1. Jawohl!

Jawohl!

Ok dus, ff serieus. Ik heb dus vorige week kennis gemaakt met het welbekende alom geprezen fenomeen autobahn in duitsland ... oberhausen ofcourse. Dat was een voorproefje op de rest van de week. Het smaakte goed, het smaakte naar meer. Awesome. 26-4 was een stukje nachtelijk crossen naar oberhausen met een maat waar ik buiten de proporties van nederlandse "degelijkheid" reed. Oké al met al is het lekker om gewoon Duitsland in de rijden en die bord eind-120 voorbij te rijden met een gangetje. Het was mistig, geen tomtom. Op instinct en skillz heen en terug gereden om zo 3-4 uur `s nachts terug te arriveren en om 10 uur `s ochtends met een andere maat naar Keulen toe te knallen. Een best endje (560km heen en terug) zo op de dinsdag morgen (27-4) maar we hebben ons prima vermaakt en het was lekker om met een vaart terug te karren. Binnen 1,5 uur van keulen > amersfoort 4life yo (L). Oja record speed was 230. Schijnt ietsje hoger te kunnen in tip-tronic.

Gister zijn we met 4 vrienden naar Frankfurt gegaan. Weer iets verder, iets lekkerder, iets mooier, iets sneller, meer benzine (faal). Ware het niet dat het weer, voor gebrek aan een betere omschrijving, uiterst teleurstellend was. Tot Oberhausen nog met de drukte eenmalig tot 220km/u kunnen boeken, daarna in een openbare douche van 300km gereden. Ècht OMG! Water en regen was erg in trek naar het schijnt in die regio, dus we hebben tussen Keulen en Frankfurt nauwelijks harder dan 180 kunnen boeken door de regen en het opspattende water en gehoos enzo. Ondanks het prachtige uitzicht enzo erg nalatig weer. Maargoed 4 uur heenweg werd op de terugweg 3 uur Frankfurt > Amersfoort onder begeleiding van john mayer muziek, files, racende duitse bolides, slingerende 4-baans 80 wegen van 1,60m breed, regen, falende wegdek, geen wegverlichting blablabla. Toch toen het rustiger was na Oberhausen konden we kort voor de grens nog tot 210 boeken in de regen en daarna was het LEVE NL! Leve de infrastructuur! Ècht plat asfalt, verlichting, cruise control aan, hoppa! Oja ook leuke feit: Exact op de grens hield het op met regenen. Toch blij om dan weer terug in NL te zijn na 340km zenuwachtig en krap geneuzel in de regen. Volgende keer Berlijn? Milaan? Parijs?

Hierbij nog een persoonlijke ere testimonial voor de passat die ons al die 2000 kilometers van wheels heeft voorzien, de goeie comfort heeft verstrekt en zijn stevigheid, stabilieit en veiligheid heeft laten dienen als onze harnas bij 200+ snelheden op wegen waar men vecht om prestige, de linkerstrook en bolide erkenning. Heeft al die kilometers perfect gereden. En verdiend nog een mooi plaatsje hier! (L)

Niet het meest eervolle plaatje van de passat maar wel de beste die ik atm heb.

Specsss voor de homies: VW Passat 2.8 30V 4Motion (193pk/4WD) 1999 Full Option :'D

Special Thanks to:

-Grenzenwacht (DAMN YOU)

-Gunstig geplaatste flitsers bij Oberhause

Dit artikel delen

Over de auteur