1. Timesplitters Users Preview evenement

Timesplitters Users Preview evenement

Als hoofdredacteur van deze site heb ik het privilege om veel spellen al te bekijken voordat ze in de winkel liggen. Dit doe ik door uitgevers te bezoeken, vroege codes te spelen en een keer in het jaar naar Los Angeles af te reizen. Kortom, ik heb niks te klagen. Het is dan ook leuk dat Electronic Arts ons de kans gaf om een aantal leden uit te nodigen om het spel Timesplitters: Future Perfect te komen spelen. Een unieke mogelijkheid waarbij de niet pers gerelateerde mensen het spel ook eens eerder konden spelen. Hoe zij die dag ervaren hebben, lees je verder op. Eerst wil ik zelf het een en ander over dit derde deel uit de Timesplitters serie vertellen.

Laten we beginnen met het verhaal achter het spel. Als speler kruip je in de huid van Cortez en is het jouw taak door de tijd te reizen. Door dit te doen probeer je de creatie van de Timesplitters te voorkomen en zo de wereld van de toekomst te redden. Het is dus jij tegen de rest van de wereld. Nou ja, helemaal alleen sta je er gelukkig niet voor. Cortez krijgt namelijk hulp van zijn beste vriend, zichzelf. Door al dat tijdgereis kom je jezelf meerdere malen tegen. Zo zagen we een missie op een treinstel waarbij je op een gegeven moment door een helikopter wordt aangevallen. Gelukkig verschijnt de toekomstversie van jezelf, die de helikopter met zijn bazooka uitschakelt. Hierop vervolg je je weg, wordt er een stukje door de tijd gereisd, met als gevolg dat de speler even later een bazooka vindt. Je raadt het al, Cortez komt de helikopter wederom tegen, maar deze keer dus in de toekomst. En nu is het de bedoeling om het ding uit te schakelen in plaats van hem te ontwijken. Het tijdreizen voegt dus echt wat toe.

Toch zal ook in het derde deel van de Timesplitters serie de multiplayer modus de overhand houden. Er zijn werkelijk tientallen verschillende speelmodi en ze zijn stuk voor stuk de moeite waard. En het leuke van Timesplitters is dat het heel erg makkelijk is om op te pakken. Je hoeft echt geen uren geoefend te hebben om te winnen. Zo keek ik ook niet gek op toen de bezoekers me finaal afknalde. Dit ondanks dat ik toch al een paar uur met de Xbox-versie heb gestoeid. Bovendien is het spel eindeloos speelbaar dankzij de mogelijkheid om zelf een map te maken en is het zelfs mogelijk om via Xbox Live of PlayStation Online mappen van andere spelers te downloaden. Kortom, een heerlijk spel, waar de prijswinnaars het mee eens zijn. Hier onder kun je hun impressies van het spel en de dag lezen.

Guidfriet

Na een flinke reis met de nodige omwegen kwam ik met de bus aan op

'Schiphol Rijk’, waar het hoofdkantoor van Electronic Arts zich bevond.

Omdat InsideGamer zo aardig was geweest mij en nog vier anderen uit te

kiezen als winnaar van de TimeSplitters 3 prijsvraag mochten wij het

spel daar alvast een dag gaan spelen.

Wij werden ontvangen door een paar EA medewerkers waarvan ik,

aangezien ik niet zo goed ben in namen, de namen alweer ben

vergeten. Na een inleidend praatje en de nodige blikjes cola en andere

versnaperingen mochten wij zelf aan de slag. Aangezien er een flink

scherm aan de muur hing ging iedereen vrij snel in het spel op. Helaas

voor EA kwam er na een tijdje een aardige Sony chief met een geniepig

marketingpraatje nieuwe PSP kopers rekruteren. Gelukkig had de beste

man ook een PSP bij zich waardoor zijn komst niet compleet nutteloos was.

Vincent Groenewegen ()

Ondanks de nodige vertraging die ik met het OV opliep, wat resulteerde in een aankomst van ongeveer kwart over twee, heb ik een onvergetelijke dag gehad. Al bij aankomst werden we hartelijk ontvangen, waarna een medewerker van EA ons naar hun stekkie bracht. Tijden het eten van een lekker broodje kroket en het drinken van een blikje cola werd ons wat over het verhaal verteld, waarna we de singeplayer te zien kregen.

Het was wel duidelijk: humor zat er zeker in en de game liep lekker, zag er leuk uit en beloofde ons veel goeds. We konden dan ook niet wachten om zelf aan de slag te mogen gaan, of dit nu een beetje multiplayen op de Xbox was, of een beetje de singleplayer verkennen met de PlayStation 2 versie. Even later werd ook de GameCube aangesloten, met een oudere code erin.

Genoeg tijd om de game te verkennen dus, en dat zorgde bij mij in ieder geval voor een uitermate positief gevoel over de game en een onvergetelijke dag. InsideGamer, bedankt!

Rob van der Leek (Enygmatic)

Een dagje gamen bij EA, wat moest ik me daar nou bij voorstellen? Na een ritje van meer dan een uur kwam Bas ons ophalen bij de receptie. Bas was de man die het zo’n beetje mogelijk had gemaakt en is PR-medewerker bij EA. Op het hoofdkantoor, enkele verdiepingen hoger, vertelde een freelance gamejournalist die de game al uitvoerig getest had ons een en ander over TimeSplitters: Future Perfect. De singleplayer die nu een beter verhaal had, de 18+ status die de game mee heeft gekregen vanwege het vele bloed en andere smerigheden, de enorme multiplayer- mogelijkheden en de misschien nog wel uitgebreidere mapmaker kwamen allemaal aan bod.

En toen mochten we, samen met prijswinnaars van andere sites, zelf aan de slag! We hebben multiplayer gespeeld op PlayStation 2 en Xbox, en ik heb persoonlijk nog even singleplayer kunnen doen op Gamecube. De game is gewoon heel vet en kan zich makkelijk meten met de multiplayer modi van Killzone en Halo 2. Het was dus een zeer geslaagde dag waarop we lekker hebben kunnen gamen en ook weer nieuwe mensen hebben ontmoet met dezelfde interesses. Bedankt InsideGamer!

Kai Veerman (Supreme)

Ik kan jullie vertellen dat het een unieke ervaring is om als een van de

eerste Nederlanders een game te mogen testen. Je voelt je toch speciaal dat