1. Project: Snowblind inhoud

Project: Snowblind inhoud

Eergisteren heb je kunnen lezen wat de achtergrond is van Project: Snowblind. Terwijl iedereen op een derde Deus Ex wachtte, begon Crystal Dynamics juist met een nieuw concept. Daardoor is Snowblind een snel schietspel met heel wat interessante wapens en goodies geworden. Zoals je misschien zult weten, betekent de term ‘Snowblind’ dat alle elektrische en mechanische apparaten ermee ophouden. Dit gebeurt vaak via een EMP-ontploffing. Project: Snowblind speelt zich af in een futuristische oorlog. Het verhaal begint in 2065, in Hong Kong. Luitenant Nathan Frost is in die tijd nog slechts een soldaat van de Liberty Coalition. Als Frost bijna sterft na een flinke aanslag, wordt hij in de chirurgiekamer in leven gehouden. Dat is echter niet alles, de medici hebben een sterke krijger gecreëerd die dienst kan doen als geheim wapen in de strijd.

Door de zeer goed geïntegreerde Bio-Augmentations kan Frost allerlei speciale krachten oproepen. Dit verschilt van erg simpele dingen, zoals de beschikking over een infrarood-kijker, het onzichtbaar worden of het aanvallen vijanden met een elektrische schok. Later zal dit echter doorwerken naar bijvoorbeeld de mogelijkheid om een groot schild rond je op te trekken of de tijd te versnellen. Deze toepassingen moeten er voor zorgen dat Project: Snowblind nooit echt saai zal worden én dat de spelers een situatie op meerdere manieren kunnen benaderen. Dat laatste lijkt dan toch nog een beetje op Deus Ex, waar het non-lineaire spelconcept troef was. Overigens zul je als Nathan zijnde regelmatig andere ‘supersoldaten’ tegenkomen. Hiertoe behoort ook Major Chung. Dit is een supersoldaat uit een vroegere generatie en wel eentje voorzien van grote mechanische arm. De Bio-Augmentations zijn bij hem dus niet zo goed toegepast als bij Frost.

Zoals je waarschijnlijk op de diverse beelden gezien hebt, verschillen de locaties van heilige tempels tot gigantische industriegebieden.Vooral die tempel, die we ook speelden in de vroegere versie van het spel, zag er indrukwekkend uit door het prachtige kleurgebruik. Overigens zal elke omgeving flink verwoest zijn omdat er een oorlog heerst. Deze oorlog wordt versterkt door de sfeer in de omgevingen. Zoals we eerder al eens hebben geschreven, Snowblind is een soort Call of Duty in de toekomst. Overigens krijg je de ene missie medesoldaten aan je zij en ben je in de andere missie helemaal alleen terug te vinden in een riool.

Om je te kunnen redden, krijg je de beschikking over een groot arsenaal aan krachtige wapens. Tot dit arsenaal behoren heel bekende wapens zoals de Rocket Launcher en de Shotgun, maar ook onbekende wapens. Heb je bijvoorbeeld ooit gehoord van een Herf Gun, waarmee je elektrische stoten kunt uitdelen? Of wat dacht je van de Kicker, waarmee je ala Half-Life 2 allerlei objecten kunt oppakken en wegsmijten. Opvallend is dat heel veel wapens ook een tweede schietfunctie hebben. Daarmee kan de tegenstander weer op een andere manieren pijn worden gedaan. Heel erg belangrijk is tot slot de Ice Pick, waarmee je voertuigen en gebouwen kunt hacken, net als in de Deux Ex-reeks.

Dit hacken doe je vooral om voertuigen en stilstaande machinegeweren over te nemen. Ook de voertuigen hebben vaak een tweede schietfunctie en erg leuk is het feit dat je in de multiplayermodus met twee man een tank kunt besturen. Deze multiplayermodus is sowieso de troef van Snowblind. Zowel op de PS2, als op de Xbox en PC, kan online gespeeld worden met zestien personen. De snelheid van het spel, gecombineerd met de verschillende Bio-Augmentations, zorgt ervoor dat deze speloptie nog wel eens erg geliefd kan worden. Natuurlijk is Snowblind door het verhaal en de uitstekende sfeer ook erg interessant voor de solisten en richt het zich niet vooral op de multiplayeropties. Overmorgen zal Jelle je laten weten of Project: Snowblind tegen onze verwachtingen kan opleven en een goede score neer weet te zetten.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ziet er veelbelovend uit

  • Verlang steeds meer naar deze game!

  • Dat moet een schijtmagazine zijn.

  • IGN gaf het bijvoorbeeld een 8,8… of een 8,6? In iedergeval zo iets. Ik denk dat het niveau van P:S te vergelijken is met, of net iets hoger ligt dan Killzone.

  • Lijtk em ecth een mega vette game:D

  • Gamespot.com gaf het spel een 8.3, en de bezoekers van gamespot zelfs een 8.6 dus als dit spel van een blad een 5 krijgt zal dat blad niet al te best zijn in cijfers geven voor spellen. iig tering wreed spel lijkt me zeker de moeite waard

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren