1. Soul Calibur 3

Soul Calibur 3

Het meest verrassende aan Soul Calibur 3 is dat het spel exclusief op de PlayStation 2 verschijnt. Deel twee was multiplatform en vooral op de GameCube erg populair. Dit kwam omdat het spel ten eerste gewoon een heerlijk vechtspel was en ten tweede omdat Nintendo-held Link in het spel was verwerkt. En nu kunnen GameCube én Xbox bezitters niet eens van het spel genieten. De reden hiervoor is niet bekend, maar wij gaan er stiekem vanuit dat iemand met een grote zak geld bij Namco is langsgekomen.

Klik op "play" om het videomateriaal te bekijken.

Laten we dus even de zakdoekjes er bij pakken en flink gaan lopen huilen. Klaar? Goed zo, dat lucht op he! Dan gaan we nu over tot de orde van de dag en dat is de eerste (karige) informatie die over Soul Calibur 3 naar buiten is gekomen. Zo op het oog lijkt de grootste verandering de toevoeging van de ‘Create a Character’ modus, waarin de speler zelf een personage kan maken. Hij kan een geslacht kiezen en vervolgens vele dingen aanpassen zoals gezicht, haar en kleding. Wat we helaas nog niet weten is wat voor een vechtstijl het zelfgemaakte karakter krijgt. Wordt het een stijl die hij rechtstreeks van een bestaand karakter kopieert of is het mogelijk om verschillende vechtstijlen te combineren? Een interessant vraagstuk, waar we hopelijk rond de E3 een antwoord op krijgen.

Een goed vechtspel heeft goed uitgewerkte personages nodig en het liefst in veelvoud. In Soul Calibur 3 maken we naast een aantal reeds bestaande karakters ook kennis met drie nieuwe vechtersbazen, te weten Zasalamel, Tira en Setsuka (daarbij moet gezegd worden dat dit werknamen zijn en nog kunnen veranderen). Zasalamel is een mysterieuze man die er met een grote zeis op los slaat. Tira is een dodelijke slechte tante die met haar Ring Blade vecht en tot slot hebben we Setsuka, die gedreven wordt door wraakgevoelens en strijdt met een parasol waar een zwaard in is verstopt. Daarnaast komen we dus ook een hoop oude bekende tegen, waaronder Taki en Mitsurugi. Daarnaast zijn er in totaal nog eens meer dan 25 speelbare karakters aanwezig zullen zijn.

Wat ook erg sterk was aan het tweede deel, en eigenlijk aan de hele serie, was de story mode. Hierin moest de speler een lange weg vol obstakels afleggen, wat opgesierd werd door een interessant achtergrondverhaal, alvorens hij het einddoel had gehaald. Deze modus is natuurlijk ook in het derde deel aanwezig, maar dat is niet alles. Naast de welbekende modi als ‘versus’, ‘time attack’ en noem het maar op, krijgen we verder nog twee gloednieuwe modi. Dit zijn de Lost Chronicle Mode en de Soul Arena Mode. In de eerste modus wordt strategie met vechtelementen gemengd. Wat daarmee bedoeld wordt? Eerlijk gezegd heb ik nog geen idee, maar interessant lijkt het me zeker. De Soul Arena Mode is in elk geval duidelijker qua opzet. Hierin wordt de speler in een unieke situatie gezet, waar hij zich vervolgens uit moet vechten. Denk daarbij aan het verslaan van drie vijanden achter elkaar met één krachtsbalk.

Het is misschien te vroeg om te zeggen, aangezien we het moeten doen met een klein beetje informatie, maar het lijkt er op dat het derde deel weer erg goed gaat worden. Er zijn een aantal boeiende nieuwe dingen toegevoegd en het team achter het tweede deel is grotendeels intact gebleven. Kortom, wat kan er eigenlijk nog mis gaan? Het enige waar we nu op wachten is dat het spel alsnog voor de andere consoles wordt aangekondigd. Maar dat is waarschijnlijk slechts ijdele hoop.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nu al?

  • Supergame in wording!!!

  • Filmpje is btw ook vet :)

  • idd :)

  • Doet me niet zoveel..zal wel net zo bagger worden als Soul Calibu 2

  • ik denk dat een gebrek aan vernieuwing de game net iets minder maakt dan zijn voorgangers

  • wat een bullshit zeg geen multiplatformer terwijl ie op de gamecube het best verkocht

  • ja,3000 exemplaren meer dan de PS2 versie..

  • 3000x 60euro is een leuk bedrag dus zie geen reden om het ps2 exclusive te maken

  • Ik vind t ook heel erg vreemd mede omdat nintendo en namco de laatste tijd erg goed met elkaar omgingen zie bijvoorbeeld Starfox Assault en Donkey Konga. Er waren zelfs geruchten dat namco second party zou worden van nintendo maar ja we zien wel hoe t loopt.

  • Soul Calibur reeks heeft altijd op Playstation 2 hardware gedraaid hoor… De arcade versie draait op system 246 wat uit PS2 componenten bestaat. Het is trouwens alelmaal begonnen met Soul Blade vooooor jawel de Playstation 1. Dus niet zeuren dat dit exclusief voor de PS2 is.





    Admin: spelfout gecorrigeerd. Thanks.


  • Als namco opens vriendjes politiek gaat doen met sony mogen ze van mij dat knudde bedrijf hiroshimeren!!!!!!!!!!

  • @ berserk het is begonnen met Soul Edge uit de arcade die later in 95 naar de PS1 is geport onder de naam Soul Blade.



    Sorry maar het begon gewoon in de hallen.

  • Hij moet niet alleen op de PS2 gvd kwil un cube versie! Klote Namcoeanen, als ze zo gaan doen hoeft t van mij nie meer!



    Maar dit spel word wel erg vet, vooral dat eigen character creëren spreekt me wel aan. Kan ik eindelijk me eigen character na bouwen…ALS IE OP CUBE KWAM TENMINSTE!! :S

  • @xblok…maar op de consoles op de playstation platform…dus het is daar als eerst echt begonnen voor de verkoop!



    Dus zo gek lijkt het me niet.



    Niemand hoor je toch ook zeuren over Resident Evil 4?…Resident is ook geboren op de PS1.



  • Mijn interesseert het niet…al blijft hij op de PS2.

  • xbox lijkt me beter, grafisch gezien dan…damn…!!

  • @Masterstyle



    metal gear begon op de MSX…



    Mij maakt het niet uit waar deze op komt. Kheb Alle consoles behalve xbox…grote kans dat ik em kan spelen :P



  • hoppa weer een spel erbij waar mn real arcade pro met sanwa stick van kan genieten.

    Degenen die niet weten wat een RAP is zijn noobs op fightgame gebied.

    Dat ie eerst op PS2 komt is nogal logisch. Het word namelijk eerst voor de system 246 gemaakt en daarna voor de PS2. Logischer kan niet.

    De kenners onders ons weten dat de NTSC jap versie van SC2 sneller was dan de xbox en de GC versies die ook NTSC waren. de gameplay van de PS2 NTSC jap versie was identiek aan de arcade game.

    Misschien dat dit de newbies onder ons helpt.



    peace





  • Jammer dat hij niet op de Cube komt, anders had ik hem denk ik wel gekocht, filmpje was wel lijp :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren