendo DS zal aandoen. In grote lijnen zal deze versie identiek zijn aan zijn grote broers op de spelcomputers (tunen en racen), maar EA heeft ook gedacht aan de unieke eigenschappen van de Nintendo DS. Sterker nog, het bedrijf komt met een paar hele puike uitwerkingen van de Nintendo DS functies en zelfs met een gloednieuwe en exclusieve spelmodus.

Vooral het touchscreen heeft de mensen van Electronic Arts weten te inspireren. Het tunen van je wagens is een groot onderdeel van de Underground serie, en in de voorgaande versies was het vaak een tijdrovend werkje om onderdelen te selecteren uit waslijsten met fabrikanten en types. Ook het plaatsen van bijvoorbeeld stickercombinaties, was soms een hels karwei. Dit lijkt nu verleden tijd. Wanneer je jouw racemonster in de garage hebt gezet, klik je op het onderste scherm op het onderdeel van je auto dat je wilt gaan tunen of vervangen, en je selecteert de gewenste fabrikant en het type en klaar is Kees. Erg interessant lijkt de mogelijk te worden om je eigen stickers te ontwerpen op het touchscreen. Het logo van je favoriete voetbalclub, de naam van je geliefde of een fraaie zelfontworpen tekening, het kan allemaal prijken op de motorkap of de deur van je eigen bolide.

Ook het nitro systeem werkt in deze versie met behulp van het touchscreen. Door tijdens de race een hoeveelheid lachgas door je motor te jagen, kun je vanuit een kansloze positie toch nog de race omzetten in een overwinning. Werd dit in voorgaande versies nog met een druk op de knop geactiveerd, nu kan je zelf experimenteren met de samenstelling en de hoeveelheid van het goedje. Dit zal net als bijvoorbeeld de keuze tussen automatisch en handmatig schakelen voor sommige spelers een overbodige toevoeging zijn, maar anderen zullen erbij zweren. Dit nitro systeem vindt (uiteraard) buiten beeld plaats op het onderste scherm net als alle snelheidsmeters, toerentellers plattegronden, rondetijden en dergelijke, die in andere racegames je zicht behoorlijk verminderen. Het race -en snelheidsgevoel is volgens de ontwikkelaar veel groter nu je (relatief kleine) racescherm vrij is van allerlei afleideinde cijfers en getallen. Ook de DS exclusieve spelmodus “Own the zone” zal trouwens goed gebruik maken van de twee schermen van het spel. Het doel in deze modus is jouw territorium te verdedigen tegen andere racers door hen te laten zien wie de beste racer van de buurt is en de vetste bak onder zijn kont heeft. Deze modus zal trouwens net als andere races draadloos speelbaar zijn tegen anderen via WiFi.

Het team dat ook de Game Boy Advance versie van het spel heeft gemaakt, is direct na het beëindigen van dit project begonnen aan de Nintendo DS versie van het spel. De geruchten gingen dat Electronic Arts de Game Boy Advance versie ging poorten en er heel goedkoop een aantal kleine veranderingen aan toe zou voegen. Volgens het ontwikkelteam zou het echter gewoon crimineel zijn om zoiets te doen, omdat de DS tot zoveel meer in staat is. Het spel is dus ook compleet vanaf nul opgebouwd voor de DS, en komt volgens de makers akelig dicht in de buurt van de consoleversies. Het vooraf gestelde doel was om het spel op een snelle 60 frames per seconde te laten draaien om het gevoel van snelheid (dat natuurlijk van levensbelang is in een racespel) te garanderen. Men verwachtte dat dit ten koste zou gaan van de gelikte beelden en details die we kennen uit de console versies, maar tijdens het ontwikkelproces kwam het team erachter dat de DS veel krachtiger is dan men aanvankelijk had gedacht. Electronic Arts zegt er dan ook trots op te zijn dat ook de grafische pracht die bij de serie hoort gewoon aanwezig is, net als de snelheid. Deze veronderstelling wordt bevestigd door de getoonde screenshots die er al stukken gladder uitzien dan bijvoorbeeld Ridge Racer DS van Namco.

Het team is momenteel druk bezig om de laatste puntjes op de i te zetten, zodat het spel op 6 mei in de Europese winkels komt te liggen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Klinkt goed en ziet er ook goed uit.

  • Jup,ziet er goed uit,niet zo goed als de console versies,mar dat maken de extra's en touchscreen wel goed vind ik. En dit zijn nog mar screens,ik denk dat t uiteindelijke deel wel mooier zal zijn als dit…verwacht ik ook eigelijk na dat gelezen te hebben :)

  • wel een hoop info geript van IGN.com… waarom geen bron?

  • word.

    Maar het spel begint der wel goed uit te zien.

  • ach… 5 dagen voor de handheld verschijnt.



    Zal wel een nieuwe tactiek van EA zijn ofzo. Je moet toch wat als je iedere game al op iedere console/handheld hebt uitgebracht.

  • Dit verschilt volgens mij niet zo heel veel van de PSP-versie grafisch

  • Naja dat wel maar grafisch is de PSP ook egt niet zo heel mooi hoor. Niet veel details in gebouwen en sommige kleuren zijn nogal lelijk…

  • release datum moet 6 mei zijn. Is aangepast inmiddels.

  • wow vet deze zou ik wel willen ook omdat ie draadloos via wifi kan, extra mogelijkheden, extra speeloptie, snelheid + graphics:) nu ea weet dat de ds krachtiger is dan dat ze eerst hadden gedacht, gaan ze mss wel meer vette series op de ds brengen.. (een potje nba street zou wel lache zijn via wifi ^^)

  • wow, ik had me even miskeken, ik dacht dat dit de psp impressie was, tot ik die screens zag, ik kreeg bijna een hartaanval.

    Maar voor de DS ziet dit er idd zeeeeeer mooi uit.

  • alsof de PSP versie zo ubermooi is…

  • bwa, ubermooi niet,

    dat laten ze wel over aan die gt4mobile.

    Als ik eerlijk ben verwacht ik niet veel van die nfs op psp…

    Maar men doet precies wel echt zijn best voor nfs op de DS

  • lijkt goed te werken

  • Jongens laten we niet te hard van stapel lopen, het ziet ok uit , maar als je goed kijkt zie je dat beeld (straat) uit blokjes bestaat. Om hem nu al de hemel in te prijzen? btw Bij een psp impressie kon je vaak de afbeelding vergroten ,waarom kan nu niet meer. Toen hadden sommigen wel comentaar , dat zou nu goed van pas komen? :D

    Nogmaals niet slecht , maar een ridge racer of gt beater ?

    tja….

  • just think about it

  • de spellen zullen ongeveer 40 euro kosten denk ik. toch zou ik liever NFSU op de PSP willen hebben, want die is gewoon mooier, beter, sneller enz. alleen het tunen enz. is wat makkelijker op de DS. woepie. TV kijken op de DS lijkt me ook al zinloos door de kwaliteit. bovendien, waarom zou je dat doen. ga je dan TV kijken op een klein schermpje naast je TV :/

  • First Party games van Nintendo worden 30 euro, en Nintendo's adviesprijs voor Third Party games is tussen de 30 en de 40 euro. Dus NFSU Rivals zal wel 40 worden denk ik.

  • Dutchgangsta

    Mooier zal vast wel maar snap niet echt dat je nu al kan zeggen dat het beter en sneller is!

  • bwa, ubermooi niet,

    dat laten ze wel over aan die gt4mobile.

    Als ik eerlijk ben verwacht ik niet veel van die nfs op psp…

    Maar men doet precies wel echt zijn best voor nfs op de DS



    GT4Mobile is een techdemo, geen spel



  • Mwah ik weet niet… tot nu toe krijgt NFSU voor de PSP maar 7'tjes en geen hoge cijfers…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren